  • 11. Data: 2005-06-16 19:56:57
    Temat: Re: Krakowska ciekawostka SM
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-16 21:44 Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Nathan" <W...@o...pl.WYWAL_TO> napisał w wiadomości
    >
    > Wykonywanie usług oprowadzania bez uprawnień jest faktycznie
    > wykroczeniem, ale nauczycielka przecież takiej usługi nie wykonywała.
    > Równie dobrze, jak krakowianin wskaże przyjezdnemu drogę do dworca PKP
    > można go karać. W tym wypadku dziwię się nauczycielce, że przyjęła
    > mandat.
    W Rzymie jakaś mieszkanka została ukarana za to, że pokazała turyście
    drogę do Koloseum. Niby Krakowowi ciągle do Rzymu daleko, to jednak z
    Unii czerpiemy wiele złych wzorców...
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 12. Data: 2005-06-16 20:05:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI I PRACY z dnia 16 sierpnia 2004 r.
    > w sprawie przewodników turystycznych i pilotów wycieczek
    > § 10. Ustanawia się wykaz miast, w których do oprowadzania wycieczek są
    > wymagane uprawnienia przewodnika miejskiego:

    Kolejny monopol i koncesje. Ciekawe ile jeszcze takich bolszewickich
    wynalazków siedzi w polskim prawie?

  • 13. Data: 2005-06-16 20:21:01
    Od: Tomke <p...@B...pl>

    Po długiej i burzliwej dyskusji Nathan napisał(a) to co chciał:

    > Witam serdecznie.
    >
    > Sprawa wyglada tak:
    >
    > Nauczycielka wybrala sie z dzieciakami klasy najmlodzej (2-ga
    > chyba) na
    > wycieczke po krakowskiej starowce - rynek glownie. Szla sobie,
    > pokazywala

    Ja może nie w temacie grupy ale w Krakowie nie ma starówki

    Taka drobna uwaga

    Tomek

  • 14. Data: 2005-06-16 20:38:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a56d0$42b1d987$3eb3302e$25710@news.chello.pl...

    > W Rzymie jakaś mieszkanka została ukarana za to, że pokazała turyście
    > drogę do Koloseum. Niby Krakowowi ciągle do Rzymu daleko, to jednak z
    > Unii czerpiemy wiele złych wzorców...

    Nadal pozostaje kwestia tego, ze nauczycielka nie świadczyła usługi na
    niczyją rzecz. Nie wiem, jakie przepisy mają w Rzymie. Może tam jest
    zakazane wskazywanie zabytków.

  • 15. Data: 2005-06-16 21:21:23
    Od: poreba <d...@p...com>

    Tomke <p...@B...pl> niebacznie popelnil

    > Ja może nie w temacie grupy ale w Krakowie nie ma starówki
    > Taka drobna uwaga
    Wiemy, wiemy... - ale jak to nie ma?
    A to coś pokrywające się z granicami miasta to co?
    Nowa Huta?

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-06-17 05:44:23
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Tomke <p...@B...pl> niebacznie popelnil

    > Wiemy, wiemy... - ale jak to nie ma?
    > A to coś pokrywające się z granicami miasta to co?
    > Nowa Huta?

    Nie. Stare Miasto.
    Starówka jest w Warszawie i Gdańsku.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 17. Data: 2005-06-17 06:56:24
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 16 Jun 2005 10:35:44 +0200, Nathan napisał(a):

> [...]
    >
    > Nauczycielka wybrala sie z dzieciakami klasy najmlodzej (2-ga chyba) na
    > wycieczke po krakowskiej starowce - rynek glownie. Szla sobie, pokazywala
    > dzieciakom i Mariacki i Sukiennice i takie tam rozne rzeczy. W pewnym
    > momencie podeszli panowie ze Strazy Miejskiej i wlepili jej mandat(?) za
    > nieuprawnione oprowadzanie wycieczek. W tym momencie skola wynajmuje
    > przewodnikow dla kazdej takiej wycieczki. Pomijam plusy tego - w koncu
    > dzieciaki czegos sie moze dowiedza, ale, zakladajac, ze nie jest to tzw.
    > miejska legenda ( w co watpie), czy SM moze nalozyc mandat za "oprowadzanie

    Wygląda mi to na niezły dowcip i naciągnięcie.
    Ciekawe jaką postwawę prawną nałożenia kary podali ??

    --
    Mieczysław
    ----

  • 18. Data: 2005-06-24 11:51:26
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Wygląda mi to na niezły dowcip i naciągnięcie.

    Niekoniecznie. Miałem kilka razy podobny przypadek, ale tylko raz na terenie
    ogólnie dostępnym (właśnie w Krakowie na rynku). Pokazywałem żonie, teściom i
    ich znajomym Sukiennice. Oczywiście nie zapłaciłem, natomiast zagroziłem
    złożeniem skargi i dopiero wtedy się odczepili. Wszystkie oprowadzane osoby to
    Japończycy, być może dlatego SM uznała, że trzeba interweniować. Ale możliwe
    też, że wściekli się, bo usłyszeli dosyć dosadne ostrzeżenia przed grasującymi
    w Sukiennicach kieszonkowcami (mówiłem po polsku, żona tłumaczyła). Teraz
    wszyscy chcą kasę, niektóre gminy opodatkowały już, wzorem Egiptu Ptolomeuszy,
    powietrze.

    > Ciekawe jaką postwawę prawną nałożenia kary podali ??

    Nic dziwnego, że turystyka przyjazdowa leży. Kraj w którym dzieją się takie
    cuda rzeczywiście leży na obrzeżach cywilizacji. W to Koloseum nie bardzo mi
    się chce wierzyć. BTW nazwa ta pochodzi nie od kolosalnych rozmiarów budowli,
    tylko od olbrzymiego posągu Nerona, który stał tam obok w starożytności.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 19. Data: 2005-07-06 18:41:19
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Jun 2005 16:27:59 +0200, Nathan napisał(a):

    > Potwierdzam - SM

    Chyba jednak coś znajoma poplątała, bo się do mnie nie odezwała mimo
    obietnicy ;)

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: