  • 1. Data: 2024-02-08 07:16:27
    Temat: Kraj bezprawia
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    "Czy ktoś kto wymusza pierwszeństwo i doprowadza w ten sposób do
    wypadku, jest wyłącznym jego sprawcą? Wbrew pozorom odpowiedź na takie
    pytanie nie jest oczywista, a wina za zdarzenia drogowe może być czymś
    płynnym."

    Czytaj więcej na
    https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -spowodowala-wypadek-sad-przyznal-jej-odszkodowanie-
    i-rente,nId,7315439#utm_source=paste&utm_medium=past
    e&utm_campaign=chrome

    No to już całkiem jest popierdolone w tym kraju!

    Po kiego chuja w ogóle jest PoRD?

    Ja pierdole taką "sprawiedliwość"!

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 2. Data: 2024-02-08 13:16:10
    Temat: Re: Kraj bezprawia
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 8 Feb 2024 07:16:27 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    i-rente,nId,7315439#utm_source=paste&utm_medium=past
    e&utm_campaign=chrome

    > No to już całkiem jest popierdolone w tym kraju!

    Najwidoczniej ktoś ''zechciał zauważyć '' to:

    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność,
    unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
    art. 3; par. 1 ustawy PORD.

  • 3. Data: 2024-02-08 17:12:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Feb 2024 07:16:27 +0100, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    i-rente,nId,7315439#utm_source=paste&utm_medium=past
    e&utm_campaign=chrome

    > No to już całkiem jest popierdolone w tym kraju!

    Ale o co chodzi?
    Sprawe "wyłącznego sprawstwa" niedawno Robert poruszał, i chyba miał
    racje - zasada ryzyka.

    Natomiast pismaki trochę mylą zasady.

    A moze wolisz po amerykansku - miliny odszkodowania, bo klientka SIĘ
    kawą oblała :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-02-08 18:24:40
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 8.02.2024 o 17:12, J.F pisze:

> [...]
    e&utm_campaign=chrome

    > Ale o co chodzi?
    > Sprawe "wyłącznego sprawstwa" niedawno Robert poruszał, i chyba miał

    No jak to o co?

    O to, że rowerzystka lekceważąc znak STOP wjechała komuś pod samochód!
    Jakie może mieć usprawiedliwienie?!

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC

  • 5. Data: 2024-02-09 10:21:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Feb 2024 18:24:40 +0100, Wiesiaczek wrote:

> [...]
    e&utm_campaign=chrome

    > No jak to o co?
    >
    > O to, że rowerzystka lekceważąc znak STOP wjechała komuś pod samochód!

    Nie wiemy jak to dokładnie wyglądało, ale kluczowe jest tu "wyłączne".

    Wystarczy, ze sąd uzna, ze kierowca w samochodzie się przyczynił,
    i juz nie ma "wyłączne".

    A odpowiedni artykuł jest w KC.

    J.

  • 6. Data: 2024-02-09 12:21:54
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 9.02.2024 o 10:21, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiemy jak to dokładnie wyglądało, ale kluczowe jest tu "wyłączne".
    >
    > Wystarczy, ze sąd uzna, ze kierowca w samochodzie się przyczynił,

    Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca mający pierwszeństwo mógł się przyczynić.

    Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.

    W tym drugim przypadku PoRD można o kant dupy potłuc!

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC

  • 7. Data: 2024-02-09 12:56:47
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 9 Feb 2024 12:21:54 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    -spowodowala-wypadek-sad-przyznal-jej-odszkodowanie-
    i-rente,nId,7315439#utm_source=paste&utm_medium=past
    e&utm_campaign=chrome

    > Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca mający pierwszeństwo mógł się przyczynić.

    No to wyobraź sobie, że "masz pierwszeństwo", a ktoś "niemający
    pierwszeństwa".... "wtacza się na drogę"...
    a w owej chwili czasu jesteś jeszcze na tyle "daleko" od miejsca przecięcia
    się kierunków ruchu uczestników, nadciągającego zdarzenia drogowego,
    że dysponujesz wystarczającą ilością czasu i odległości
    na to aby zatrzymać swój pojazd przed tymże miejscem.

    I jeśli nie podejmiesz decyzji o zatrzymaniu pojazdu to przyczyniasz sie
    do jego zaistnienia, czyli jesteś współwinny.

    > Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.

    Masz.
    Ale to wcale nie oznacza, że wolni Ci rozjeżdżać debili:
    art. 3; par. 1 ustawy PORD.

    > W tym drugim przypadku PoRD można o kant dupy potłuc!
    W jakim drugim przypadku?

  • 8. Data: 2024-02-09 15:39:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Feb 2024 12:21:54 +0100, Wiesiaczek wrote:

> [...]
    > Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.
    > W tym drugim przypadku PoRD można o kant dupy potłuc!

    Tu nie chodzi o pierwszeństwo, tylko spowodowanie/przyczynienie sie do
    wypadku :-)

    -przekroczona predkosc (przy drastycznej, to nawet cala wina bedzie po
    stronie tego z pierwszenstwem)
    -brak świateł,
    -zły stan techniczny pojazdu,
    -LEDowe żarówki
    -za późna reakcja - czyli brak szczególnej uwagi,
    -nie zastosowanie zasady ograniczonego zaufania,
    -niewłasciwy manewr obronny (a moze się dało ominąc, itp),

    sąd coś wymysli, i biedna babcia dostanie odszkodowanie na stare lata
    - i to się nazywa interes społeczny :-)

    A tu masz inny przykład z Łodzi
    https://motoryzacja.interia.pl/raport-polskie-drogi/
    news-pijany-pieszy-na-czerwonym-wbiegl-mu-pod-kola-k
    ierowca-winny,nId,2894089

    Gdzies był film z kamery.
    https://tvn24.pl/lodz/pieszy-wbiegl-mu-pod-kola-kier
    owca-skazany-pieszy-niewinny-ra919413-2304462

    Pijany przechodzien, na czerwonym swietle, a i tak kierowca winny, bo
    13km/h za szybko jechał.
    Przy czym jak przeanalizowac wyrok, to sąd w zasadzie miał rację.

    A kierowca sam się obciązył :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-02-09 19:51:34
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 9.02.2024 o 15:39, J.F pisze:

> [...]
    > 13km/h za szybko jechał.
    > Przy czym jak przeanalizowac wyrok, to sąd w zasadzie miał rację.

    I to właśnie jest zwykłe kurewstwo sądów!

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC

  • 10. Data: 2024-02-09 20:28:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.02.2024 o 12:21, Wiesiaczek pisze:

    > Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca mający pierwszeństwo mógł się
    > przyczynić. Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.

    Ale to jest właściwy moment, byś spróbował to pojąć. Tak właśnie jest.
    --
    (~) Robert Tomasik