  • 1. Data: 2003-04-29 14:09:27
    Temat: Kradzione auto.
    Od: "Scharf" <s...@o...pl>

    Witam.
    Miałem te nieszczęście ze kupiłem kradzione auto tzw. przeszczep- tak
    poinformowała mnie policja w związku z tym mam kilka pytań :
    1.Jak długo mniej więcej może toczyć sie sprawa sądowa o odzyskanie
    pieniędzy za samochód gdy znany jest sprawca ,jest osiągalny w swoim miejscu
    zamieszkania oraz jest wypłacalny .Badania mechanoskopijne potwierdzają
    przeszczep.Znane jest miejsce gdzie został ten przeszczep zrobiony.
    2. Ile wiezienia może dostać gościu który mi ten samochód sprzedał wg.
    policji sam zlecał zrobienie tego " przeszczepu" .

    pozdrawiam
    sch.

  • 2. Data: 2003-04-29 14:24:23
    Temat: Re: Kradzione auto.
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Scharf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamieszkania oraz jest wypłacalny .Badania mechanoskopijne potwierdzają
    > przeszczep.Znane jest miejsce gdzie został ten przeszczep zrobiony.
    najpierw prokurator kieruje wniosek do Sądu, tam sprawa leży, jak się uleży
    to jest pierwsza rozprawa. W zależności jak chorowity jest gość, jak mocne
    są dowody i takie tam

    a ile może trwać? uuuuuuuuuu, bardzo długo raczej

    Icek

  • 3. Data: 2003-04-29 14:49:16
    Od: "Scharf" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Icek
    >
    > no oki ,ale policja mi powiedziała .że to ja mam złozyć sprawe do sądu ?
    sch.

  • 4. Data: 2003-04-29 14:49:20
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > sch.

    pytasz się czy policja Ci powiedziała czy to stwierdzasz? Nie wg mnie to
    prokurator kieruje akt oskarzenia pko delikwentowi

    Icek

  • 5. Data: 2003-04-29 15:01:10
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zamieszkania oraz jest wypłacalny .Badania mechanoskopijne potwierdzają
    > przeszczep.Znane jest miejsce gdzie został ten przeszczep zrobiony.

    najistotniejesze jest to, czy jest osoba, od ktorej kupiles auto, czy tez to
    martwa dusza.z twoich informacji wynika, ze raczej tak.

    > 2. Ile wiezienia może dostać gościu który mi ten samochód sprzedał wg.
    > policji sam zlecał zrobienie tego " przeszczepu" .

    to dla ciebie nie jest istotne. najwazniejsze, by podejrzany byl skazany. Ty
    z kolei mozesz byc oskarzycielem posilkowym. i powinienes to uczynic.

    "Pokrzywdzony po wniesieniu do sądu aktu oskarżenia aż do momentu jego
    odczytania w sądzie może złożyć oświadczenie, że chce działać jako strona w
    charakterze oskarżyciela posiłkowego (art. 53 i 54 kpk),"

    gdyz istotne jednak dla ciebie p[owinno byc:

    1. Pokrzywdzony może aż do momentu odczytania w sądzie aktu oskarżenia
    wytoczyć przeciwko oskarżonemu powództwo cywilne, w celu dochodzenia
    roszczeń majątkowych wynikających bezpośrednio z popełnienia przestępstwa
    (art. 62 kpk),

    2. Pokrzywdzony może w toku śledztwa i dochodzenia żądać zabezpieczenia
    roszczeń majątkowych, jeżeli w toku postępowania przygotowawczego złożył
    powództwo cywilne (art. 69 §2 i 3 kpk),

    pozdr

    ssj5

  • 6. Data: 2003-04-30 00:40:21
    Od: "Scharf" <s...@o...pl>

    > pytasz się czy policja Ci powiedziała czy to stwierdzasz? Nie wg mnie to
    > prokurator kieruje akt oskarzenia pko delikwentowi

    przepraszam miało byc bez znaku zapytania.
    Policja poinformowała mnie że powinienem złozyc sprawę do sądu z powództwa
    cywilnego .

    pozdrówka
    sch.

  • 7. Data: 2003-04-30 01:45:33
    Od: "Scharf" <s...@o...pl>

    > najistotniejesze jest to, czy jest osoba, od ktorej kupiles auto, czy tez
    > martwa dusza.z twoich informacji wynika, ze raczej tak.

    ....Tak . Jest znana osoba która mi ten samochód sprzedała w przeszłości
    toczyły sie różne postepowania w stosunku do tej osoby -niestety nic nie
    dało sie tej osobie udowodnic.
    Ta osoba nigdy nie była karana.

    ..... dla mnie czysta ciekawość ile za taki przekręt może dać sąd .

    > to dla ciebie nie jest istotne. najwazniejsze, by podejrzany byl skazany.
    Ty
    > z kolei mozesz byc oskarzycielem posilkowym. i powinienes to uczynic.

    ... gdy prokurator mi to zaproponuje raczej z tego skorzystam tylko hm ...
    nie jestem człowiekiem zamoznym za samochód zapłaciłem kilkanaście tysięcy
    złotych dorobek kilku lat pracy ,tym przeszczepem jeżdziłem 2 lata ,
    kompletnie nie orientuje sie w niuansach prawnych niewiem jak bedzie
    wygladał dalszy ciąg zdarzeń najważniejsze dla mnie to to żeby odzyskac
    swoje ciężko zarobione pieniądze ( lecz zdaje sobie sprawę, że złodziej musi
    ponieść karę ) chciałem zapytać czy gdybym został tym oskarżycielem
    posiłkowym, to w akcie zemsty złodziej ten może w jakis sposób opóżniac cały
    ten proces zwrotu pieniędzy czy moze powinienem zgodzic sie na jakąś ugodę
    z nim tzn. on mi wypłaca zwrot pieniedzy ja że tak powiem umywam ręce daje
    mu ze swojej strony spokój .... wiem że to co napisałem jest troche takie
    naiwne ale nigdy nie miałem do czynienia z tego rodzaju sprawami a samochód
    jest mi potrzebny do pracy ....

> [...]
    > wytoczyć przeciwko oskarżonemu powództwo cywilne, w celu dochodzenia
    > roszczeń majątkowych wynikających bezpośrednio z popełnienia przestępstwa

    .... wczoraj badania mechanoskopijne potwierdziły ,że samochód był kradziony
    ... kiedy musze zacząc działać ----- już jutro ?

    > 2. Pokrzywdzony może w toku śledztwa i dochodzenia żądać
    zabezpieczenia
    > roszczeń majątkowych, jeżeli w toku postępowania przygotowawczego złożył
    > powództwo cywilne (art. 69 §2 i 3 kpk),

    .... znaczy to, że w momencie złożenia mojego powództwa cywilnego majątek
    tego złodzieja zostanie zabezpieczony przed wyprzedażą -czy tak ?

    Mam prośbę do wszystkich grupowiczów aby odpowiadając na posty zdali sobie
    sprawę że większość postów tutaj trafiających jest od ludzi którzy znajdują
    się w trudnej sytuacji , potrzebują informacji jak najszybciej zapewne nie
    maja czasu aby przeglądać archiwum grupy ,dlatego prosiłbym o wyrozumiałość
    dla postów które w jakimś stopniu odbiegają od ogólnie przyjętych reguł grup
    dyskusyjnych ... i przepraszam , tych wszystkich za moja prośbę- dla których
    jest to oczywiste

    dzięki za odpowiedź
    pozdr.
    sch.