  • 1. Data: 2003-04-29 13:10:55
    Temat: Ubezpieczenie- kto ma placic?
    Od: "Sebastian Piotr Jasielski" <a...@h...pl>

    Witajcie! Mam dosyc skomplikowana sytuacje i prosze Was o porade.
    Dzis 29 kwietnia koncze lat 18 (29.04.1985) jestem osoba niepelnosprawna 1
    grupa (stopien znaczny). Moj tato ma emeryture i z niej jest potracana
    skladka na ubezpieczenie zdrowotne. Bylem dzis w opiece spolecznej ,ktora
    chciala, aby moj tata podpisal oswiadczenie ,ze jestem i chyba bede u niego
    ubezpieczony (chodzi o rente socjalna). Tata odmowil podpisania tego bo
    chyba oni powinni placic za mnie te skladke skoro jestem juz dorosly? W
    zwiazku z tym Pani poszla gdzies i juz nie trzeba bylo zadnego oswiadczenia.
    Moje pytanie to: czy i jak zrobic zeby mojemu tacie obnizyli skladke na
    ubezpieczenie zdrowotne za mnie skoro juz bedzie placic opieka spoleczna.
    Chyba ze sie myle i opieka skladek nie oplaca?

    Bede wdzieczny za pomoc
    t...@c...com

  • 2. Data: 2003-04-29 21:54:00
    Temat: Re: Ubezpieczenie- kto ma placic?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Sebastian Piotr Jasielski" <a...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > ubezpieczenie zdrowotne za mnie skoro juz bedzie placic opieka spoleczna.
    > Chyba ze sie myle i opieka skladek nie oplaca?

    Wydaje mi się, że wysokość składki nie zależy od ilości osób.
    po prostu jest to procent od emerytury.
    Jako niepracujący masz prawo korzystać z ubezpieczenia ojca.
    Cały wic polega na tym, że gdyby ojciec to podpisał, to opieka nie płaciłaby
    tego z własnej kieszeni.
    Dla ciebie nic by to nie zmieniło.
    Dla ojca też nie. nadal będzie płacił składki tyle samo.

  • 3. Data: 2003-05-02 09:39:33
    Od: "Sebastian Piotr Jasielski" <a...@h...pl>

    Moze moglby ktos to mi wytlumaczyc:
    Art. 22.

    Jeżeli ubezpieczony uzyskuje przychody z więcej niż jednego źródła, składka
    na ubezpieczenie zdrowotne jest opłacana od wszystkich tych przychodów, dla
    których podstawa wymiaru składki jest określona w art. 21.

    to ojciec bedzie wiecej placic tej skladki?

    http://www.portalmed.pl/xml/prawo/medycyna/medycyna/
    r1997/970153s

    na DECYZJI od renty napisali ze ubezpieczenie mam ojca.