  • 31. Data: 2003-12-13 20:09:53
    Temat: Re: Kradziesz szkoły?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości
    news:brfrg6$ncd$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > ciekawe jak szkola pojdzie siedziec? moze bedzie delegowac do siedzenia
    > pierdlu studentow lub pracownikow...

    Nie szkoła pójdzie siedzieć, tylko ewentualnie pracownik odpowiedzialny za
    skreślenie tego człowieka z listy i nienaliczanie mu opłat.

  • 32. Data: 2003-12-13 22:07:01
    Od: "FIX.XXI" <fix.xxi@(nawiasy i spacje wycinamy)gazeta. pl>

    sebuś wrote:
    > Podejrzewam, iż Wyższa Szkoła (prywatna) dopuściła się oszustwa
    > dotyczącego przywłaszczenia mienia.

    [...]

    odpowiedz juz dostales, tylko... co to za szkola?

    --
    FIX.XXI

  • 33. Data: 2003-12-14 00:25:26
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    W takim razie, według Waszych zaleceń, będę w poniedziałek przeglądał
    regulaminy szkoły. Niestety mogę je tylko przejrzeć lub przepisać, gdyż nie
    udostępniają ich. Nie mogę ich ani skserować ani dostać kopii.

    Czy to przypadkiem o czymś nie świadczy... ?

  • 34. Data: 2003-12-14 02:15:50
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> wrote in message

    > Nie musiala. Zrobila ci przysluge i powinienes byc wdzieczny.
    Podejrzewam, że musiała.
    Zgdonie ze statutem szkoły, który mówi, że studenta skreśla się jeśli nie
    zaliczy semestru.
    I nie wierzę, że tego zapisu nie ma, bo taki statut w życiu nie zostałby
    zatwierdzony prze organ nadzorujący, czyli ministerstwo.

    > j.w. pkt 1

    no właśnie j.w.

    > Dopoki obowiazuje cie umowa - masz obowiazek placic. W zamian mozesz
    > uczestniczyc w zajeciach. Jestes studentem tej szkoly dopoki nie
    zostaniesz
    > skreslony. A nie zostaniesz skreslony dopoki sam nie zrezygnujesz albo cie
    > sami nie skresla. Nie mozesz domnimywac ze skreslili cie bo nie zaliczyles
    1
    > semestru.
    A zgodnie ze statutem, mieli taki obowiązek.
    Ale to trzeba jeszcze dokładnie statut przeczytać.

  • 35. Data: 2003-12-14 02:23:30
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "sebuś" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > pomocą
    > nalezytego
    > od 6

    > Ja jakoś tej jasności nie doznaję. Spróbujmy na innym przykładzie.
    > Podpiszesz umowę z operatorem komórkowym. Jednak po pewnym czasie
    > przestajesz korzystać z jego usług. Telefon, a właściwie kartę
    > telefoniczną wyrzucasz, jednak umowy nie wypowiadasz. Czy uważasz, że
    > operator nie ma prawa do abonamentu? A co jego obchodzi, że Ty nie
    > dzwonisz. On dostarcza Ci usługi dając dostęp do sieci. To, czy ty z tego
> [...]

    Nie do konca sluszne rozumowanie.
    Bo jesli w regulaminie umiescisz zdanie.
    "W przypadku niewpłacenia należności w terinie 14 dni od daty wystawienia
    faktury (czytaj niezaliczenia semestru)
    operator rozwiązuje umowę z końcem miesiąca (skreślna z listy studentów)"
    to wówczas jak odpowiesz na pytanie "Należą mu się pieniądze za dalsze
    miesiące, które cały czas płaciłem, czy też ma obowiązek ich zwrotu jako
    nienależne".

    > By udowodnić, że ktoś ze szkoły popełnił czyn zabroniony opisany w
    > zaproponowanym przez Ciebie artykule trzeba mu udowodnić umyślność. A
    > zatem nie tylko samą szkodę, ale i to, że on działał celowo i świadomie.
    > Dowodem na to mogło by być niedopełnienie procedury i nie wykreślenie
    > studenta pomimo takiego obowiązku. Jeśli obowiązku takiego nie było, to
    > szkoła tak jak ten operator dostarczała swojej usługi poprzez
    > udostępnienie mu wstępu na zajęcia. To, że on z tych usług nie korzystał,
    > to już jego sprawa.

    No właśnie, to teraz zostało dowiedzieć się, czy uczelnia miała obowiązek
    wykreślić go z listy studentów i kto niedopełnił obowiązku.

  • 36. Data: 2003-12-14 02:27:22
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "sebuś" <s...@o...pl> wrote in message news:brgams$ai$1@news.onet.pl...
> [...]
    nie
    > udostępniają ich. Nie mogę ich ani skserować ani dostać kopii.
    >
    > Czy to przypadkiem o czymś nie świadczy... ?

    Tak, o głupocie p. sekretarki.

  • 37. Data: 2003-12-14 09:50:58
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <brfobd$q3u$1@news.onet.pl>, sebuś wrote:
    > Moment! Chyba się nierozumiemy.
    > Kradziesz napisałem celowo...

    A co miałeś na celu?

    Zaintrygowana Renata

  • 38. Data: 2003-12-14 12:12:06
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

> [...]
    > zaproponowanym przez Ciebie artykule trzeba mu udowodnić umyślność. A
    > zatem nie tylko samą szkodę, ale i to, że on działał celowo i świadomie.

    Prawnikiem nie jeste, ale czytajac ten wątek zauważyłem kilka rzeczy, które
    mogłyby działac na korzyść poszkodowanego. Wymagałoby to jednak zebrania
    kilku informacji.

    Czy na przestrzeni tych 4 lat, od momentu gdy poszkodowany przestał
    uczęszczać na zejęcia, do momentu zorientowania się o tym, że jest
    oszukiwany, miały miejsce nastęujące sytuacje:

    1. Nastąpiła zmiana czesnego i szkoła poinformowała o tym któregokolwiek ze
    studentów
    2. Szkoła podjęła wobec któregokolwiek ze studentów kroki mające na celu
    wyjaśnienie przyczyn nieobecności na zajęciach lub egzaminie.
    3. Ktokolwiek został wykreśłony z listy studentów za nieobecności lub
    niezaliczenie egzaminów.

    Jeśłi tak, to ewidentnie mamy do czynienia z nierównym trraktowaniem
    studentów i przestępstwem z wyżej opisanego artykułu

  • 39. Data: 2003-12-14 12:24:09
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    > Oczywiście jutro postaram się zapoznać dokłądnie z regulaminem uczelni,
    > regulamienm opłat czesnego oraz kontraktu (mają wszsytkie te 3 dokumenty).
    > Ale co, jeśli okarze się, iż istnieje zapis, że szkoła może (a nie musi)
    > skreślić studenta z powodu nie zaliczenia sesji. Chodzi mi w tym momencie
    > kwestię, czy nie jest to zapis specjalnie naginający prawo, aby móc
    > dokonywać różnego rodzaju kombinacje?

    Więc co? Znaczyłoby to, że można sobie ot - tak chodzić na zejęcia bez
    stawiania sie na egzaminy, byleby płacić? Spróbuj dotrzec do kogokolwiek z
    historii uczelni, kto wyleciał za oblanie egzaminów, a nie za niepłacenie i
    sprawę masz wygraną jak w banku.
    Coś mi tu śmierdzi

  • 40. Data: 2003-12-14 13:48:32
    Od: "sebuś" <s...@o...pl>

    Co jeszcze ciekawego? Otóż dziś byłem w tej szkole i znalazłem ogłoszenie,
    iż:

    "studenci którzy do 6 marca 2004 roku nie złożą indeksów do dziekanatu są
    skreślenie z listy studentów, co jest jednoznaczne z rezygnacją ze studiów."

    W takim razie, nie muszę podpisywać oddzielnego pisma o rezygnacji ze
    studiów, gdyż nie składając indeksu zostaje skreślony. Czy dobrze rozumuję,
    że powineinem być w takim razie skreślony już 3 lata temu?

    Jest jeszcze jedna rzecz. W dziekanacie powiedzieli mi, iż regulamin został
    zmieniony w tamtym roku i teraz już skreślają strudentów natychmiast gdy nie
    zaliczę semestru (kiedyś "dawali szanse"). Moje pytanie. Pod który regulamin
    podciągnąć moją sprawę. Wiem, że prawo nie działa wstecz, co to znaczy? Czy
    to oznacza, że mogę ubiegać się o moją rację według aktualnego regulaminu?