  • 1. Data: 2005-04-14 07:17:50
    Temat: Koszty notarialne
    Od: "rafik" <a...@p...onet.pl>

    witam

    chciałem policzyć sobie ile wyniesa mnie wszelkie koszty notarialne przy
    podpisywaniu aktu z developerem.

    Czy do tych kosztów wchodzi także podatek od czynności cywilno-prawnych?

    Rozumiem także ,że jednyną negocjowalną stawką z notariuszem jest taksa
    notarialna?

    pozdroofka
    Rafik

  • 2. Data: 2005-04-14 07:23:58
    Temat: Re: Koszty notarialne
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    rafik napisał w
    > Czy do tych kosztów wchodzi także podatek od czynności
    > cywilno-prawnych?

    Tak

    > Rozumiem także ,że jednyną negocjowalną stawką z notariuszem jest
    > taksa
    > notarialna?

    Tak.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-04-14 07:52:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    MałGosia napisał(a):
    > Tak

    pytanie brzmiało "ile wyniesa mnie wszelkie koszty notarialne przy
    podpisywaniu aktu z developerem."
    skąd tu podatek?

    KG

  • 4. Data: 2005-04-14 08:20:49
    Od: "rafik" <a...@p...onet.pl>

    > pytanie brzmiało "ile wyniesa mnie wszelkie koszty notarialne przy
    > podpisywaniu aktu z developerem."
    > skąd tu podatek?
    >
    > KG

    właśnie dlatego się pytam..wszelkie kalkulatorki dostepne w necie pokazują ten
    podatek a nie moge znaleźć info kiedy jest pobierany a kiedy nie.

    pozdroofka

  • 5. Data: 2005-04-14 10:38:00
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "rafik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > właśnie dlatego się pytam..wszelkie kalkulatorki dostepne w necie pokazują
    ten
    > podatek a nie moge znaleźć info kiedy jest pobierany a kiedy nie.

    Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze placi go (ten podatek) notariusz.

  • 6. Data: 2005-04-14 10:39:00
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Zreszta przy podpisywaniu spytaj notariusz. On bedzie wiedzial.

  • 7. Data: 2005-04-14 11:14:00
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    rafik napisał(a):
    > właśnie dlatego się pytam..wszelkie kalkulatorki dostepne w necie pokazują ten
    > podatek a nie moge znaleźć info kiedy jest pobierany a kiedy nie.

    ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych

    KG

  • 8. Data: 2005-04-14 11:20:47
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Heming <h...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze placi go (ten podatek) notariusz.

    Poniekąd tak - notariusz odprowadza go do US, więc jest płatnikiem, co nie
    zmienia faktu, że podatnikami są strony czynności i od nich notariusz podatek
    uprzednio pobierze.

    Co do meritum - developer sprzedawał będzie lokal z naliczonym VAT, więc ta
    sprzedaż nie będzie opodatkowana PCC - art.2 ust.4 ustawy o PCC.

  • 9. Data: 2005-04-14 12:34:48
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    kam napisał
    > pytanie brzmiało "ile wyniesa mnie wszelkie koszty notarialne przy
    > podpisywaniu aktu z developerem."
    > skąd tu podatek?

    Z automatu :)
    Zgadza sie, nie bedzie PCC.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 10. Data: 2005-04-19 17:07:45
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Czy przy sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego też
    obowiązuje PCC ?
    A jeśli tak, to ile?
    JaC