  • 1. Data: 2007-07-23 07:05:14
    Temat: FIRMY WINDYKACYJNE. Problem natury prawnej
    Od: "Mateusz" <m...@h...pl>

    Witam,

    Czytam sobie ostatnie watki o problemach z bandyckimi
    firmami windykacyjnymi. Swoim czasie mialem taki
    problem z firma Ultimo. Trwalo to 3 lata, ale chyba
    odpuscili. Ale nie o tym chcialem.

    Otoz jest cos takiego jak przedawnienie dlugu.
    (po dwoch, niektorzy mowia po trzech latach).
    Ponoc bieg przedawnienia przerywa sie,
    gdy dluznik przyzna sie do dlugu (na pismie,
    czy slownie i zostanie to nagrane), tudziez
    wplaci chociazby zlotowke tytulem zadluzenia.

    Wszystko okey. Ale wymyslilem taka oto sytuacje.
    Dluznik ma dlug z 2001 roku z tytulu nieoplaconej
    faktury TPSA - dlug oczywiscie przedawnil sie.

    Zeby przerwac bieg przedawnienia nalezaloby
    uczynic to co napisalem powyzej. A gdyby
    taka firma windykacyjna za Jana Kowalskiego,
    zamieszkalego w Warszawie, ul. Warszawska 22/2
    wplacila na poczet dlugu 10 zl ?

    Czy w swietle prawa taki dluznik jest ugotowany,
    bo bieg przedawnienia zostal przerwany? Jak udowodni
    ze to nie on wplacil, tylko podstepna firma windykacyjna,
    czy ktokolwiek inny?

    Mateusz

  • 2. Data: 2007-07-23 07:32:43
    Temat: Re: FIRMY WINDYKACYJNE. Problem natury prawnej
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 23 Lip, 09:05, "Mateusz" <m...@h...pl> wrote:
> [...]
    > bo bieg przedawnienia zostal przerwany? Jak udowodni
    > ze to nie on wplacil, tylko podstepna firma windykacyjna,

    najpro ciej na wiecie udowodni, tj. z ozy o wiadczenie najlepiej na
    pismie, e nie on zap aci [konieczno udowodnienia, e jednak
    zap aci - przelew z jego konta , pe nomocnictwo do zap aty tej formie
    windykacyjnej, cokolwiek, i w zw. z tym e mozna go n ka o pozosta
    cz nale no ci przechodzi wówczas na wierzyciela art 6 kc] poniewa
    roszczenie przedawni o si , i tyle

  • 3. Data: 2007-07-23 07:39:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 23 Jul 2007 09:05:14 +0200, Mateusz napisał(a):

> [...]
    >
    > Wszystko okey. Ale wymyslilem taka oto sytuacje.
    > Dluznik ma dlug z 2001 roku z tytulu nieoplaconej
    > faktury TPSA - dlug oczywiscie przedawnil sie.

    Przerwanie przedawnienia może nastąpić tylko przed upływem okresu
    przedawnienia.

  • 4. Data: 2007-07-23 11:41:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz wrote:

> [...]
    > bo bieg przedawnienia zostal przerwany? Jak udowodni
    > ze to nie on wplacil, tylko podstepna firma windykacyjna,

    Primo: przerwanie biegu przedawnienia może nastąpić ZANIM należność się
    przedawni.

    Secundo: "dłużnik" zeznaje na ewentualnej rozprawie, że to nie jego
    konto (co sąd może sprawdzić) i "cwane" windykatorki są ugotowane.

  • 5. Data: 2007-07-23 12:16:57
    Od: "Witek" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Secundo: "dłużnik" zeznaje na ewentualnej rozprawie, że to nie jego
    > konto (co sąd może sprawdzić) i "cwane" windykatorki są ugotowane.

    No dobrze. A jak cwane windykatorki wypelnia zwykly przekaz
    bankowy, pojda na poczte i wplaca jako jan kowalski ?

  • 6. Data: 2007-07-23 12:54:59
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Witek" <w...@w...pl> naskrobał/a w news:f826go$k2v$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > No dobrze. A jak cwane windykatorki wypelnia zwykly przekaz
    > bankowy, pojda na poczte i wplaca jako jan kowalski ?

    Art. 270 KK.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 7. Data: 2007-07-23 13:02:16
    Od: "Witek" <w...@w...pl>

    > Art. 270 KK.

    Ale co mi po artykule skoro to jest nie do udowodnienia...

  • 8. Data: 2007-07-23 13:29:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Witek wrote:

    > Ale co mi po artykule skoro to jest nie do udowodnienia...

    A charakter pisma to co, pies? Poza tym to oni chcą osiągnąć skutek
    prawny - więc to oni muszą dowodzić.

    No i cały czas ignorujesz to, że przerwać przedawnienie można tylko póki
    ono biegnie.

    A wtedy znacznie prościej jest złożyć papiery do sądu.

    Tylko takie sprawy do kruków, eosów i innych takich szajsów nie trafiają.

  • 9. Data: 2007-07-23 14:13:23
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Mon, 23 Jul
    2007 09:05:14 +0200, Mateusz zeznał(a):

    > Zeby przerwac bieg przedawnienia nalezaloby
    > uczynic to co napisalem powyzej. A gdyby
    > taka firma windykacyjna za Jana Kowalskiego,
    > zamieszkalego w Warszawie, ul. Warszawska 22/2
    > wplacila na poczet dlugu 10 zl ?

    to miałbyś uznanie długu tylko co do tej wpłaconej kwoty (zresztą
    roszczenia o wpłatę tej kwoty już nie byłoby, bo dług w tej części
    zostałby zaspokojony).

    Wpłata części roszczenia nie stanowi uznania całego roszczenia (odsyłam do
    orzecznictwa).

    miłego popołudnia (aż dziwne, że nasi studenci tego nie wiedzą ;) )

  • 10. Data: 2007-07-23 14:18:43
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > A charakter pisma to co, pies?

    Niestety, ale pies. Gdyby mieli zamiar robić taki wałek,
    to by na maszynie wypełnili formularz.

    Piotr