  • 21. Data: 2019-01-17 18:17:12
    Temat: Re: Kopiowanie uzasadnień.
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 17.01.2019 o 10:28, Liwiusz pisze:

    > OCR by wygenerował swoje literówki.

    ... i je automatycznie poprawił :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 22. Data: 2019-01-17 19:28:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2019 o 12:03, J.F. pisze:

    >Temu, że nie chodzi o rozporządzenie a ustawę i temu, że do protokołu
    >sekretarz stanu powiedział coś dokładnie przeciwnego...

    Ale mi o zasade chodzi - jest ustawa, jest rozporzadzenie do niej, to
    czemu nie mialby minister rozeslac wyjasnienia, jak rozporzadzenie
    interpretowac.
    Albo czemu nie mialby sad spytac ministra co mial na mysli w zapisie
    ... po czym dojsc do wniosku, ze zapis nie odpowiada intencji, wiec
    strona mogla zinterpretowac tak, jak zinterpretowala i orzec na jej
    korzysc :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-01-17 19:58:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2019 o 19:28, J.F. pisze:

    > Ale mi o zasade chodzi - jest ustawa, jest rozporzadzenie do niej, to
    > czemu nie mialby minister rozeslac wyjasnienia, jak rozporzadzenie
    > interpretowac.

    IMHO skoro nie ma takiej podstawy, to nie bardzo wolno. Zwłaszcza jak
    państwo jest stroną w sprawie. To tak jakby minister spraw wewnętrznych
    rozsyłał niepytany do prokuratur pismo, ze w razie jak ktoś zejdzie na
    komisariacie, to nalezy to traktować jako przekroczenie uprawnień.

    > Albo czemu nie mialby sad spytac ministra co mial na mysli w zapisie ...

    Bo nie ma o co pytać. Wyjaśnienie na temat ochrony kobiet korzystających
    z uprawnień związanych z macierzyństwem brzmiało "zapewniam, że taka
    ochrona będzie". Do protokołu. W czasie posiedzenia komisji sejmowej.
    Wielkiego pola do manewru nie ma... Choć z pism procesowych wynika, że
    zwalnianie kobiet na urlopach jest prawe, sprawiedliwe, chwalebne i w
    zasadzie jakby tego nie robić to byłoby zachowanie aspołeczne,
    antypaństwowe i bezprawne.

    Shrek

  • 24. Data: 2019-01-17 23:31:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-17 o 17:43, Shrek pisze:

    > Właśnie mi przypomniałeś. Czy pełnomocnik ma prawo upublicznić pismo
    > procesowe skierowane do niego?

    Co do zasady może (z uwzględnieniem takich niuansów jak na przykład
    rodo, dobre imię lub prywatność strony itp.), ale przecież tutaj
    poszlaki świadczą o tym, że wyrok nie wydostał się przez
    "upowszechnienie przez pełnomocnika".

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2019-01-17 23:32:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-17 o 18:14, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    > 3 minuty na stronę, 30 wierszy na stronę, 60 znaków na wiersz -- niezależnie
    > jesteś idiotą sugerując, że się nie dało...

    Jesteś idiotą, sugerując, że czas pisania uzasadnienia to tylko czas
    wystukania tego tekstu na klawiaturze.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2019-01-18 06:49:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2019 o 23:31, Liwiusz pisze:

    > Co do zasady może (z uwzględnieniem takich niuansów jak na przykład
    > rodo, dobre imię lub prywatność strony itp.),

    Ale co znaczy "dobre imię"? Zasadniczo pozwy składa się często w
    sprawach nie przynoszących chwały stronie pozwanej. W pisamch nie padają
    żadne dane osobowe, oprócz danych powoda, instytucji pozwanej
    (instytucji nie osoby), osoby pełniącej funkcje publiczną (sekratarz
    stanu - jej to szczególnie chwały nie przynosi) i pełnomocnika strony
    pozwanej, który się pod pismem podpisał i parę dziwnych konstrukcji
    myślowych w niej wykonał.

    > ale przecież tutaj
    > poszlaki świadczą o tym, że wyrok nie wydostał się przez
    > "upowszechnienie przez pełnomocnika".

    Nie chodzi mi o ten temat, ale tu akurat sprawa jest dla mnie jasna -
    skoro z zasady wyroki są jasne, to ciężko postawić zarzut, że jakoś do
    jawnego wyroku się dostał. Nawet jak nie był publikowany i po prostu
    zadzwonił do drugiego sędziego i poprosił żeby mu na maila przesłał.

    BTW - w mojej sprawie pełnomocnik pozwanego powołuje się na "ustaloną
    linie orzecznictwa" właśnie niepublikowanymi wyrokami;)

    Shrek

  • 27. Data: 2019-01-18 08:54:37
    Od: ń <k...@t...sie>

    Pismo do pełnomocnika czy pismo do strony reprezentowanej przez pełnomocnika?

    -----

  • 28. Data: 2019-01-18 09:31:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-18 o 06:49, Shrek pisze:

    > Nie chodzi mi o ten temat, ale tu akurat sprawa jest dla mnie jasna -
    > skoro z zasady wyroki są jasne, to ciężko postawić zarzut, że jakoś do

    Z zasady wyroki nie są jawne. Jawne jest wysłuchanie orzeczenia, ale nie
    możesz później pójść do sekretariatu jako niestrona i zażądać wglądu do
    orzeczenia.

    > jawnego wyroku się dostał. Nawet jak nie był publikowany i po prostu
    > zadzwonił do drugiego sędziego i poprosił żeby mu na maila przesłał.

    I właśnie o ten delikt się rozchodzi - nie było drogi, aby osobie
    postronnej takie uzasadnienie przesłać.

    > BTW - w mojej sprawie pełnomocnik pozwanego powołuje się na "ustaloną
    > linie orzecznictwa" właśnie niepublikowanymi wyrokami;)
    Sugerujesz, że wchodzi w posiadanie treści tych wyroków bezprawnie?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2019-01-18 10:16:26
    Od: ń <k...@t...sie>

    Spokojnie składasz wniosek do prezesa sądu o udostępnienie Ci orzeczenia z
    uzasadnieniem - w trybie ustawy o dostępie do informacji
    publicznej.
    Organ ma 14 dni. Najwięcej czasu i energii zajmuje im anonimizacja.

    -----

  • 30. Data: 2019-01-18 12:46:05
    Od: <7...@8...124605.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Jesteś idiotą, sugerując, że czas pisania uzasadnienia to tylko czas
    > wystukania tego tekstu na klawiaturze.

    Ja tak sugeruję? Wręcz przeciwnie debilu Malinowski, w tamtych czasach też
    działało C&P to sugerowałem pisząc "niezależnie [...]..."

    --
    'Tom N'