  • 11. Data: 2019-01-16 18:21:21
    Temat: Re: Kopiowanie uzasadnień.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2019 o 13:58, J.F. pisze:

    > Ale jak sami sugeruja - mogli adwokaci strony podsunac wyrok innego sadu.

    To jest ciekawa droga - podmiot prowadzi ponad setkę spraw w całej
    polsce o zbliżonej lub wręcz identycznej tematyce, sędziowie wydają
    takie same wyroki z na tyle podobnymi uzasadnieniami, nie publikowane że
    nawet pełnomocnicy profesionalni to komentują. Podmiot podległy
    ministerstwu, sprawa de facto przeciw rządowi. Może w tym wypadku to
    wcale nie pełnomocnicy "kolportują" uzasadnienie...

    Shrek

  • 12. Data: 2019-01-17 10:28:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 18:07, Shrek pisze:

    > Skoro mógł pozyskać w papierze, to mógł przepuścić przez ocr.

    OCR by wygenerował swoje literówki.

    > Swoją
    > drogą orzeczenia są chyba jawne,

    To nie było nigdzie publikowane.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2019-01-17 10:38:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.01.2019 o 10:28, Liwiusz pisze:

    > OCR by wygenerował swoje literówki.

    > To nie było nigdzie publikowane.

    sędziowie dogadują się między sobą, a wyroki są ustawiane:)

    Obolały
    wczoraj (16:39)
    Ja przerabiałem to samo. Zostałem oskarżony o pobicie przez człowieka z
    uprawnieniami prokuratorskimi. Po kilkuletnim postępowaniu ,, zlecenie"
    na mnie przyjęła sędzia sądu okręgowego Edyta S K. Odtąd sprawa ta stała
    się kpiną bezstronnego i niezależnego postępowania a pani sędzia stała
    się stroną w sądzie. Arogancja i poczucie bezkarności pani sędzi
    sprawiły, spadły na mnie wszystkie możliwe szykany w jej repertuarze
    oraz z góry założony wyrok (którego uzasadnienie sporządzono z błędami).
    O sprawie i jej wypaczeniach pisałem wielokrotnie do różnych instytucji
    bez rezultatu. Szary obywatel w konfrontacji z mafią sądowniczą jest bez
    szans.

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    tworza mowe nienawisci".

    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 14. Data: 2019-01-17 11:52:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >OCR by wygenerował swoje literówki.

    >To nie było nigdzie publikowane.

    Ale juz ustalilismy, ze to ten sam budynek, wiec chyba moze gdzies
    pojsc i przeczytac.

    A moze nawet spotkali sie gdzies przy wodce i zaczeli omawiac swoje
    ciekawe przypadki i jeden powiedzial drugiemu, ze on to juz opracowal.
    Tylko wtedy nie musialby kluczyc, ze nie pamieta skad sie to wzielo.

    J.

  • 15. Data: 2019-01-17 12:03:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To jest ciekawa droga - podmiot prowadzi ponad setkę spraw w całej
    >polsce o zbliżonej lub wręcz identycznej tematyce, sędziowie wydają

    Masz na mysli te konkrektna sprawe, czy jakas inna i calkiem inny
    podmiot ?

> [...]
    >ministerstwu, sprawa de facto przeciw rządowi. Może w tym wypadku to
    >wcale nie pełnomocnicy "kolportują" uzasadnienie...

    Sedziowie maja swoje pisma fachowe, orzeczenia sadow apelacyjnych i
    SN,
    adwokaci tez moga cos ciekawego podsunac i "ustala sie linia
    orzecznictwa".

    Bo tak zeby minister X rozeslal do sadow pismo "w zwiazku z
    narastajacymi watpliwosciami prawnymi dotyczacymi sytuacji YYY,
    chcialbym Szanowych Sedziow zapoznac z analiza prawną przygotowaną
    przez departament prawny ministerstwa" to chyba jeszcze nie ma ...
    ale w sumie - czemu nie ...

    P.S. To w wersji łagodnej.

    PPS. A sporo przepisow to rozporzadzenia ministrow, wiec czemu nie
    mialby napisac "uprzejmie wyjasniam, ze w rozporzadzeniu XXX mialem na
    mysli ..."

    J.

  • 16. Data: 2019-01-17 12:07:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-17 o 11:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Ale juz ustalilismy, ze to ten sam budynek, wiec chyba moze gdzies pojsc

    I właśnie o to chodzi - dostęp do akt nie jest dowolny i sędzia nie
    powinien móc tak po prostu "pójść i poczytać" nieswoje sprawy.

    > i przeczytac.

    Tym bardziej, że to nie o czytanie chodzi, a dostęp do edytowalnej
    wersji uzasadnienia.

    > A moze nawet spotkali sie gdzies przy wodce i zaczeli omawiac swoje
    > ciekawe przypadki i jeden powiedzial drugiemu, ze on to juz opracowal.
    > Tylko wtedy nie musialby kluczyc, ze nie pamieta skad sie to wzielo.

    Ciągle zapominasz o literówkach. Po prostu jeden drugiemu dał napisane
    uzasadnienie, a może pisała je ta sama osoba (ten sam asystent). Już
    pisałem - tak jak z klasztorem - nie ma w tym nic złego, ale może być.

    Przypomina mi się sprawa jak to w 1992 roku Trybunał Konstytucyjny
    procedował zgodność ustawy lustracyjnej z konstytucją. Po zamknięciu
    przewodu sądowego odroczono ogłoszenie wyroku o półtorej godziny, a
    potem go odczytano wraz z... 35 stron uzasadnienia pisanego (jak to
    wówczas) na maszynie do pisania.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2019-01-17 12:15:31
    Od: ń <k...@t...sie>

    Tu nie chodzi o akta spraw, lecz o orzeczenia z uzasadnieniem, które są jawną
    informacją publiczną.
    Dostępne też z wewnętrznym systemie sądu (jak ten system konkretnie się nazywa?).
    Natomiast nieprawdopodobne, żeby jeden as pracował w dwóch sądach jednocześnie.

    -----

  • 18. Data: 2019-01-17 17:40:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2019 o 12:03, J.F. pisze:

    > Masz na mysli te konkrektna sprawe, czy jakas inna i calkiem inny podmiot ?

    Całkiem inną i inny podmiot - "moją" z KOWR. Mają ze setkę spraw w
    sądach pracy w różnych miejscach.

> [...]
    > chcialbym Szanowych Sedziow zapoznac z analiza prawną przygotowaną przez
    > departament prawny ministerstwa"  to chyba jeszcze nie ma ... ale w

    Dokładnie coś takiego przyszło mi do głowy po twojej sugestii, tylko w
    wersji mniej oficjalnej. Albo i oficjalnej, tylko zakonspirowanej.

    > PPS. A sporo przepisow to rozporzadzenia ministrow, wiec czemu nie
    > mialby napisac "uprzejmie wyjasniam, ze w rozporzadzeniu XXX mialem na
    > mysli ..."

    Temu, że nie chodzi o rozporządzenie a ustawę i temu, że do protokołu
    sekretarz stanu powiedział coś dokładnie przeciwnego...

    Shrek

  • 19. Data: 2019-01-17 17:43:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2019 o 12:07, Liwiusz pisze:

    > I właśnie o to chodzi - dostęp do akt nie jest dowolny i sędzia nie
    > powinien móc tak po prostu "pójść i poczytać" nieswoje sprawy.

    Właśnie mi przypomniałeś. Czy pełnomocnik ma prawo upublicznić pismo
    procesowe skierowane do niego?

    Shrek

  • 20. Data: 2019-01-17 18:14:51
    Od: <3...@6...181451.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > odroczono ogłoszenie wyroku o półtorej godziny, a
    > potem go odczytano wraz z... 35 stron uzasadnienia pisanego (jak to
    > wówczas) na maszynie do pisania.

    3 minuty na stronę, 30 wierszy na stronę, 60 znaków na wiersz -- niezależnie
    jesteś idiotą sugerując, że się nie dało...

    --
    'Tom N'