  • 1. Data: 2008-12-20 00:40:51
    Temat: Kontrola telefonu
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

    Czy w przypadku kontroli przez patrol policji i zadania ode mnie okazania
    telefonu komorkowego jesli takowy przy sobie posiadam musze im dawac telefon
    do reki ?
    Wydaje mi sie, ze nie.
    Pytanie drugie: czy w przypadku kontroli osob (np siedzacych sobie w parku)
    policjant musi zawsze podac podstawe prawna przeprowadzenia kontroli?

  • 2. Data: 2008-12-20 00:47:36
    Temat: Re: Kontrola telefonu
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Depesz napisał:
> [...]
    > Pytanie drugie: czy w przypadku kontroli osob (np siedzacych sobie w parku)
    > policjant musi zawsze podac podstawe prawna przeprowadzenia kontroli?

    Buacha cha cha cha !!!!!!!!

    Facet - żyjesz w państwie na wskroś policyjnym i chcesz się stawiać Panu
    władzy?

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-12-20 01:15:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Depesz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w przypadku kontroli przez patrol policji i zadania ode mnie okazania
    > telefonu komórkowego jeśli takowy przy sobie posiadam musze im dawać
    > telefon do reki ?
    > Wydaje mi się, ze nie.

    Nie ma przepisu, który policjantowi by zabraniał wzięcia tego przedmiotu do
    ręki. Ale nie ma również nakazującego tobie jego oddanie. Z tym, ze upór w
    tej materii może wzbudzić podejrzenia i doprowadzić do zatrzymania
    telefonu. Pisania będzie sporo, ale policjanci są w pracy, a Ty przeważnie
    się spieszysz. O wiele lepszym rozwiązanie jest wyświetlenie na
    wyświetlaczu nr IMEY i danie policjantowi tego telefonu. Przy rutynowej
    kontroli to jedyna informacja, z jaka się może zapoznać. Będzie szybciej.

    > Pytanie drugie: czy w przypadku kontroli osoby (np siedzących sobie w
    > parku) policjant musi zawsze podać podstawę prawna przeprowadzenia
    > kontroli?

    Jaki by to miało sens? Przeważnie podaje się podstawę faktyczną, czyli po
    prostu przyczynę interwencji, choć bywa, że policjant oświadczy, ze podjął
    legitymowanie w celu ustalenia tożsamości i nie będzie z różnych powodów
    chciał nic więcej powiedzieć.

  • 4. Data: 2008-12-20 06:19:29
    Od: v <n...@n...ma.spamu.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > do ręki. Ale nie ma również nakazującego tobie jego oddanie. Z tym, ze
    > upór w tej materii może wzbudzić podejrzenia i doprowadzić do

    Eh, jaka piękna totalniacka logika: "nie ma nakazu, ale brak dobrowolnej
    zgody jest podejrzany, więc stanowi podstawę do zatrzymania rzeczy"

    :)

    M.

  • 5. Data: 2008-12-20 07:03:31
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "v" <n...@n...ma.spamu.pl> napisał w wiadomości

    > Eh, jaka piękna totalniacka logika: "nie ma nakazu, ale brak dobrowolnej
    > zgody jest podejrzany, więc stanowi podstawę do zatrzymania rzeczy"

    Uczciwy obywatel legitymowania się nie boi.
    Pomyś, kto ma z tym problem?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2008-12-20 07:17:26
    Od: v <n...@n...ma.spamu.pl>

    Nostradamus pisze:
    > Uczciwy obywatel legitymowania się nie boi.

    Równie piękna totalniacka maksyma.

    M.

  • 7. Data: 2008-12-20 07:20:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-12-2008 o 08:03:31 Nostradamus <l...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "v" <n...@n...ma.spamu.pl> napisał w wiadomości

    > Uczciwy obywatel legitymowania się nie boi.
    > Pomyś, kto ma z tym problem?

    Dziwnym trafem wszyscy totalniacy od zarania dziejów używali tego sloganu.

    Uczciwy obywatel nie boi się też:
    - zglądania mu do spodni
    - zglądania mu pod kołdrę
    - cotygodniowego przeglądu zawartości komputera
    - sprawdzania diety
    - monitorowania wychowywania dzieci

    i co tam dusza zapragnie

    Pytanie tylko, czym taki obywatel różni się od krowy w oborze ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-12-20 08:57:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    net.pl
    użytkownik *Nostradamus* napisał(a):

    > Uczciwy obywatel legitymowania się nie boi.
    > Pomyś, kto ma z tym problem?

    Źle kombinujesz. Jestem uczciwym obywatelem, ale kiedyś policjancji mnie
    zagotowali. Przyjechałem do Tczewa z komputerem i monitorem CRT zapakowanymi
    w kartony. Na górze przejścia (kto zna tczewski dworzec, ten skojarzy) stali
    sobie policjanci i czekali kiedy się wgramolę na górę z tym kartonami. A
    kiedy już tam dotarłem. To mnie oczywiście wylegitymowali. A czemu? Bo
    przyjechałem pociągiem zwanym tam "przemytnikiem" (Kaliningrad - Berlin) i
    taszczę kartony, znaczy coś szmugluję. No i oczywiście pytania: co w nich
    jest, skąd dokąd je wiozę, czy to na pewno moje. Pewnie jeszcze im dziękować
    miałem, że nie kazali mi ich rozpakowywać i okazywać zawartości i
    przedstawić dowodu zakupu, bo wtedy to już na 100% bym poległ.

    --
    Big Jack
    //////

  • 9. Data: 2008-12-20 08:58:46
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Równie piękna totalniacka maksyma.

    Uczciwemu obywatelowi dobrze się żyje w "totalniackim" systemie.
    Nie pamiętam kiedy byłem ostatni raz legitymowany a telefonu nikt nigdy mi
    nie sprawdzał. Ty masz z tym problem?

  • 10. Data: 2008-12-20 08:59:38
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie tylko, czym taki obywatel różni się od krowy w oborze ?

    Jeśli zadajesz takie pytania to czym różnisz się od osła w stajence? ;))