  • 1. Data: 2002-06-18 20:11:11
    Temat: Kontrola oprogramowania
    Od: "Olo" <o...@p...interia.pl>

    Zdarzyła mi się następująca przygoda: Gdy byłem z wizytą u kolegi w firmie,
    w której on pracuje, wpadła kontrola legalności oprogramowania w asyście
    policji. Miałem ze sobą prywatnego laptopa i na nic nie zdało się moje
    tłumaczenie że komputer należy do mnie osobiście. W efekcie mój komputer
    został również "przeszukany".

    Pytanie: czy oni mieli do tego prawo???

    Pozdrawiam
    Olo

  • 2. Data: 2002-06-19 06:44:28
    Temat: Re: Kontrola oprogramowania
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Olo napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >policji. Miałem ze sobą prywatnego laptopa i na nic nie zdało się moje
    >tłumaczenie że komputer należy do mnie osobiście. W efekcie mój komputer

    tak.

    --
    ___________________"Stachanow"______ _ _ ___ ______ __ _ _
    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz | | /_\ / __||_ /\ \ / /| \| |

  • 3. Data: 2002-06-19 07:07:54
    Od: "Doktor" <d...@p...onet.pl>

    Jaszyn napisał (a):

    > tak.

    Dlaczego???

    --
    Doktor.
    d...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-06-19 19:48:21
    Od: "Olo" <o...@p...interia.pl>

    > tak.

    Na jakiej podstawie? Przecież to firma jest podejrzana a nie ja - klient.

    Pozdrawiam
    Olo

  • 5. Data: 2002-06-19 20:44:09
    Od: Perfee <p...@a...waw.pl>

    > Na jakiej podstawie? Przecież to firma jest podejrzana a nie ja - klient.

    Tak jak policja moze zatrzymac kazdego kierujacego pojazdem mechanicznym do
    kontroli, tak ta grupa bez powodztwa moze Cie skontrolowac. Uzywajac
    komputer uzywasz oprogramowanie. Grupa "policji gospodarczej" ma prawo do
    kontroli kazdego komputera -> i Ciebie jako wlasciciela.

    Perfee

  • 6. Data: 2002-06-19 22:05:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jun 2002, Perfee wrote:

> [...]
    >+ komputer uzywasz oprogramowanie. Grupa "policji gospodarczej" ma prawo do
    >+ kontroli kazdego komputera -> i Ciebie jako wlasciciela.

    Ciekawie by było jakbyś ty i Jaszyn wymienił opinie z osobą
    na *.prawo.podatki twierdzącą wręcz przeciwnie. Podobnoż
    na grupach "graficznych" (lub CADowskich, nie pamiętam) mieli
    dojść do wniosku (lub znać przykłady, nie wiem) że jest
    wręcz przeciwnie !
    Mnie zaskoczyło :), a ciekaw jestem jak "powinno być" !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-20 10:32:26
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "Perfee" <p...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komputer uzywasz oprogramowanie. Grupa "policji gospodarczej" ma prawo do
    > kontroli kazdego komputera -> i Ciebie jako wlasciciela.

    Jak to jest z komputerami - tego nie wiem, ale policja - zatrzymujac Cie do kontroli
    -
    moze skontrolowac jedynie dokumenty. Samochodu przeszukac nie moga bez nakazu.
    Na grupe samochodowej ktos pisal, ze na polecenie otwarcia bagaznika odpowiedzial
    policjantowi: "sam sobie otworz" - i na tym zakonczyl sprawe.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2002-07-02 18:15:45
    Od: n e t d o g <a...@m...pl>

    anno domini 19 cze 2002 Perfee <p...@a...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > skontrolowac. Uzywajac komputer uzywasz oprogramowanie. Grupa "policji
    > gospodarczej" ma prawo do kontroli kazdego komputera -> i Ciebie jako

    G... prawda. I po co gadać jak się nie wie. :oP

    n e t d o g

  • 9. Data: 2002-07-09 20:53:29
    Od: "Olo" <o...@p...interia.pl>

    > G... prawda. I po co gadać jak się nie wie. :oP

    Mógłbyś rozwinąć myśl? Najlepiej jeśli podasz przy tym podstawę prawną.

    Pozdrawiam
    Olo