  • 1. Data: 2004-08-03 08:19:06
    Temat: Konkurencja - jest o co sie czepic ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    kilak dni temu, firma w ktorej pracuje, zrobila wyprzedaz w sklepach. Mottem
    byly znki drogowe itp (ze roboty drogowe sa i wtym klimacie). Poszly za tym
    spoty reklamowe w radiach, banery, plakty itd. No i po kilku dniach
    konkurencja, porobila tak samo. Znaczy sie ponastawiala znakow drogowych u
    siebie. Czy mozemy im tego w jakis sposob zabronic ? W koncu
    zainwestowalismy w ta promocje, a oni ukradli pomysl (mimo, ze to sa znaki
    drogowe ktore nie sa naszym patetntem).

    Fantom
    ps. Jeden z prawnikow powiedzial, ze mozemy sie burzyc. Ze mozmey zadac
    zwrotu nakladow poniesionych na ta promocje

  • 2. Data: 2004-08-03 10:24:56
    Temat: Odp: Konkurencja - jest o co sie czepic ?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    ps. Jeden z prawnikow powiedzial, ze mozemy sie burzyc. Ze mozmey zadac
    zwrotu nakladow poniesionych na ta promocje

    To się burzcie. Radzę się słuchać prawników, z którymi macie bezpośredni
    kontakt, i któzy wiedzą o sprawie więcej, niż grupowicze mogą się dowiedzieć
    z krótkiego posta.

    brett

  • 3. Data: 2004-08-03 11:13:38
    Temat: Re: Konkurencja - jest o co sie czepic ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > To się burzcie. Radzę się słuchać prawników, z którymi macie bezpośredni
    > kontakt, i któzy wiedzą o sprawie więcej, niż grupowicze mogą się

    Niby tak, ale jedne powie, ze mozna, zainkasuje kase a kazdy nastepny powie
    ze lipa i przegramy :(
    A w sumie w tym poscie jest zawarte wszystko co sie stalo - wiecej chyba nie
    trzeba

    Fantom

  • 4. Data: 2004-08-03 11:30:00
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Niby tak, ale jedne powie, ze mozna, zainkasuje kase a kazdy nastepny powie
    ze lipa i przegramy :(

    Radcy prawni i adwokaci są ubezpieczeni od OC. Jak ktoś ci udzieli głupiej
    porady i na tym stracisz, masz prawo do odszkodowania.

    > A w sumie w tym poscie jest zawarte wszystko co sie stalo - wiecej chyba
    nie
    > trzeba

    Ano trzeba. Bo jeżeli te wasze znaki drogowe tworzyły powiedzmy jakąś
    unikatową kompozycję ( itd. itp. ), to jej naśladownicwo podpadnie pod
    naruszenie praw autorskich.
    Ale jeśli po prostu porozwieszaliście se jakieś znaki, i ktoś podpatrzył ten
    pomysł, to się nie nada pod sąd.

    brett

  • 5. Data: 2004-08-03 22:56:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Fantom wrote:
    [...]
    >+ siebie. Czy mozemy im tego w jakis sposob zabronic ? W koncu
    >+ zainwestowalismy w ta promocje, a oni ukradli pomysl (mimo, ze to sa znaki
    >+ drogowe ktore nie sa naszym patetntem).

    Nie odnoszę się do samego faktu "skorzystania z pomysłu", bo
    *być może* jest coś co chroni waszą "inwestycję" :)
    Ale *sam* fakt skorzystania przez kogoś z czyjejś reklamy AFAIK
    był już przedmiotem rozpatrywań sądu: o ile dobrze sobie przypominam
    chodziło o reklamę "zwykłego proszku" :)
    Któryś z producentów zaaplikował wielką kampanię w której porównywał
    swój "superproszek" ze "zwykłym proszkiem" :) (białe pudełko...)
    No i kto inny wypuścił proszek "zwykły proszek" (w białym pudełku :))
    plus reklamę (w prasie ? chyba...) - "CODZIENNIE W TELEWIZJI" :)
    Sąd AFAIR (ale z tym R może być słabo u mnie :]) uznał że samo
    "skorzystanie z czyjejś reklamy" powodem do roszczeń nie jest.
    Znaczy - akcentuję fakt iż "zainwestowanie w promocję" oraz
    "kradzież pomysłu" to mogą być dwie *różne* sprawy.
    I że podejrzewam iż z samego "zainwestowania" raczej nic nie wynika.
    "kradzież pomysłu"... to nie wiem :)

    pozdrowienia, Gotfryd