  • 1. Data: 2004-08-03 08:18:42
    Temat: Ile i czy dać prowizję prawnikowi ?
    Od: "Bartek eN" <n...@t...net.pl>

    Mam mały problem. Jakiś czas temu mój wspólnik odstapił od umowy (wbrew jej
    zapisom) przez co poniosłem pewne straty. Wziąłem prawnika z izby
    adwokacjkiej - sporządził i wysłał odpowiednie papiery do mojego wspólnika.
    W wyniku tego nie doszło nawet do rozprawy (postępowanie uproszczone -
    wspólnik nie wniósł sprzeciwu w terminie) i dostałem odszkodowanie w
    wysokości 10.000 zł. Umówione było wynagrodzenie standardowe (adwokat nie ma
    prowizji od odszkodowania), ale poniewaz cala sprawe poprowadzil niezle i w
    efekcie uzyskalem pieniadze to czy jest w zwyczaju, "odpalenie" mu czesci
    odszkodowania a jesli tak to w jakiej wysokosci. Nie korzystam na co dzien z
    uslug prawników dlatego nie bardzo orientuję się w obowiazujacych
    niepisanych zasadach. Prosze zatem o informacje czy powinienem mu cos
    zaplcic ponad standardowe wynagrodzenie, gdzy eni chcialbym, aby w
    przyszlosci stracil "zapal do pracy"

    Pozdrawiam

    Bartek

  • 2. Data: 2004-08-03 13:11:21
    Temat: Re: Ile i czy dać prowizję prawnikowi ?
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Bartek eN" <n...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > efekcie uzyskalem pieniadze to czy jest w zwyczaju, "odpalenie" mu czesci
    > odszkodowania a jesli tak to w jakiej wysokosci.

    prawnicy , to taka kasta , ktora ( i o to mozesz
    byc spokojny ) zazwyczaj dobrze dba o swoje
    interesy finansowe . Jesli prawnik wzial pieniadze
    i nie domaga sie wiecej , to widac jest zadowolony
    i w pelni mu to odpowiada :))) IMHO - nie ma
    sensu nic wiecej mu ,,odpalac'' :)
    pozdr

  • 3. Data: 2004-08-03 15:04:58
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > niepisanych zasadach. Prosze zatem o informacje czy powinienem mu cos
    > zaplcic ponad standardowe wynagrodzenie, gdzy eni chcialbym, aby w

    Uwazam ze nie powinienes.

    marekz

  • 4. Data: 2004-08-04 10:38:14
    Od: "Kartellis" <Małymis@Bardzo.bardzo.maly.mis.pl>

    Prosze zatem o informacje czy powinienem mu cos
    > zaplcic ponad standardowe wynagrodzenie, gdzy eni chcialbym, aby w
> [...]

    Może jakąś butelkę?

  • 5. Data: 2004-08-04 12:45:14
    Od: el@<e...@i...pl>

    to może i worek ze złotem??? Czy ciebie taż ktoś rozpieszcza???
    A " w łapę" możesz dać łapówkę, tylko po co? ty nie bedziesz miał
    kosztu, on nie zapłaci podatku dochodowego. Kto zyska?

    -> http://usenet.pomocprawna.info