  • 11. Data: 2005-01-26 11:57:34
    Temat: Re: Konkubinat
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    news:ct7ume$4bh$1@news.dialog.net.pl...

    > Czyli - jeśli dobrze rozumiem - PKS wynajął lokal, a następnie podnajął go
    > pracownikowi?

    Mysle ze tak,bo chyba innej mozliwosci nie ma.

    > Kodeks cywilny art. 691.
    > § 1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w stosunek najmu lokalu
    > wstępują: małżonek nie będący współnajemcą lokalu, dzieci najemcy i jego
    > współmałżonka

    Co dziwne,corka powiedziala,ze ponoc nie ma prawa ubiegac sie o to
    mieszkanie,tak wiec konkubina chyba tym bardziej?

    , inne osoby, wobec których najemca był obowiązany do świadczeń
    > alimentacyjnych, oraz osoba, która pozostawała faktycznie we wspólnym
    > pożyciu z najemcą.
    > § 2. Osoby wymienione w § 1 wstępują w stosunek najmu lokalu mieszkalnego,
    > jeżeli stale zamieszkiwały z najemcą w tym lokalu do chwili jego śmierci.

    Aha,no to wszystko jasne,corka mieszkala oddzielnie.

    Magda

  • 12. Data: 2005-01-26 11:59:09
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    http://www.irbis.home.pl/centrum/us_naj_lo.htm

> [...]
    > jeżeli stale zamieszkiwały z najemcą w tym lokalu do chwili jego śmierci.

    *** IMHO - nie sadze, zeby to sie udalo.
    Jesli jest to mieszkanie pracownicze - to prawdopodobnie stosunek najmu
    wygasl z chwila smierci najemcy, ktory posiadal prawo do lokalu i
    prawdopodobnie ten stosunek najmu byl zwiazany ze stosunkiem pracy.
    Trudno jest tu cokolwiek poradzic, jesli nie znamy dokladnej tresci umowy
    najmu lokalu...

    --
    Pozdr :)
    miau

  • 13. Data: 2005-01-26 12:02:22
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ct7vue$ccg$1@atlantis.news.tpi.pl miau
    <k...@N...pl> pisze:

    > *** Powyzsze twierdzenie [cytowane przez Mrowke] postawiono na podst.
    > Ustawy o najmie lokali i dodatkach mieszkaniowych [ktora juz nie
    > obowiazuje], a nie na podst. Ustawy z 2001 r., o ktorej piszesz...
    Wydaje mi się, że się mylisz. Przecież Mrówka podała link do strony z której
    zaczerpnęła ten cytat. To strona z zeszłego roku. Czy powoływano by się na
    zapisy ustawy nie obowiązującej od 3 lat?
    Zresztą to chyba bez znaczenia dla meritum sprawy. To tylko artykuł, a nie
    akt prawny.

    Jotte

  • 14. Data: 2005-01-26 12:04:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ct80em$ejh$1@atlantis.news.tpi.pl miau
    <k...@N...pl> pisze:

    > *** IMHO - nie sadze, zeby to sie udalo.
    Ja, niestety, także.

    Jotte

  • 15. Data: 2005-01-26 12:57:38
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    > Ja, niestety, także.

    Trudno .
    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)

    Pozdrawiam serdecznie.Magda

  • 16. Data: 2005-01-26 14:54:51
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "miau" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    > *** IMHO - nie sadze, zeby to sie udalo.

    a wiem , ze sie nie uda

    pozdrawiam
    Sandra

  • 17. Data: 2005-01-26 17:18:51
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    > *** Z powyzszych zdan wynika, ze sprawa dotyczy lokali kwaterunkowych

    Juz wiem,jest to mieszkanie zakaldowe,nie jest wynajmowane przez zaklad od
    spoldzielni ani nie sa to kwaterunki,sa wlasnoscia PKS-u.Tak wiec teraz juz
    calkiem zglupialam,ale na logike nalezy sie takie mieszkanko TYLKO
    pracownikowi .Dobrze kombinuje?:)

    Magda