  • 1. Data: 2005-01-25 21:47:33
    Temat: Konkubinat
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    Konkubina mieszka z konkubentem w mieszkaniu bez zameldowania 5 lat(on jest
    tylko zameldowany).Konkubent umiera,czy ma ona jakakolwiek szanse na
    pozostanie w tym mieszkaniu?

    Magda

  • 2. Data: 2005-01-25 23:30:24
    Temat: Re: Konkubinat
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ct6epd$7bi$1@news.onet.pl Mrówka
    <m...@b...pl> pisze:

    > Konkubina mieszka z konkubentem w mieszkaniu bez zameldowania 5 lat(on
    > jest tylko zameldowany).Konkubent umiera,czy ma ona jakakolwiek szanse na
    > pozostanie w tym mieszkaniu?
    99,99% nie.
    Reszta to zupełnie incydentalne, nietypowe przypadki, których obecności nie
    wskazujesz.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-01-26 00:15:48
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    > 99,99% nie.
    > Reszta to zupełnie incydentalne, nietypowe przypadki, których obecności
    nie
    > wskazujesz.

    No wlasnie tez mi sie tak wydaje ale wyczytalam:
    "Z kolei konkubentom zagwarantowane zostało prawo wstąpienia w stosunek
    najmu lokalu mieszkalnego po zmarłym konkubencie. Zgodnie bowiem z kodeksem
    cywilnym, w razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w stosunek najmu
    lokalu wstępują osoby, które faktycznie pozostawały we wspólnym pożyciu z
    najemcą, o ile stale zamieszkiwały z nim w tym lokalu do chwili jego
    śmierci. "
    Zastanawiam sie czy dotyczy to mieszkan wlasnosciowych czy wszystkich.

    Magda

  • 4. Data: 2005-01-26 00:26:50
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ct6nfb$2iv$1@news.onet.pl Mrówka
    <m...@b...pl> pisze:

> [...]
    > stosunek najmu lokalu wstępują osoby, które faktycznie pozostawały we
    > wspólnym pożyciu z najemcą, o ile stale zamieszkiwały z nim w tym lokalu
    Po pierwsze to są zdania wyrwane z kontekstu.
    Po drugie podaj sygnaturę aktu prawnego na podstawie którego postawiono to
    twierdzenie.
    Po trzecie ważne są daty (umowy najmu, zameldowania konkubenta, zgonu,
    wejścia w życie aktu prawnego itp.).
    Po czwarte ważne jest udokumentowanie wspólnego pożycia i stałego
    zamieszkiwania.
    Po piąte, a właściwie po pierwsze - co to za lokal i kto go wynajmuje.
    Jotte

  • 5. Data: 2005-01-26 07:55:31
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Mrówka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najmu* lokalu mieszkalnego po zmarłym konkubencie.
    > Zastanawiam sie czy dotyczy to mieszkan wlasnosciowych czy wszystkich.

    *** Lokali kwaterunkowych

    --
    Pozdr
    miau

  • 6. Data: 2005-01-26 09:09:55
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    > W wiadomości news:ct6nfb$2iv$1@news.onet.pl Mrówka

    > Po pierwsze to są zdania wyrwane z kontekstu.
    *** Nie sa.

    > Po drugie podaj sygnaturę aktu prawnego na podstawie którego postawiono to
    > twierdzenie.
    *** Ustawa o najmie lokali i dodatkach mieszkaniowych

    > Po piąte, a właściwie po pierwsze - co to za lokal i kto go wynajmuje.
    *** Z powyzszych zdan wynika, ze sprawa dotyczy lokali kwaterunkowych

    --
    Pozdr :)
    miau

  • 7. Data: 2005-01-26 09:39:52
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    > Po pierwsze to są zdania wyrwane z kontekstu.
    > Po drugie podaj sygnaturę aktu prawnego na podstawie którego postawiono to
    > twierdzenie.

    Tekst ten skopiowalam z tej
    stronki:http://www.cpk.home.pl/infopage.php?id=69

    > Po trzecie ważne są daty (umowy najmu, zameldowania konkubenta, zgonu,
    > wejścia w życie aktu prawnego itp.).

    Konkubent nie byl zameldowany w tym mieszkaniu,meldunek miala tylko osoba
    niezyjaca.

    > Po czwarte ważne jest udokumentowanie wspólnego pożycia i stałego
    > zamieszkiwania.
    > Po piąte, a właściwie po pierwsze - co to za lokal i kto go wynajmuje.

    Jest to mieszkanie pracownicze ,wynajete przez zaklad PKS.

    Magda

  • 8. Data: 2005-01-26 11:24:51
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ct7ogv$96k$1@news.onet.pl Mrówka
    <m...@b...pl> pisze:

    > Konkubent nie byl zameldowany w tym mieszkaniu,meldunek miala tylko osoba
    > niezyjaca.
    Fakt zameldowania nie stanowi o prawach do lokalu. To urzędowe stwierdzenie
    miejsca pobytu.

    > Jest to mieszkanie pracownicze ,wynajete przez zaklad PKS.
    Czyli - jeśli dobrze rozumiem - PKS wynajął lokal, a następnie podnajął go
    pracownikowi?
    To dodatkowo komplikuje sprawę. Przyznam, że nie wiem, czy ma znaczenie od
    kogo (gmina, firma, osoba fizyczna) PKS wynajął lokal. Ustawę o ochronie
    praw lokatorów masz np. tu: http://www.irbis.home.pl/centrum/us_naj_lo.htm

    A może spróbować tak:
    Kodeks cywilny art. 691.
    § 1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w stosunek najmu lokalu
    wstępują: małżonek nie będący współnajemcą lokalu, dzieci najemcy i jego
    współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca był obowiązany do świadczeń
    alimentacyjnych, oraz osoba, która pozostawała faktycznie we wspólnym
    pożyciu z najemcą.
    § 2. Osoby wymienione w § 1 wstępują w stosunek najmu lokalu mieszkalnego,
    jeżeli stale zamieszkiwały z najemcą w tym lokalu do chwili jego śmierci.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-01-26 11:24:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ct7mo4$nrs$1@nemesis.news.tpi.pl miau
    <k...@N...pl> pisze:

    > *** Nie sa.
    Są. ;)

    > *** Ustawa o najmie lokali i dodatkach mieszkaniowych
    Ta ustawa straciła moc (z wyjątkiem przepisów zawartych w rozdz. 6). I to
    już dość dawno. Na mocy art. 39 ustawy z 21.06.2001 o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego.

    > *** Z powyzszych zdan wynika, ze sprawa dotyczy lokali kwaterunkowych
    Niekoniecznie.

    Jotte

  • 10. Data: 2005-01-26 11:50:29
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    > Ta ustawa straciła moc (z wyjątkiem przepisów zawartych w rozdz. 6). I to
    > już dość dawno.

    *** Powyzsze twierdzenie [cytowane przez Mrowke] postawiono na podst. Ustawy
    o najmie lokali i dodatkach mieszkaniowych [ktora juz nie obowiazuje], a nie
    na podst. Ustawy z 2001 r., o ktorej piszesz...

    --
    Pozdr :)
    miau