  • 1. Data: 2012-01-31 19:29:49
    Temat: Koniec umowy o pracę, a dostęp do konta email
    Od: Masterson <m...@v...pl>

    Witam.

    Jednemu z naszych pracowników skończyła się umowa. Nie została
    kontynuowana. Z roztrzepania nikt nie usunął konta pracownika i ów
    pracownik miał dostęp do swojego starego konta. Zdarzało się, że na to
    konto pisali klienci firmy. Istnieje podejrzenie, że z niektórymi z nich
    pracownik podejmował kontakt - jeszcze nie wiemy w jakim celu i z jakim
    skutkiem.

    Czy, przy założeniu, że były pracownik podejmował kontakt z naszymi
    klientami w celu realizacji zleceń (kierowanych do nas) można pociągnąć
    pracownika do odpowiedzialności prawnej. Nie chodzi o odszkodowania, ale
    o to, aby zastanowił się zanim takie rzeczy zrobi ponownie
    (niekoniecznie przez email).

    Sytuacja jest hipotetyczna ponieważ jeszcze do niczego nie doszło (nie
    mamy pewności), ale staramy się czegoś dowiedzieć "na zapas".

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-31 19:42:19
    Temat: Re: Koniec umowy o pracę, a dostęp do konta email
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2012 1:29 PM, Masterson wrote:
> [...]
    >
    > Sytuacja jest hipotetyczna ponieważ jeszcze do niczego nie doszło (nie
    > mamy pewności), ale staramy się czegoś dowiedzieć "na zapas".

    jak nie mial zakazu konkurencji, to nikt mu nie zabroni kontaktowac sie
    z waszymi klientami.
    Jedyne co jest wątpliwe to korzystanie z waszego maila, czego robic nie
    powinien. Tylko nei wiem czego by sie tu doczepic, bo raczej do niczego
    sie nie włamał.

  • 3. Data: 2012-02-01 10:17:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-31 20:29:49 +0100, Masterson <m...@v...pl> said:

> [...]
    > konto pisali klienci firmy. Istnieje podejrzenie, że z niektórymi z nich
    > pracownik podejmował kontakt - jeszcze nie wiemy w jakim celu i z jakim

    Istnieje podjerzenie, że login i hasło do waszych serwerów to admin i
    admin1, skoro nie znacie treści korespondencji służbowej do was
    kierowanej.
    (pomijając całkowity brak procedur w firmie...)

    > Czy, przy założeniu, że były pracownik podejmował kontakt z naszymi
    > klientami w celu realizacji zleceń
    > (kierowanych do nas) można pociągnąć
    > pracownika do odpowiedzialności prawnej.

    "...i oskarżam o to, że na zlecenie klienta wykonał pracę, za którą
    otrzymał wynagrodzenie!..."?

    > Nie chodzi o odszkodowania, ale
    > o to, aby zastanowił się zanim takie rzeczy zrobi ponownie
    > (niekoniecznie przez email).

    Zanim ponownie nie zajmiecie się własną firmą?
    Może być problem.

    > Sytuacja jest hipotetyczna ponieważ jeszcze do niczego nie doszło

    Nie doszło, odnotowane.

    > (nie
    > mamy pewności)

    Czyli jednak skreślić trzeba powyższe, bo nie wiecie, że/czy nie doszło.
    ;>

    > , ale staramy się czegoś dowiedzieć "na zapas".

    Na zapas wdrożyć musicie procedurę zwalniania pracowników i ustalić
    prawidłowo treść podpisywanych umów.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2012-02-01 10:38:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.01.2012 20:29, Masterson pisze:
    > Witam.
    >
    > Jednemu z naszych pracowników skończyła się umowa. Nie została
    > kontynuowana.

    Dla wszystkich zrozumiałe jest, co oznacza "skończenie się umowy". Po co
    ta redundancja, w dodatku wątpliwa językowo?

    [ciach]

    > Czy, przy założeniu, że były pracownik podejmował kontakt z naszymi
    > klientami w celu realizacji zleceń (kierowanych do nas) można pociągnąć
    > pracownika do odpowiedzialności prawnej. Nie chodzi o odszkodowania, ale

    A miał w umowie zakaz konkurencji? Działający także po rozwiązaniu umowy?

  • 5. Data: 2012-02-01 15:09:42
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 01 Feb 2012 11:38:56 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A miał w umowie zakaz konkurencji? Działający także po rozwiązaniu umowy?

    A co ma zakaz konkurencji, do korzystania z zasobów firmy w której już nie
    pracuje? I prawdopodobnie podszywania się pod jej pracownika?
    --
    marcin

  • 6. Data: 2012-02-01 15:18:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2012 9:09 AM, zly wrote:

    > A co ma zakaz konkurencji, do korzystania z zasobów firmy w której już nie
    > pracuje? I prawdopodobnie podszywania się pod jej pracownika?

    a to musialbys juz umiec udowodnic.

    za korzytanie z zasobow firmy, mozna mu co najwyzej z kodeksu cywilnego
    dolozyc, bo wlamac sie nie wlamal a czy sie podszywa tego nie wiesz.
    Moze jawnie pisze, ze juz nie pracuje w tej firmie tylko w innej i
    chetnie zajmie sie klientem.
    Co najwyzej dzialanie na szkode firmy dawaloby mu sie udowodnic.

  • 7. Data: 2012-02-01 15:54:36
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 01 Feb 2012 09:18:33 -0600, witek napisał(a):

    > za korzytanie z zasobow firmy, mozna mu co najwyzej z kodeksu cywilnego
    > dolozyc, bo wlamac sie nie wlamal

    Czy jak była żona zostawi otwarte drzwi do mieszkania które jest jej, a
    były mąż wejdzie do tego mieszkania (bo ma zapasowy komplet kluczy, może
    dorobił bez wiedzy żony, a może ona po prostu zapomniała mu je zabrać i nie
    zmieniła zamków) i zacznie grzebać po szafkach to nie jest włamanie?

    > a czy sie podszywa tego nie wiesz.

    Założenie jest, że podejmował zlecenia które szły do innej firmy.
    Czyli coś w stylu: Droga firmo X, czy zrobi nam pani okna? Na co pracownik
    firmy Y odpowiada, tak zrobię. Ale tego nie wiemy więc możemy to pominąć.
    Natomiast pierwszy akapit jest jak dla mnie oczywisty
    --
    marcin

  • 8. Data: 2012-02-01 16:27:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2012 9:54 AM, zly wrote:

> [...]
    > dorobił bez wiedzy żony, a może ona po prostu zapomniała mu je zabrać i nie
    > zmieniła zamków) i zacznie grzebać po szafkach to nie jest włamanie?

    znajdz mi w kodeksie karnym lub wykroczen paragraf na włamanie :)

    jak wyzej.

  • 9. Data: 2012-02-01 16:53:08
    Od: Rafał Wilk <rw@inet_CYFRA6_.pl>

    W dniu 2012-02-01 16:18, witek pisze:

> [...]
    > chetnie zajmie sie klientem.
    > Co najwyzej dzialanie na szkode firmy dawaloby mu sie udowodnic.

    A jak miałby się do tego Art. 267. §2 KK? Wszak nie ma tu mowy o
    włamaniu tylko o uzyskaniu informacji bez uprawnienia.

  • 10. Data: 2012-02-01 17:27:55
    Od: Masterson <m...@v...pl>

    Jak już wcześniej pisałem było podejrzenie i się nie sprawdziło :].
    Logi z serwera wskazały, że proceder nie miał miejsca.

    Drogie Bydlę (fajnie zabrzmiało :D). Hasła admin1, Niebieski7 itd. dalej
    to mają np. premierzy Polscy. Hasło było znane tylko pracownikowi
    ponieważ sam je ustalił. Błędem było niezawieszenie konta pracownikowi,
    który już nie pracuje.