  • 1. Data: 2006-07-24 15:18:45
    Temat: Komornik-zajecie wynagrodzenia-blokada konta
    Od: "K...@s...wp.pl" <n...@o...pl>

    Witam
    Sasiad nie zaplacil grzywny.1800 zł.Poczta dostal wezwanie do zaplaty i
    powiadomienie o wszczeciu post.egzek.Do biura komornika zaniosł pismo i
    oswiadczyl ze pierwsza rate zaplaci w sierpniu.Komornikowi nic wiecej nie
    przekazal bio o nic go nie pytali.Komornik zajał mu wynagrodzenie i konto.Na
    konto przelano minimalna kwote wolna od zajecia,zaklad pracy pozostala czesc
    wplacil na konto kanc.komorn.A komornik z tego co mu przelano sciagnal
    calosc.Facet pozostal bez grosza i srodkow do zycia bo na konto wplywala gola
    pensja.Skad komornik wiedzial gdzie pracuje i jaki bank go obsluguje?
    Czy to zgodne z prawem ?
    Pominmy fakt nie zaplaconej grzywny i to ze doszlo to egzekucji komorniczej bo
    to inna kwestia.
    Prosze o odp.
    pozdrawiam Emil

  • 2. Data: 2006-07-24 18:51:05
    Od: "p...@n...pl" <z...@w...pl>

    Skad komornik wiedzial gdzie pracuje i jaki bank go obsluguje?
    Czy to zgodne z prawem ?

    Komornik mógł wysłać zgodnie z przysługującym mu prawem zapytanie do Zusu
    czy dłużnik pracuje.
    Zus potwierdził i podał pracodawcę. Pracodawca został wezwany przez
    komornika do przelania części wynagrodzenia na konto komornika.
    Pozdrawiam
    pka

  • 3. Data: 2006-07-24 20:09:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "K...@s...wp.pl" <n...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:4dad.00000115.44c4e4d4@newsgate.onet.pl...

    > wplacil na konto kanc.komorn.A komornik z tego co mu przelano sciagnal
    > calosc.Facet pozostal bez grosza i srodkow do zycia bo na konto wplywala
    > gola

    Na rachunkach bankowych (prywatnych) jest dość spora kwota wolna od
    zajęcia, obecnie coś około 8 tysięcy zł, więc komornik nie mógł wyczyścić
    konta do zera. Oczywiście może on zablokować konto, ale na żądanie
    posiadacza bank MUSI wypłacić mu kwotę wolną od zajęcia.
    Jeśli bank przelał kwotę wolną od zajęcia komornikowi, to w sposób
    oczywisty złamał prawo.

  • 4. Data: 2006-07-24 20:27:22
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Je?li bank przelał kwotę woln? od zajęcia komornikowi, to w sposób
    > oczywisty złamał prawo.

    U mnie złamał ... i co z tego. Szkoda tracic czasu i nerwow.

    --
    Krzysiek, Krakow