    From: Poldek <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Komornik żąda wyjaśnień...
    Date: Tue, 06 Nov 2012 20:43:58 +0100

    Dzień dobry Państwu,

    w maju 2010 roku złapała mnie Straż Miejska. Jechałem skuterem po ulicy,
    na której jest zakaz ruchu (Krakowskie Przedmieście w Warszawie).
    Rozmowa wywiązała się niesympatyczna, byłem tego dnia w złym humorze i
    stanęło na tym, że zaproponowali mandat 150 zł, a ja go nie przyjąłem.
    Emocje opadły i czekałem spokojnie na pismo z Sądu Grodzkiego z karą.
    Pismo przyszło po ponad roku. Kara 150 zł + 30 zł kosztów sądowych. Przy
    czym - co należy podkreślić - pismo zawierało wyrok, karę, ale nie
    zawierało informacji na jaki numer konta wpłacić karę. Pismo zawierało
    również informację, że w sprawie wykonania wyroku sprawa zostaje
    przekazana do Sądu właściwego dla mojego miejsca zamieszkania. Minął
    kolejny rok z hakiem i przyszło od razu pismo od komornika. Doliczył
    sobie koszty egzekucji prawie 300 zł i do tego przysłał "Żądanie
    udzielenia wyjaśnień" - czyli żąda, abym pod karą 2000 zł pisemnie
    wymienił wszystkie składniki swojego majątku ruchomego, posiadane
    nieruchomości i numery ksiąg wieczystych, konta bankowe wraz z
    dokładnymi numerami, wskazał miejsce pracy itd... lista jest długa -
    chce żebym się wyspowiadał ze wszystkiego :-)

    Pytanie numer jeden: jeżeli teraz zapłacę całą kwotę razem z opłatą
    egzekucyjną, to mogę już nie przejmować się tym "żądaniem udzielenia
    wyjaśnień"?

    Pytanie numer dwa: czy można się gdzieś poskarżyć, że nie otrzymałem
    normalnego wezwania do zapłaty kary wraz ze wskazaniem numeru rachunku,
    na który należy wpłacić karę, tylko od razu nasyłają na mnie komornika?