  • 81. Data: 2008-05-12 18:37:00
    Temat: Re: Kominek
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    Witam!
    Wezwany do odpowiedzi doprecyzowuję :D:

    -Zamówiłem wykonanie kominka w firmie X, nie interesowałem się zakupem
    żadnego z jego składników. Wszystko należało do wykonawcy. Wykonawca
    dostarczył tylko kartę gwarancyjną i ulotkę z opisem obsługi wkładu
    kominkowego.

    -Wykonawca zgodził sie doprowadzić doprowadzenie powietrza za dodatkową
    opłatą , ale dopiero po moim wezwaniu go do usunięcia usterki. Wcześniej nie
    informował mnie o takiej konieczności. Potrzeba doprowadzenia powietrza
    wyszła w trakcie użytkowania.

    - Dusimy się z baraku tlenu

    -"AFERA KOMINKOWA" zatacza coraz większe kręgi, dziękuję wszystkim minus 1
    za udział.

    -Arek nie pieprz bez sensu, zaczynam podejrzewać, że to ty budowałeś ten
    kominek. Dawniej tacy jak ty mnie wkurzali teraz na szczęście tylko bawią.
    Masz widzę następujący problem: sam wymyślasz okoliczności, przyjmujesz
    je za fakt i wydajesz wyrok.
    Policjant, prokurator, sędzia i klawisz w jednym.

    Pozdrawiam!

  • 82. Data: 2008-05-12 18:47:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał

    > A konkretnie? Jakis przepis o minimalnym wymaganym IQ obywatela?

    Nie IQ a rozsądek. Np. w kc znajdziesz to słowo w kilku miejscach.
    Można je też spotkać w wyrokach i ich uzasadnieniach.

  • 83. Data: 2008-05-12 18:48:01
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik grim napisał:

    > Policjant, prokurator, sędzia i klawisz w jednym.

    Ale nadzór wylaczyl jako oddzielny, bo jakby jeszcze nadzorowal to
    byloby bez sensu ;)))))

  • 84. Data: 2008-05-12 18:48:07
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    > Ty weź daruj sobie wazeliniarstwo - to jest grupa dyskusyjna i każdy
    > może wyrazić swoje poglądy.

    A komu niby smaruję? :D

  • 85. Data: 2008-05-12 21:21:46
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Alek napisał:
    > Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał

    > Nie IQ a rozsądek. Np. w kc znajdziesz to słowo w kilku miejscach.
    > Można je też spotkać w wyrokach i ich uzasadnieniach.

    No i? Znaczy postuulujesz, zeby ""klient mial rozsadek". A jak nie ma?

  • 86. Data: 2008-05-12 21:31:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mikaichi napisał:
    > No i? Znaczy postuulujesz, zeby ""klient mial rozsadek". A jak nie ma?

    To mu się przywróci na grupie :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 87. Data: 2008-05-12 22:03:05
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > To mu się przywróci na grupie :)

    Eeeeee, a jak straci jeszcze bardziej? ;)

  • 88. Data: 2008-05-13 06:05:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał

    > No i? Znaczy postuulujesz, zeby ""klient mial rozsadek". A jak nie
    > ma?

    To ma pod górkę.

  • 89. Data: 2008-05-13 07:42:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 May 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > Nie zgodzę się z Tobą. Majster ma dołożyć niezbędnej staranności, by
    > wybudować kominek działający w zastanym miejscu.

    Argumentujesz całkiem sensownie.
    Ale w Twoich (i nie tylko Twoich) opisach widzę jedną bardzo konkretną
    dziurę.
    Mianowicie przypadki, kiedy w pomieszczeniu nie ma właściwej instalacji
    wentylacyjnej (a raczej "dopowietrzającej") nie są wcale takie rzadkie,
    włącznie z różnego rodzaju skrajnościami w stylu "junkers w łazience"
    (celowo z małej litery, tak jak rower), ale również dotyczy to np. pieców
    w starym budownictwie, w lokalach w których okna "model najtańszy
    z niesezonowego drewna przed wojną dla robotników po wojnie dla wszytkich"
    (i 3 mm szczeliny po obwodzie) zastąpiono oknami zwanymi "plastikowymi".
    I co słyszymy od kominiarzy? Ba, w mediach publicznych słyszymy
    (i czytamy)?
    "Należy uchylić okno"!

    I teraz powiedz: czy po otwarciu okna ten kominek będzie działał? ;)
    A przecież to fachowa porada kominiarza, każdy może usłyszeć!
    Dlaczego taka sama porada raz ma być uznana za "prawidłową" a drugi
    raz za "nieprawidłową"?

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2008-05-13 08:24:13
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > A przecież to fachowa porada kominiarza, każdy może usłyszeć!
    > Dlaczego taka sama porada raz ma być uznana za "prawidłową" a drugi

    Kolejnosc rzeczy, jak sam napisales:

    a) jest piec, byly nieszczelne okna i dziury w podlodze - wymieniono
    okna (zmniejszono nawiew powietrza) -- wiec niejako "wina" to zbyt
    szczelne nowe okna. A sam piec/kominek - to element zastany, trudno wiec
    miec pretensje, o to, ze ktos kiedys zamontowal kominek (gdy byly
    nieszczelne okna i nawiew byl odpowiedni).

    Wiec montaz nowych okien tez powinein byc z komentarzem: "te oka sa
    szczelne, trzeba bedzie uchylac, zeby piec/kominek dzialal lub zrobic
    nawiew do kominka".

    b) byly okna, postawiono kominek - stawiajacy kominek powinien wiedziec,
    ze kominek ssie powietrze i powiedziec: "albo bedzi epan (w zimie)
    otwieral okna, zeby kominek dzialal, albo trzeba przed postawieneim
    kominka zrobic nawiew powietrza".

    Postawiene/montaz kominka i komentarz "teraz trzeba uchylac okna zeby
    dzialalo" to, za przeproszeniem, c*uj nie porada, zero profesjonalizmu i
    tylko moze w*rwic czlowieka.