eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina › Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Sat, 21 Jan 2017 13:34:39 +0100

    Dnia Fri, 20 Jan 2017 22:59:20 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Cześć,
    >
    > Miałem sytuację, która nagrała się tak.
    >
    > https://youtube.com/watch?v=R9hyBEthOeo
    >
    > Byłem pewien, że przejechałem po ciągłej i wepchnąłem się facetowi, więc
    > nie chciałem wzywać policji (po co mi mandat za ciągłą + za spowodowanie
    > kolizji), ale teraz obejrzałem ten film i widzę, że wcale tak nie było,
    > poza tym od mojej zmiany pasa do kolizji minęło 7 sekund.
    >
    > I teraz dwa pytania.
    >
    > 1. Czyja to wg Was wina? Moja czy tego, który we mnie wjechał?

    No raczej wina tego co wjechał

    > 2. Czy jeżeli podpisałem oświadczenie, w którym przyznałem się do winy, to
    > da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane? Mam kopię oświadczenia,
    > mam też dane kierowcy (łącznie z nr telefonu).

    Tak naprawdę to nie do końca Twoja sprawa, a Twojego ubezpieczyciela.
    Twoja deklaracja o tym czy wina jest Twoja czy nie Twoja nie jest dla
    ubezpieczyciela wiążąca i to ubezpieczyciel podejmie decyzję czy winę
    bierze na siebie (Ciebie), czy odrzuci.

    Natomiast napisz im jak było, dołącz film, napisz że podpisując
    oświadczenie działałeś pod wpływem błędu i myślę że masz całkiem duże
    szanse na to, że Twój ubezpieczyciel nie uzna swojej odpowiedzialności.

    Osobno należy zwrócić się do ubezpieczyciela sprawcy (jak masz nr
    rejestracyjny to znajdziesz dane na stronie UFG) o odszkodowanie za
    uszkodzenie Twojego auta.