  • 21. Data: 2009-09-11 18:44:31
    Temat: Re: Kolektywnie gaz za innych
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > Kupujesz butle gazu za 40zł z przywozem i masz na 2-3 miesiące
    > na potrzeby gotowania dla trzech osób.

    Jeśli budynek jest wyposażony w instalację gazową to korzystanie z
    butli nie jest dozwolone.

  • 22. Data: 2009-09-11 19:05:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 11 wrzesień 2009 15:24
    (autor Agent 0700
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8dj2f$in2$1@inews.gazeta.pl>):

    > wolałbyś apartament? Ja wolę dom.

    Zależy jaki apartament i jaki dom i jaka sytuacja finansowa i jaka
    lokalizacja.

    Bardzo bym chciał dom, ale na taki jaki bym chciał, to mnie nigdy nie będzie
    stać. A za 200 tysięcy to ja rozsądnego nic nie dostanę, a mieszkanie i
    owszem.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 23. Data: 2009-09-11 19:52:39
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Herald <h...@o...eu> napisał(a):

    > (...)
    > Ja dla tego przykładu (właściciel takiej nieruchomości) za wywóz śmieci
    > płacę raptem jakieś 75zł ... ale kwartalnie :))) (...)
    Oczywiście w ramach tych 75 zł kwartalnie zapewniasz sobie wywóz śmieci
    ponadgabarytowych i odpadów o zwiększonej szkodliwości (baterie,
    elektronika)? Czy może baterie wrzucasz do odpadów komunalnych, a zużytą
    kanapę wystawiasz pod śmietnik spółdzielczy/komunalny?

    Bez urazy, po prostu leczy mnie radość zamożnych ludzi, którzy oszczędzają
    miesięcznie kilkadziesiąt złotych dzięki zawieraniu umów na minimalne ilości
    śmieci; to, co nie mieści się we własnym śmietniku podrzucają do śmietnika
    pod blokiem, a zużyte meble wyrzucają do lasu.

    GK

  • 24. Data: 2009-09-11 20:01:58
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > No wg SM oraz obecnego lokatora z nikim. Po prostu płaci się czynsz zależny
    > od liczby mieszkańców.
    Najpierw ustalmy, jaki będzie miał tytuł do tego lokalu: własność,
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, najem (kto jest właścicielem
    nieruchomości?), a może czyste korzystanie z lokalu, bez tytułu do niego.
    Potem trzeba ustalić, z kim rzeczywiście rozmawiałeś: SM, zarząd
    nieruchomości komunalnych (jeśli to najem mieszkania komunalnego), zarządca
    konkretnej wspólnoty inny niż SM.

    Druga sprawa, co jest napisane na kwitku od zarządcy przy tej sumie 25
    zł/osoba? Rzeczywiście 'czynsz'?

    GK

  • 25. Data: 2009-09-11 20:08:07
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Jeśli budynek jest wyposażony w instalację gazową to korzystanie z
    > butli nie jest dozwolone.

    A w budynku wielorodzinnym można w ogóle korzystać z gazu z butli? Kolejny
    problem dotyczy budynków projektowanych po 1995 r., tam chyba w ogóle była
    jakaś kiszka z gazem.

    gk

  • 26. Data: 2009-09-11 20:18:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 11 wrzesień 2009 22:01
    (autor GK
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8eabm$687$1@inews.gazeta.pl>):

    > Najpierw ustalmy, jaki będzie miał tytuł do tego lokalu: własność,
    > spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu,

    Ano spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu

    > Potem trzeba ustalić, z kim rzeczywiście rozmawiałeś: SM, zarząd
    > nieruchomości komunalnych (jeśli to najem mieszkania komunalnego),
    > zarządca konkretnej wspólnoty inny niż SM.

    ZSM oraz Administracja Zachód.

    > Druga sprawa, co jest napisane na kwitku od zarządcy przy tej sumie 25
    > zł/osoba? Rzeczywiście 'czynsz'?

    A nie wiem, tego kwitka nie widziałem jeszcze na oczy. Wiem, że wliczają gaz
    kolektywnie w czynsz.

  • 27. Data: 2009-09-11 20:45:24
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Ano spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    To nie płacisz czynszu.:) Czynsz = najem, dzierżawa. Różnica nie jest
    akademicka, bo czynsz właściciel ustala sobie (w miarę) dowolnie, pozostałe
    opłaty - nie, no i musi się z nich rozliczyć.

    > ZSM oraz Administracja Zachód.
    Zakładam, że ZSM to zarząd spółdzielni mieszkanowej (czyli właściciela
    nieruchomości), czym jest "Administracja Zachód"?

    > A nie wiem, tego kwitka nie widziałem jeszcze na oczy. Wiem, że wliczają
    > gaz kolektywnie w czynsz.
    Ustaliliśmy już, że czynszu nie płacisz. Gdy dowiesz się, co jest wskazane w
    tytule opłaty, o której mówimy, będzie można dalej dywagować, na razie zbyt
    dużo jest alternatyw. Przy okazji możesz sprawdzić, kto wystawia rozliczenie.

    GK

  • 28. Data: 2009-09-11 21:12:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 11 wrzesień 2009 22:45
    (autor GK
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8ect4$ia6$1@inews.gazeta.pl>):

    > To nie płacisz czynszu.:) Czynsz = najem, dzierżawa. Różnica nie jest
    > akademicka, bo czynsz właściciel ustala sobie (w miarę) dowolnie,
    > pozostałe opłaty - nie, no i musi się z nich rozliczyć.

    Nie wiem, wiem, że jak zalegam, to Dział Czynszów mnie ściga.

    > Zakładam, że ZSM to zarząd spółdzielni mieszkanowej (czyli właściciela
    > nieruchomości), czym jest "Administracja Zachód"?

    A chuj wi. Jak coś technicznego, to do Administracji Zachód odsyłają.

  • 29. Data: 2009-09-12 10:44:55
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    > stać. A za 200 tysięcy to ja rozsądnego nic nie dostanę, a mieszkanie i
    > owszem.

    Rozsadne mieszkanie za 200 tys?! Gdzie ty zyjesz - na cyprze ?

    Picasso

  • 30. Data: 2009-09-12 12:07:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 12 wrzesień 2009 12:44
    (autor Pa_blo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8fumh$pk3$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Rozsadne mieszkanie za 200 tys?! Gdzie ty zyjesz - na cyprze ?

    nie. W Zabrzu. Nie wszędzie są ceny z DC. Choć fakt, w pobliskich Gliwicach
    jest już lekko drożej. Ale u nas mieszkania to 160-180 + urządzenie i
    remont, więc spokojnie 200 tysięcy wystarczy.