  • 1. Data: 2009-09-10 20:18:43
    Temat: Kolektywnie gaz za innych
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    zmieniam mieszkanie i na ,,nowym'' miejscu gaz jest nie wg licznika, a wg
    Przydziału. W efekcie zamiast 15zł miesięcznie będę płacił 60zł.
    Dowiadywałem się w spółdzielni i podobno nie da się z tym nic zrobić, skoro
    w tym bloku nie ma liczników. Dziwne to, bo przenoszę się blok obok i w
    moim były właśnie liczniki.

    Czy spółdzielnia tak może narzucić kolektywnie rozliczanie gazu? Czy
    naprawdę nie mam prawa zażądać zamontowania licznika?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 2. Data: 2009-09-10 20:22:06
    Temat: Re: Kolektywnie gaz za innych
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > Czy spółdzielnia tak może narzucić kolektywnie rozliczanie gazu? Czy
    > naprawdę nie mam prawa zażądać zamontowania licznika?

    Pewnie możesz ale to i tak na Twój koszt pójdzie.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-09-10 20:34:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Czy spółdzielnia tak może narzucić kolektywnie rozliczanie gazu?

    Przecież spółdzielnia to właśnie jest kołchoz, więc o co chodzi?

  • 4. Data: 2009-09-11 06:17:56
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 22:18:43 +0200, Tristan napisał(a):

    > Czy spółdzielnia tak może narzucić kolektywnie rozliczanie gazu? Czy
    > naprawdę nie mam prawa zażądać zamontowania licznika?

    Z kim zawierasz umowę o dostarczanie tego medium?
    Bo raczej na pewno nie ze spółdzielnią - jeszcze nie spotkałem się e
    zjawiskiem aby jakaś spółdzielnia była dostawca gazu :/
    Zawsze chce mi się śmiać, jak różnej maści SM, ZGM itp wciskają ludziom
    kity że oni nie mogą samodzielnie zawrzeć umowy o np. wywóz odpadów i
    śmieci. Heheh, ale rozumiem ich - na każdym mieszkaniu/domu zarabiają
    kilkadziesiąt złotych kwartalnie, w porównaniu z tym co człowiek by płacił
    gdyby umowę o odbiór odpadów zawarł bezpośrednio z jakimś ZGK.
    Przecież sami by sobie podcięli gałąż i dojną krowę jaką jest lokator :D
    Poruszam temat nie jakiegoś blokowiska, tylko samodzielnie stojących domów.

  • 5. Data: 2009-09-11 06:32:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Z kim zawierasz umowę o dostarczanie tego medium?
    > Bo raczej na pewno nie ze spółdzielnią - jeszcze nie spotkałem się e
    > zjawiskiem aby jakaś spółdzielnia była dostawca gazu :/

    A ciepła?

    W starych zasobach jak najbardziej możliwe.:(

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-09-11 06:41:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 11 wrzesień 2009 08:17
    (autor Herald
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1kfd4reaq0q4x.12wzhuwmyvx68$.dlg@40tude.net>):

    > Z kim zawierasz umowę o dostarczanie tego medium?

    No wg SM oraz obecnego lokatora z nikim. Po prostu płaci się czynsz zależny
    od liczby mieszkańców. U mnie tak jest ze śmieciami i za każdą zameldowaną
    osobę płacę coś z 5zł. A u niego jest nie 5zł, a coś koło 25zł, z uwagi na
    Gaz.

> [...]
    > Zawsze chce mi się śmiać, jak różnej maści SM, ZGM itp wciskają ludziom
    > kity że oni nie mogą samodzielnie zawrzeć umowy o np. wywóz odpadów i

    No ze śmieciami to byłoby trudno, bo co, strażnika postawią, że do ich
    śmietników nie wrzucam? Akurat śmieci jak najbardziej muszą być kolektywne,
    bo tam się nie da licznika.

    > Poruszam temat nie jakiegoś blokowiska, tylko samodzielnie stojących
    > domów.

    No tak, w domkach tak, ale w domkach nie ma spółdzielni przecie.

  • 7. Data: 2009-09-11 08:16:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 08:41:20 +0200, Tristan napisał(a):

    > No tak, w domkach tak, ale w domkach nie ma spółdzielni przecie.

    Mówiłem przecież, cos na wzór spółdzielni.
    Po prostu np. KZGM w Katowicach, zmusza swoich lokatorów takich domków
    (oddzielne posesje z ogródkami [kosze na odpady stoją na terenie ogródka na
    każdej posesji]) to wnoszenia opłat za odpady w "czynszu" gdzie jest to
    wykazane np. 55zł miesięcznie. I nie "pozwala" lokatorom na samodzielne
    zawarcie umów o odbiór śmieci z np. MPGK czy inna tego typu firmą.
    Ja dla tego przykładu (właściciel takiej nieruchomości) za wywóz śmieci
    płacę raptem jakieś 75zł ... ale kwartalnie :)))
    Widać oczywisty zysk KZGM w zasadzie "za nic" - bo generalnie nic nie
    wykonuje w tej materii (nie odbiera śmieci). Za wymuszone pośrednictwo
    inkasuje ok. 30zł miesięcznie :)))
    To się nazywa biznes :)

  • 8. Data: 2009-09-11 09:25:24
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > To się nazywa biznes :)

    Dlatego trzeba się wynieść w cholerę z inkubatora (bloku) do domu i żyć jak
    człowiek :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2009-09-11 09:35:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > zmieniam mieszkanie i na ,,nowym'' miejscu gaz jest nie wg licznika, a wg
    > Przydziału. W efekcie zamiast 15zł miesięcznie będę płacił 60zł.

    Do jakich celow uzywany jest gaz? Bo jesli tylko do gotowania, to 60
    zl wydaje sie za duzo - chyba ze masz ze 6 osob w mieszkaniu...

    MJ

  • 10. Data: 2009-09-11 10:36:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 11 wrzesień 2009 11:25
    (autor Agent 0700
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8d529$fl2$1@inews.gazeta.pl>):

    > Dlatego trzeba się wynieść w cholerę z inkubatora (bloku) do domu i żyć
    > jak człowiek :-)

    A to nie jest do końca tak. Mieszkanie w apartamentach to wręcz jest
    bonusem. :-P