  • 11. Data: 2005-08-26 14:55:53
    Temat: Re: Kodeks drogowy.
    Od: Patryk Sielski <p...@e...pw.edu.pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> pisze:
    > zwalnial, kierowca go nie widzial). Policja + sad uznali ze kierowca
    > samochodu osobowego nie zareagowal na zmniejszenie predkosci przez
    > autobus i przez to stal sie wyprzedzajacym zatem jest winny potracenia

    KW dokładnie o tym traktuje.

    --
    -= Patryk Krzysztof Sielski | (602) 643804 | GG: 3189324
    -= Urządzenia i projekty elektroniczne na zamówienie

  • 12. Data: 2005-08-26 14:56:24
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Mam takie pytanie do znawców prawa drogowego: co oznacza znak zakazu
    > wyprzedzania w mieście na dwu pasmowej drodze? Przeciez mam prawo wybrać
    > pas
    > ruchu taki jaki mi pasuje,

    hmm, a kto cie takich glupot uczyl??
    Podejrzewam ze wiekszosc kierowcow mysli w ten sposob, i wiekszosc wybiera
    pas lewy, ehh

    Jacek

  • 13. Data: 2005-08-26 16:47:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk Sielski" <p...@e...pw.edu.pl>
    napisał w wiadomości news:1125063887.778856@pdp...

    > Ha! Robercie, zdziwisz się.

    Faktycznie. Zdziwiłem się.

    > Ciekaw jestem miny gliniarza, jeśli zostanę zatrzymany na takim
    > 'wyprzedzaniu'

    Nie sądzę, by ktokolwiek Cię zatrzymał. nawet jak tego przepisu nie
    było, to nikt się tego nie czepiał, bo jak napisałem zastosować PoRD
    nie sposób.

  • 14. Data: 2005-08-27 12:28:27
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Patryk Sielski wrote:
    > a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    > pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    > nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
    > ^^^^^^^^^^^^
    >
    > A prawo międzynarodowe jest ponad naszym krajowym.

    Chyba jednak nadinterpretujesz. "W rozumieniu niniejszego artykułu" -- a
    pord dysponuje własną definicją wyprzedzania, nieco szerszą. A na postawie
    art. 3.1.a)ii) konwencji Umawiające się Strony wprowadzają własne zasady
    ruchu, które "pod warunkiem, że nie będą w żadnym punkcie sprzeczne z
    postanowieniami [rozdziału II konwencji] mogą zawierać postanowienia nie
    przewidziane w [nim]". Czyli: Polska zabrania w określonych sytuacjach
    przejeżdżania szybciej sąsiednim pasem, chociaż konwencja takiego zakazu
    nie wymaga (ale i nie zabrania).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 15. Data: 2005-08-27 15:17:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Patryk Sielski napisał(a):

    > IMHO KW
    >
    > możesz podać jakiś przykład rozminięcia się?

    Np. Artykuł 16 2. Podczas wykonywania manewru zmiany kierunku ruchu
    kierujący [..] jest obowiązany przepuścić [...] rowery i motorowery
    jadące po drogach dla rowerów, przecinających jezdnię, na którą zamierza
    wjechać.

    PoRD nie naklada na kierowce takiego obowiazku.

    Czy chociazby te rozbieznosci w sprawie traktowania przejezdzania
    jednego ciagu samodow obok drugiego jako wyprzedzania.

    Bylo tam tego jeszcze troche, ale osobiscie nie analizowalem dokladnie
    KW, wiec szczegolow nie znam.

  • 16. Data: 2005-08-27 15:29:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > wjechać.
    >
    > PoRD nie naklada na kierowce takiego obowiazku.

    A art. 27 KD?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2005-08-27 20:52:32
    Od: Patryk Sielski <p...@e...pw.edu.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> pisze:
    > przewidziane w [nim]". Czyli: Polska zabrania w określonych sytuacjach
    > przejeżdżania szybciej sąsiednim pasem, chociaż konwencja takiego zakazu
    > nie wymaga (ale i nie zabrania).

    Ja bym to ujął inaczej:
    Polska mówi, że nie wolno wyprzedzać na dwupasmowej, ale Konwencja mówi,
    że to nie jest wyprzedzanie.

  • 18. Data: 2005-08-28 09:16:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Liwiusz napisał(a):

    > A art. 27 KD?

    Jest tam bardzo istotna roznica:

    KW: "rowery [...] jadące po drogach dla rowerów, przecinających jezdnię,
    na którą zamierza wjechać"

    KD: "ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe"

    KW daje pierwszenstwo rowerzyscie ktory zbliza sie do przejazdu ale
    jeszcze na nim nie jest, natomiast PoRD daje pierwszenstwo dopiero
    rowerzyscie ktory juz wjechal na przejazd.

    W polaczeniu z:
    Art. 33. 4. PoRD "Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem
    zabrania się: wjeżdżania bezpośrednio przed jadący pojazd"

    Powoduje to znaczne roznice w sposobie pokonania takiego przejazdu.

    KW naklada na skrecajacego w droge poprzeczna obowiazek upewnienia sie,
    ze do przejazdu dla rowerow nie zbliza sie rowerzysta, zeby w razie
    potrzeby przepuscic go.

    Natomiast w przypadku PoRD skrecajacy musi tylko upewnic sie, ze w tej
    chwili nikt nie przejezdza przez przejazd, natomiast ma prawo sadzic ze
    zblizajacy sie rowerzysci z ktorymi ma "kurs kolizyjny" zatrzymaja sie
    przestrzagajac Art. 33.

  • 19. Data: 2005-08-29 12:17:52
    Od: s...@p...onet.pl

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > hmm, a kto cie takich glupot uczyl??
    > Podejrzewam ze wiekszosc kierowcow mysli w ten sposob, i wiekszosc wybiera
    > pas lewy, ehh

    Nie, ale w mieście często pasy prowadzą do skrętu w różnych kierunkach.
    Wybacz, ale w tłoku miejskim przeskakiwanie o trzy pasy w lewo na 20 m przed
    skrzyżowaniem jest bez sensu, dlatego odpowiedni pas dobrze zająć wcześniej by
    unikać niepotrzebnego przepychania z pasa na pas.

  • 20. Data: 2005-08-29 12:21:30
    Od: s...@p...onet.pl

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pas
    > jednym
    > zakazu
    > zarobić
    >
    > Najprościej będzie jeśli poczytasz KD.
    > Może być i dziesięć pasów w jednym kierunku ruchu i jeśli będzie tam zakaz
    > wyprzedzania to złamanie tego zakazu jest wykroczeniem niezależnie od
    > warunków/natężenia ruchu panujących na drodze.
    > Pozdrawiam
    > Wojtek

    Ty mi lepiej powiedz jak tego nie złamac, jak jedziesz w sznureczku aut i Twój
    sznureczek troszkę sprawniej sie toczy od sasiedniego. Czy jak jeden pas sie
    zakorkuje masz korkować i drugi?