  • 1. Data: 2011-05-18 09:58:27
    Temat: Kodeks Pracy - art 141 §1 a artykuł 148 §3
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Nie mogę w Googlach wyszukać jednoznacznej odpowiedzi dlatego pytam tutaj.

    Jak mają się do siebie te dwa artykuły:

    "Art. 141. § 1. Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy
    niewliczaną do czasu pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut,
    przeznaczoną na spożycie posiłku lub załatwienie spraw osobistych."

    "Art. 148. W systemach i rozkładach czasu pracy, o których mowa w art.
    135-138, 143 i 144, czas pracy:
    3) pracowników opiekujących się dzieckiem do ukończenia przez nie 4 roku
    życia, bez ich zgody "

    U mnie pracodawca wprowadził 1 godzinną przerwą na lunch. Nie bardzo mi
    sią ta przerwa podoba więc czy w związku z tym z racji że mam małe
    dziecko to mogę w świetle kodeksu z niej zrezygnować.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-18 10:04:30
    Temat: Re: Kodeks Pracy - art 141 §1 a artykuł 148 §3
    Od: majer <a...@n...ma>

    W art 148 zapomniałem dodać:

    "- nie może przekraczać 8 godzin. Pracownik zachowuje prawo do
    wynagrodzenia za czas nieprzepracowany w związku ze zmniejszeniem z tego
    powodu wymiaru jego czasu pracy."

  • 3. Data: 2011-05-18 10:15:48
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > "- nie może przekraczać 8 godzin. Pracownik zachowuje prawo do
    > wynagrodzenia za czas nieprzepracowany w związku ze zmniejszeniem z tego
    > powodu wymiaru jego czasu pracy."

    No przecież nie przekracza - przerwa nie wlicza się do czasu pracy.

    Kon