  • 1. Data: 2011-05-18 06:40:30
    Temat: mieszkanie - nieuregulowana własnośc gruntu
    Od: "w" <s...@v...pl>

    Witam
    Znalazłem atrakcyjne mieszkanie które ma nieuregulowaną własnośc gruntu.
    Czy ktoś mółby mi podac hipotetyczne warianty rozwiązania tego problemu
    gdybym zdecydował sie na kupno. Mam świadomość że możłiwości jest wiele nie
    wiem tylko czy spóldzielnia może obciążyć wszystkich lokatorów jakąś większą
    kwotą związaną z wykupem gruntu.
    Mam nadzieję że wyraziłem się zrozumiale.
    Będę bardzo wdzięczy za wszelkie sugestie i podpowiedzi co ew mógłbym
    jeszcze sprawdzić przed kupnem.
    Z gory dzięki

  • 2. Data: 2011-05-18 06:56:33
    Temat: Re: mieszkanie - nieuregulowana własnośc gruntu
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    w napisał(a):
    > Mam nadzieję że wyraziłem się zrozumiale.
    Niestety nie. Jakie prawo do lokalu? O co w tym wszystkim chodzi?
    f.

  • 3. Data: 2011-05-18 07:55:03
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 08:40, w pisze:
    > Witam
    > Znalazłem atrakcyjne mieszkanie które ma nieuregulowaną własnośc gruntu.
    > Czy ktoś mółby mi podac hipotetyczne warianty rozwiązania tego problemu

    Doprecyzuj, co oznacza "nieuregulowana własność". Spółdzielnia obecnie w
    takim momencie stosuje przekształcenie w spółdzielcze własnościowe prawo
    do lokalu (zamiast we własność odrębną z udziałem w gruncie). Minus tego
    może być taki, że jeśli do gruntu są roszczenia i "spadkobierca" odzyska
    grunt, to może dojść do naliczania np. horrendalnego "czynszu" - w myśl
    zasady czyja ziemia tego mury. Jeśli mieszkanie ma księgę wieczystą, to
    sprawdź w dziale I jak wygląda kwestia własności działki, kto jest wpisany.

    Nieuregulowana własność nie musi oznacza w przyszłości konieczności
    wykupu gruntu, grunt możne zostać oddany w użytkowanie wieczyste -
    oczywiście jak już zostanie "uregulowany". Obecnie trwają prace nad
    ustawą która uporządkuje kwestie przekształceń użytkowania wieczystego w
    prawo własności, ale ciągle są w toku. Musisz się dookreslić, jaka jest
    obecnie sytuacja działki na której stoi budynek z tym mieszkaniem.

    --
    MZ

  • 4. Data: 2011-05-18 19:40:03
    Od: "w" <s...@v...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawo własności, ale ciągle są w toku. Musisz się dookreslić, jaka jest
    > obecnie sytuacja działki na której stoi budynek z tym mieszkaniem.

    Dzięki za info, z tego co pamiętam to włacicielem jest miasto, lub gmina na
    pewno nie jest to własnośc spółdzielni.
    Zakładając że do działki sa jakieś roszczenia, czy jest fizyczna możliwośc
    sprawdzenia tego.

  • 5. Data: 2011-05-19 07:31:17
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 21:40, w pisze:

    > Zakładając że do działki sa jakieś roszczenia, czy jest fizyczna możliwośc
    > sprawdzenia tego.

    Iść do Urzędu Miasta/Gminy do Wydziału Gospodarki Gruntami itp i
    zapytać. Ewentualnie można w spółdzielni, ale jako niewłaściciel i
    niespółdzielca możesz zostać wysłany na drzewo. Jak trafisz na jakąś
    miłą panią w SM to informację uzyskasz, kwestia jak rzetelną. Informacja
    z urzędu będzie chyba pewniejsza.

    --
    MZ