  • 31. Data: 2003-03-06 23:36:40
    Temat: Re: Kochanie zarobiłeś na nasz samochód!
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "hno" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b478ai$n0s$1@zeus.man.szczecin.pl...

    > niezależnych ekspertów", że taka szkoda nie podlega ubezpieczeniu, bo:
    > "nie jest to szkoda spowodowana czynnikami zewnętrznymi, tylko
    > wewnętrznymi naporami spowodowanymi pracą szyby na mrozie."
    > To oznacza tylko tyle, że gdybym sama wzięła młotek i stłukła tą
    > szybę dostałabym odszkodowanie,

    Odszkodowanie swoją drogą może, ale oprócz tego w promocji mogłabyś dostać
    urlopik na koszt państwa:

    Art. 298 Kodeksu Karnego mówi:
    § 1. Kto, w celu uzyskania odszkodowania z tytułu umowy
    ubezpieczenia, powoduje zdarzenie będące podstawą do
    wypłaty takiego odszkodowania, podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    > a tak ma promocję: kupuję ubezpieczenie, a za naprawę płacę sama!

    Wiesz, równie dobrze można by się domagać odszkodowania za np. korozję albo
    rozwalenie silnika w wyniku np. zerwania się paska/łańcucha od rozrządu.

    Prędzej by to podpadało pod odpowiedzialność producenta/sprzedawcy
    samochodu.

    > W zasadzie to się czepiam, tyle hałasu o nic, bo przecież nowa
    > szyba kosztuje 380 zł, a wstawienie jej w warsztacie 130 zł.

    To jeszcze mogłabyś się nie załapać na minimalną kwotę odszkodowania (połowa
    najniższej krajowej)...
    Ale nie - jak liczyć z robocizną, to już by przekroczyło...

  • 32. Data: 2003-03-06 23:40:01
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Rafal" <rkacprzy@WON_SPAM_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > a tu jeszcze Kołodko swoje lepkie łapy zaciera,
    > bo przecież trzeba PIT rozliczyć do końca kwietnia....

    Nie udało Ci się wyrobić tak, żeby jakieś zwroty dostać?

  • 33. Data: 2003-03-06 23:55:05
    Od: "Tomek" <p...@h...pl>

    "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote in message

    > Za 5 tys. to ja kupuję 2 samochody!!!

    ale tu chodzi o wartosc ubezpieczenia

    a lusterka ewentualne do nich po 5 zł.
    > a w ogóle tankuję 2 baki w zimę i co 3 tygodnie latem.

    To po cholere Ci samochód? Nie lepiej jezdzic taksówką

    Tomek

  • 34. Data: 2003-03-06 23:56:23
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytałem i doprawdy żal mi się zrobiło. Pieprzyć urzędników!
    > Trzymaj się, nie tylko Tobie jest czasami źle!

    Oj, tak... Ja np. ostatnio finansowo 'ledwie zipię', szwagier z siostrą
    wybłagali umorzenie części długu w spółdzielni i mają nadzieję dogadać się
    na raty w TPSA...

    Tylko mała uwaga: gros tych kosztów to była jednak cena szyby i koszt jej
    wymiany, a NIE opłaty urzędowe.

    Cóż - samochód to kosztowna rzecz. Dobrze, że dla mnie samochody mogą być
    tylko ciekawostką/hobby - skuterek jest znacznie tańszy w eksploatacji (a
    jakby to jeszcze była 50-tka, czyli 'motorower', to i prawko było by
    zbędne - dla osób pełnoletnich).

    Tylko zimą trochę zimno ;-P

    BTW: definicja motoroweru określa tylko pojemność silnika i osiągi
    (prędkość) - 'motorower' może mieć także formę małego samochodziku
    (produkuje się takie); o ile przepisy się nie zmienią zbyt drastycznie to
    może być ciekawa alternatywa dla 'prawdziwych' samochodów, o ile ktoś
    porusza się głównie po mieście i nie potrzebuje zbyt dużych prędkości
    (zresztą przy tych korkach....).
    Zalety: zbędne prawko, OC za 50PLN rocznie, brak okresowych badań
    technicznych, nieduże zużycie paliwa, WaPark i podobne można olać (z reguły
    nie dotyczą motorowerów).
    Wady: no cóż, legalnie to to może jechać max. 45km/h (zawsze można
    odblokować i wtedy może pojedzie 60-70, ale istnieje ryzyko, że ktoś się
    przyczepi - chociaż jeszcze nie słyszałem, żeby radarowcy łapali pojazdy
    jadące 60-tką ;) no i pojazdy te są raczej nieduże - najczęściej 2 osoby +
    bagażnik a'la cienko-cienko albo mała i raczej 1-osobowa kabinka + spora
    platforma na towary).
    Gorzej, jak ktoś jeździ w trasy albo z większą 'obsadą'... No, ale skoro
    ludzie kupują takie maleństwa, jak 'Smart'... Tak na oko wielkość ma
    podobną...

  • 35. Data: 2003-03-07 00:17:10
    Temat: Odp: Kochanie zarobiłeś na nasz samochód!
    Od: "Mirek" <m...@d...poczta.fm>

    Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b47r37$jts$...@a...news.tpi.pl...

    > Za 5 tys. to ja kupuję 2 samochody!!! a lusterka ewentualne do nich po 5
    zł.

    I strach takiego wyprzedzać, bo nigdy nie wiadomo czy koło mu nie odpadnie.
    Przy 60 km/h przechodzi w dematerializacje ukazując co ma pod karoserią.

    Mirek

  • 36. Data: 2003-03-07 06:11:29
    Od: "ant" <h...@u...net>

    > He he lubie ludzi z puczuciem humoru :)

    Twoje lubienie ludzi z poczuciem humoru w takim kontekscie dowodzi, ze nie
    widzisz co sie na swiecie dzieje i / lub jestes lewakiem.

  • 37. Data: 2003-03-07 08:46:29
    Od: "Przemek Iwan" <p...@v...pl>

    > Twoje lubienie ludzi z poczuciem humoru w takim kontekscie dowodzi, ze nie
    > widzisz co sie na swiecie dzieje i / lub jestes lewakiem.

    Ręcze ci ze do lewakow jestem uprzedzony zwlasza do polskich :), ale jeszcze
    bardziej jestem uprzedzony to prymitywnej demagogii jaka uprawia pan z UPR
    :) dla mnie to nie wiele to sie rozni co do formy od wypowiedzi pana Leppera
    (zaznaczam co do formy bo tresicia swoich wypowiedzi to i owszem roznia
    sie), poza tym ze jest zabawniejszy

  • 38. Data: 2003-03-07 15:00:03
    Temat: Re: Kochanie zarobi^(3)e? na nasz samochód!
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    KK napisał:
    > To kup AC np do 5000 ty?. To ju? kosztuje niedu?o. A na wszelkie st^(3)uczki
    > jak znalaz^(3).

    Ile kosztuje AC do 5 milionów? Na pewno więcej niż "niedużo".

    P. S.
    Napraw kodowanie.

  • 39. Data: 2003-03-07 15:59:50
    Od: "ant" <h...@u...net>

    > Ręcze ci ze do lewakow jestem uprzedzony zwlasza do polskich :), ale
    jeszcze
    > bardziej jestem uprzedzony to prymitywnej demagogii jaka uprawia pan z UPR
    > :)

    to znaczy, ze czytasz tylko hasla na plakatach wyborczych i skroty myslowe z
    krotkich wypowiedzi, w dodatku bierzesz je bardzo powierzchownie, plytko i
    doslownie

    poczytaj OD DESKI DO DESKI kilka numerow "Najwyzszego Czasu", to zmienisz
    zdanie na temat rzekomej "populistycznosci" UPR'u

  • 40. Data: 2003-03-07 18:50:00
    Od: "Przemek Iwan" <p...@v...pl>

> [...]
    >
    > poczytaj OD DESKI DO DESKI kilka numerow "Najwyzszego Czasu", to zmienisz
    > zdanie na temat rzekomej "populistycznosci" UPR'u

    Skoro hasla mnie nie zachecily to dlaczego mial bym siegac dalej, a tak btw
    zadarzylo mi sie poczytac co nieco jezeli chodzi o poglady reprezentowane
    przez upr i jakos to do mnie nie trafia i tym bardziej nie zamierzam czytac
    od deski do deski bo tak to mozna czytac ksiazki a nie gazety, czasopisama
    czy co tam. W nich sie czyta to co cie interesuje A zaproponowane przez upr
    rozwiazania tematow ktore mnie interesuja nie sa dla mnie zadawalajace (sa
    raczej smieszne )
    Pzdr
    Przemek
    PS
    Ja nigdzie nie uzylem slowa populistyczne uzylem slowa demagogia Bo o ile
    samoobraona jak i upr sa dla manie ugrupowaniami uprawiajacymi demagogie,
    otyle nie uwzam zeby upr bylo populistyczne wrecz przeciwnie z niektorymi
    pogladami napewno nie przymila sie do wiekszej grupy ludzi :)