  • 1. Data: 2003-03-06 09:31:31
    Temat: Domena-znak towarowy-Nask-UP
    Od: "Lab.uda" <Z...@w...pl>

    Mam zarejestrowana domene w NASK.
    Nie mam w tej chwili pieniedzy na to aby rejestrowac znak tow. w Urzedzie
    Patentowym.
    Czy za jakis czas (np. za 12 mies.) jak ktos zarejestruje w UP domene - NASK
    moze odmowic mi praw do domeny?

    W tej chwili nie ma takiego znaku tow. w UP.
    Cyklicznie i w terminie oplacam domene w NASK.
    Moze sie okazac, ze zamiast wydawac 244 pln na domene w NASK lepiej jest
    wydac 500 pln w UP i tym sposobem ma sie dwie rzecczy naraz - zablokowana
    domene, zastrzezony znak tow.

    Prosze o odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-03-06 13:49:11
    Temat: Re: Domena-znak towarowy-Nask-UP
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    do domen nie tylko przepisy o znakach towarowych maja zastosowanie...
    rowniez te o dobrach osobistych, nieuczciwej konkurencji, tytule prasowym,
    firmie (ksh) etc...

    Zobacz tez np.:
    http://www.vagla.pl/skrypts/rejestracja_nazwy_domeny
    .htm

    A jakby mial byc spor o domene proponuje zapoznac sie z regulaminem
    arbitrazu i mediacji:
    http://www.arbitraz.piit.org.pl/

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl

  • 3. Data: 2003-03-06 18:36:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > do domen nie tylko przepisy o znakach towarowych maja zastosowanie...
    > rowniez te o dobrach osobistych, nieuczciwej konkurencji, tytule prasowym,
    > firmie (ksh) etc...

    Zdaje się, że wraz z wejściem do UE automatycznej ochronie zacznie
    u nas podlegać tysiące zarejestrowanych tam znaków.
    Ciekawe jak to się odbije na domenach .pl - mały pogrom ?

    > A jakby mial byc spor o domene proponuje zapoznac sie z regulaminem
    > arbitrazu i mediacji:
    > http://www.arbitraz.piit.org.pl/

    A były/są już jakieś sprawy ?

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2003-03-07 09:30:02
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > A były/są już jakieś sprawy ?

    Kilka podmiotow zdecydowalo sie wykorzystac w praktyce zapisy regulaminu...
    Sad dziala od stycznia tego roku..

  • 5. Data: 2003-03-12 15:49:44
    Od: a...@g...pl (the)

    * Piotr 'VaGla' Waglowski <v...@v...do-usuniecia.pl> [2003-03-06 14:55:46]:

    > do domen nie tylko przepisy o znakach towarowych maja zastosowanie...
    > rowniez te o dobrach osobistych, nieuczciwej konkurencji, tytule prasowym,
    > firmie (ksh) etc...

    dla mnie to totalna paranoja.
    znak towarowy to znak towarowy -- domena to tylko nazwa. a nawet mniej.
    w przypadku spornym:
    domena - ciag znakow zawierajacych nazwe innej firmy.

    nie rozumiem, dlaczego moge zajestrowac firme
    Cola-Cola Imie Nazwisko, a nie moge zarejestrowac domeny
    www.coca-cola.com.pl

    czy to tylko w polsce sa takie durne pomysly?

    th