  • 31. Data: 2016-04-07 12:58:52
    Temat: Re: Kłopotliwe powołanie wspólnoty mieszkaniowej.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Wyjaśnij tylko jeszcze dlaczego upierasz się cały czas, że zastosowanie
    w tym wypadku ma ustawa o spółdzielniach a nie ustawa o własności
    lokali? Bo to jest kluczowe w całej sprawie.

  • 32. Data: 2016-04-07 13:08:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-04-07 o 09:35, Danusia pisze:

    > Z analizy umowy wynika jednoznacznie:
    > a) mieszkanie nie należy do kategori mieszkanie własnościowe lecz do kategori
    mieszkanie wydzielone z zasobów spółdzielni.
    > b) na podstawie umowy powstała "nieruchomość współna" która nie była i nie jest
    współnotą mieszkaniową i która w znaczny sposób ogranicza prawa właścicieli mieszkań.

    Z którego paragrafu załączonego aktu notarialnego wynika to jednoznacznie?

  • 33. Data: 2016-04-07 13:14:58
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.04.2016 12:58, nadir pisze:
    > Wyjaśnij tylko jeszcze dlaczego upierasz się cały czas, że
    > zastosowanie w tym wypadku ma ustawa o spółdzielniach a nie ustawa o
    > własności lokali? Bo to jest kluczowe w całej sprawie.

    Nie wiem, co ma zastosowanie w tym przypadku. Niech pytający pójdzie do
    prawnika, to się dowie.

    Ja tylko mówię, że mylą się wszyscy, którzy uważają, że tam NA PEWNO
    jest wspólnota. Otóż nie musi być.

    MJ

  • 34. Data: 2016-04-07 14:28:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-04-07 o 13:14, Michał Jankowski pisze:

    > Ja tylko mówię, że mylą się wszyscy, którzy uważają, że tam NA PEWNO
    > jest wspólnota. Otóż nie musi być.

    W tym konkretnym wypadku jest wspólnota.

  • 35. Data: 2016-04-07 17:05:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Art. 26. 1. Jeżeli w określonym budynku lub budynkach położonych w
    >obrębie danej nieruchomości została wyodrębniona własność wszystkich
    >lokali, po wyodrębnieniu własności ostatniego lokalu stosuje się
    >przepisy ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali,
    >niezależnie od pozostawania przez właścicieli członkami spółdzielni

    >A zatem - jeśli wszystkie lokale stanowią wyodrębnioną własność
    >stosuje się przepisy o wspólnocie.

    >Jeśli nie wszystkie, to stosuje się przepisy o spółdzielniach, a
    >wspólnota wcale automatycznie nie powstaje, chyba, że zostanie

    Ale kolega zaczal od "wszystkie lokale zostaly tak sprzedane".
    Jesli sie nie pomylil, to jak rozumiem - z automatu zadzialal w/w art
    26.

    A wspolnota ... czy nie powstala z mocy art 6 ustawy o wlasnosci
    lokali z chwila sprzedazy pierwszego odrebnego ?
    Na razie tylko powstala - zgodnie z w/w art.241 spoldzielnia moze
    zarzadzac budynkiem na zasadach prawa spoldzielczego do czasu uchwaly.
    Ale jak sprzeda ostatni, to musi bez uchwaly fundusz remontowy na
    osobnym koncie gromadzic.

    J.

    P.S. Jak tak spoldzielnia zacznie przekazywac ulamki udzialu w
    nieruchomosci ... to na koniec moze zostac z jakims 0.01% na wlasnosc
    :-)
    Art 26 ma nadal zastosowanie, ale spoldzielnia wspolwlascicielem
    pozostaje ?