    From: "Carolus" <k...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kłopot z zakazem konkurancji
    Date: Tue, 4 Sep 2007 12:26:33 +0200

    Witajcie,

    Mam kilka pytań do osoby zorientowanej i życzliwej o umowę o pracę z zakazem
    konkurencji. Umowa została podpisana. W umowie napisane jest, że pracownik w
    ciągu roku od zakończenia pracy nie ma prawa podjąć pracy w żadnej firmie,
    która ma podpisaną umowę współpracy z aktualnym pracodawcą. Nie ma ani słowa
    o odszkodowaniu.

    Moje pytania:
    1. Czy tak skonstruowana umowa jest ważna? Czy za bardzo nie ogranicza ona
    pracownika? Skąd ma on wiedzieć z którymi firmami aktualny pracodawca ma
    podpisaną umowę współpracy?
    2. Słyszałem, że brak informacji o odszkodowaniu w umowie z zakazem
    konkurancji powoduje nieważność zakazu konkurencji, czy to prawda?

    Jak byście mogli w odpowiedzi powoływać się na konkretne przepisy lub
    artukuły, byłbym wielce zobowiązany.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,
    Konrad Billewicz