  • 11. Data: 2013-08-21 20:51:58
    Temat: Re: Kiedy można usunąć wrak samochodu?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.08.2013 15:40, Zbynek Ltd. pisze:

    > Hmmm... Wydaje mi się, że opis przedstawiłem zgodnie z rzeczywistością.
    > I że samochód zaparkowano prawidłowo. Nie pisałem nic o zakazie
    > parkowania na chodniku, bo nie ma tam takowego zakazu.

    Ale jest coś o odległości mniejszej niż 10m od skrzyżowania. Tak, wiem,
    wszyscy tak parkują (podobnie zresztą jak wszyscy parkują w strefach
    zamieszkania i niby nic się nie dzieje[1]), bo w tym cudnym kraju
    inaczej się nie da... No ale to, że coś działa, to niekoniecznie zgodne
    z prawem.

    [1] chyba że to taka strefa, jak była postawiona przez bodajże pół roku
    koło TN w Zabrzu, gdzie właśnie postawiono ją dla ułatwienia rypania
    mandatów za parkowanie do rzyci (tam bardzo poniekąd słusznego rypania
    mandatów, bo kilka metrów dalej jest byczy parking z wolnymi 70% miejsc
    parkingowych)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2013-08-21 21:03:20
    Od: <8...@9...210320.invalid> (Tom N)

    Przemysław Adam Śmiejek w

    > Ale jest coś o odległości mniejszej niż 10m od skrzyżowania.

    Dlaczego sugerujesz, że autor wątku jest idiotą?

    Gdyby to było skrzyżowanie to by napisał, że to skrzyżowanie, a nie pisał o
    drodze osiedlowej...

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2013-08-21 21:12:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    (Tom N) napisał(a) :
    > Przemysław Adam Śmiejek w

    > Dlaczego sugerujesz, że autor wątku jest idiotą?

    hmmm... różne ludzie rzeczy piszą, nie znając definicji :-)
    Tak jak niektórzy na wiadukt mówią per "most" :-) I za ChRL nie
    zapamiętują poprawnej nazwy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 14. Data: 2013-08-21 21:17:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.08.2013 21:03, (Tom N) pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek w

    > Dlaczego sugerujesz, że autor wątku jest idiotą?

    Akurat nie trzeba być idiotą, żeby nie znać tego przepisu, bo on mało
    popularny jest.

    > Gdyby to było skrzyżowanie to by napisał, że to skrzyżowanie, a nie pisał o
    > drodze osiedlowej...

    Pisał o skrzyżowaniu drogi osiedlowej z ulicą. Nie wiem jak definiuje
    ulicę i jak definiuje drogę osiedlową, ale czemu sugerujesz jakoby to
    nie było skrzyżowanie, to nie wiem. No chyba że założyć, że jest to
    nieoznakowana droga wewnętrzna, bo faktycznie droga wewnętrzna nie
    tworzy skrzyżowania. Tylko nie umiem doszukać czy nieoznakowana też.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2013-08-21 21:18:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.08.2013 21:12, Zbynek Ltd. pisze:

    > hmmm... różne ludzie rzeczy piszą, nie znając definicji :-)
    > Tak jak niektórzy na wiadukt mówią per "most" :-) I za ChRL nie
    > zapamiętują poprawnej nazwy.

    Albo na wyprzedzanie -- wymijanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2013-08-21 21:49:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a) :

    > Na pewno zaparkowany jest prawidłowo? Bo z opisu wygląda, że nie.

    Tak jeszcze przeglądam PoRD z 19.stycznia (chyba najnowsze). Zgodnie
    z Art.47 ust.2 pojazd jest zaparkowany prawidłowo:
    "Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego
    samochodu osobowego"

    Co ciekawe w Art.49 ust.1 czytamy o zakazie zatrzymaniu, nie postoju
    w odległości mniejszej niż 10m od skrzyżowania. Można więc na jezdni
    zrobić postój w takim miejscu??? Definicja zatrzymania obejmuje
    tylko czas do 1 minuty. A na chodniku nie można zatrzymać się (do 1
    min)?
    Ust.2 pkt.1 tego artykułu wspomina o zakazie postoju
    "w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd". I tu mogłoby być "to",
    ale nie wiem jak ciężko upośledzonym kierowcą trzeba by być, by ten
    samochód utrudniał. Co najwyżej jakiejś ostatniej ofierze losu
    odrobinę zasłaniał widoczność. Ale wystarczy zwolnić do zera i
    rozejrzeć się. A to już dla niektórych bezgraniczna trudność ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 17. Data: 2013-08-22 08:24:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-21 15:40, Zbynek Ltd. pisze:

    > Hmmm... Wydaje mi się, że opis przedstawiłem zgodnie z rzeczywistością.
    > I że samochód zaparkowano prawidłowo. Nie pisałem nic o zakazie
    > parkowania na chodniku, bo nie ma tam takowego zakazu.

    Na chodniku jest zakaz parkowania inaczej niż zgodnie z wytycznymi,
    czyli przy krawędzi jezdni.... Pomijam, że jest zakaz parkowania na
    chodniku, jesli takowy występuje na ulicy i nie ma stosownego znaku
    zwalniającego chodnik od takiego zakazu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 18. Data: 2013-08-22 08:34:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-21 21:49, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    >
    > Co ciekawe w Art.49 ust.1 czytamy o zakazie zatrzymaniu, nie postoju w
    > odległości mniejszej niż 10m od skrzyżowania. Można więc na jezdni

    Jesli nie można się zatrzymać, to jak chcesz parkować?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2013-08-22 13:00:07
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-20 21:54, Zbynek Ltd. pisze:
    > Jakich można użyć argumentów by pozbyć się tego samochodu za pomocą SM,
    > czy Policji? Nie wiem do kogo należy ta część chodnika. Może do
    > spółdzielni mieszkaniowej, może do miasta.
    Dowiedz się w czyjej gestii jest ten odcinek drogi. Załatw postawienie
    zakazu postoju i potem z pomocą SM go odholuj. Będzie to w zgodzie z
    literą prawa i nic więcej.
    IMO skoro stoi prawidłowo, to co Ci przeszkadza? Może człowiek po
    wypadku choruje? Jak masz nr telefonu, to zadzwoń i się dowiesz. Sam
    możesz też kupić, jak Ci tak bardzo zależy na uwolnieniu tego miejsca.
    Jacek

  • 20. Data: 2013-08-22 14:28:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a) :

    > Na chodniku jest zakaz parkowania inaczej niż zgodnie z wytycznymi,
    > czyli przy krawędzi jezdni....

    Jest jedna rzecz, o której nie napisałem. Na chodniku jest znak
    drogowy, w odległości ok. pół metra od jezdni. Stąd pewnie kolejne
    ok. pół metra od znaku stoi auto, czyli ten metr od krawędzi jezdni.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600