    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy można usunąć wrak samochodu?
    Date: Wed, 21 Aug 2013 21:49:10 +0200

    Tomasz Kaczanowski napisał(a) :

    > Na pewno zaparkowany jest prawidłowo? Bo z opisu wygląda, że nie.

    Tak jeszcze przeglądam PoRD z 19.stycznia (chyba najnowsze). Zgodnie
    z Art.47 ust.2 pojazd jest zaparkowany prawidłowo:
    "Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego
    samochodu osobowego"

    Co ciekawe w Art.49 ust.1 czytamy o zakazie zatrzymaniu, nie postoju
    w odległości mniejszej niż 10m od skrzyżowania. Można więc na jezdni
    zrobić postój w takim miejscu??? Definicja zatrzymania obejmuje
    tylko czas do 1 minuty. A na chodniku nie można zatrzymać się (do 1
    min)?
    Ust.2 pkt.1 tego artykułu wspomina o zakazie postoju
    "w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd". I tu mogłoby być "to",
    ale nie wiem jak ciężko upośledzonym kierowcą trzeba by być, by ten
    samochód utrudniał. Co najwyżej jakiejś ostatniej ofierze losu
    odrobinę zasłaniał widoczność. Ale wystarczy zwolnić do zera i
    rozejrzeć się. A to już dla niektórych bezgraniczna trudność ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600