    From: "Sprzedawca Allegro" <i...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kazus allegro
    Date: Tue, 30 Aug 2005 19:15:03 +0200

    Witam,

    Do rozwiązania mam następujący kazus. Mianowicie chodzi o tranzakcje
    dokonaną za pośrednictwem serwisu allegro.pl.

    Jako doświadczony allegrowicz (sprzedawca), wystawiłem ok. 2 miesiące temu
    kolejną rutynową aukcję. Była to oferta nowego telefonu komórkowego wartego
    750zł.

    Warunki tranzakcji były następujące.
    - dostaję przed wysyłką przelew 750zł na moje konto,
    - wysyłam paczkę priorytetem za pośrednictwem mojego stałego usługodawcy
    Poczty Polskiej S.A. O tej informacji od 2 lat można przeczytać na stronie
    "O mnie" serwisu allegro.pl Zaznaczam w tymze miejscu również, iż NA
    ŻYCZENIE wysyłam także za pośrednictwem kuriera Servisco, o czym
    poinformowałem kupującego. Na żadanie tzn. wtedy gdy zaznaczy ze swojej
    strony to kupujący. Uwarunkowane to jest przede wszystkim wzrostem ponoszych
    przeze mnie kosztów nadania paczki.

    Co następuje? Pieniądze dostaje, po czym niezwłocznie wysyłam towar Poczta
    Polska priorytetem. Paczka nie dochodzi, z mojej strony składam reklamację i
    czekam. Po dłuższym okresie czasu dostaję odpowiedź o uzasadnionej
    reklamacji. Żądając maksymalnej w tym wypadku kwoty 30 krotnej wartości
    nadania paczki (300zł) nie otrzymuje. Poczta Polska przyznaje mi jedynie
    66zł. OD niniejszej decyzji służy mi odwołanie do Centrum Usług Pocztowych.

    Co następuje dalej? Kupiec obarcza mnie winą. Twierdzi, że to ja ponoszę
    odpowiedzialność i żąda ode mnie 350zł (połowy wartości). Co ja mogłem
    więcej zrobić? Osoba ta nic nie mówiła o ubezpieczeniu paczki, więc czemu
    miałem ją ubezpieczać (ponosić dodatkowe koszty). Wysłałem paczkę wg. zasad
    tranzakcji jakie obowiązują w mojej ofercie, wywiązując się 100% z umowy,
    czemu więc mam ponosić koszty?

    Twierdzi on, że złoży stosowny wniosek w Sądzie oddalonym od mojego miejsca
    zamieszkania 0 600km. Czy w takim przypadku mam obowiązek stawienia się?
    Jaka istnieje możliwość abym nie musiał wdawać się w taką podróż nie
    proporcjonalną do wartości spornej rzeczy. Jakie argumenty są tutaj
    decydujące. Jestem pewien swojej racji, jest to moja rutynowa, kolejna
    aukcja, warunki tranzakcji , wysyłki towaru podaje na stronie "o mnie" i
    telefocznie. Czemu mam ponosić odpowiedzialność za pocztę polską. Nie stać
    mnie na to. Rozumiem, że osoba ta straciła 750zł, jednakże ja również w tym
    momencie straciłem rzecz wartą 750zł i poniosłem koszty wysyłki.

    Proszę o sugestie i propozycje.
    Pozdrawiam.