  • 11. Data: 2005-08-30 20:14:46
    Temat: Re: Kazus allegro
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Sprzedawca Allegro wrote:
    > Jako doświadczony allegrowicz (sprzedawca), wystawiłem ok. 2 miesiące
    > temu kolejną rutynową aukcję. Była to oferta nowego telefonu
    > komórkowego wartego 750zł.
    >
    > Warunki tranzakcji były następujące.
    > - dostaję przed wysyłką przelew 750zł na moje konto,
    > - wysyłam paczkę priorytetem za pośrednictwem mojego stałego

    > Uwarunkowane to jest
    > przede wszystkim wzrostem ponoszych przeze mnie kosztów nadania
    > paczki.

    już kilka razy cztałem podobne opisy ,wysłałem ,koszt,"wysyłam paczkę
    priorytetem "
    a ten priorytet to niby co oznacza ,nic przedmiot o wrtości 750 złotych
    powinno sie wysłać przesyłka wrtościową - może ten kupujący poprostu nie
    wiedział co oznacza "priorytet".

    Zaraz "zapala mi się czerwona lamka" ,niczego nie podejrzewam a le
    najczęście gina telefony
    Akohoro

  • 12. Data: 2005-08-30 20:15:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    januszek napisał(a):

    > Jako doświadczony allegrowicz wysłałeś przedmiot warty 750 zł Pocztą Polską
    > bez ubezpieczenia??? Czy możesz podać swój nick na allegro tak abym mógł go
    > dopisać do mojej blaclist na allegro?

    Przeciez kupujacy sam nie chcial placic wiecej za przesylke. Podaj swoj.
    Chetnie dopisze Cie do mojej czarnej listy, bo skoro ktos chce
    oszczedzic, a pozniej ma pretensje i w dodatku jeszcze nie potrafi
    czytac strony "O mnie" to zasluguje zeby sie na tej czarnej liscie znalezc.

    > Merytorycznie do rzeczy podchodząć strona: "o mnie" nie jest nijak związana
    > z opisem transakcji i zawieraną za pośrednictwem allegro umumowie - równie
    > dobrze mogłeś napisać, że zasady wysyłki opisane są w ogłoszeniu jakie
    > wywiesiłeś na płocie u wójta w Wółce Górnej - tak więc jeżeli odpowiedniej
    > informacji o tym, że klient musi Ciebie poinformować o tym, że życzy sobie
    > abyś wysłał do niego paczkę przesyłką ubezpieczoną nie było na stronie
    > auckji, to sprawę w sądzie możesz przegrać.

    To jest tylko i wylacznie Twoja interpretacja. Jesli w aukcji bylo
    napisane cokolwiek odnoszacego sie do strony "O mnie" to jak najbardziej
    jest to zwiazane z opisem.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-08-30 20:19:25
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    Sprzedawca Allegro napisał(a):
> [...]
    > zamieszkania 0 600km. Czy w takim przypadku mam obowi?zek stawienia się?
    > Jaka istnieje możliwo?ć abym nie musiał wdawać się w tak? podróż nie
    > proporcjonaln? do warto?ci spornej rzeczy. Jakie argumenty s? tutaj
    > decyduj?ce. Jestem pewien swojej racji, jest to moja rutynowa, kolejna
    > aukcja, warunki tranzakcji , wysyłki towaru podaje na stronie "o mnie" i
    > telefocznie. Czemu mam ponosić odpowiedzialno?ć za pocztę polsk?. Nie stać
    > mnie na to. Rozumiem, że osoba ta straciła 750zł, jednakże ja również w tym
    > momencie straciłem rzecz wart? 750zł i poniosłem koszty wysyłki.

    Poczta Polska ma jeszcze bardzo wiele do zrobienia. Juz kilka przesylek
    w zyciu mi zginely. Raz czek z 600$ raz paczka z tuszem bo pani
    listonosz sie zagadala z kolezanka i gdzies posiala a raz list z plyta
    czyszczaca wyslana do allegrowicza i na mnie byl zly ze nie doszlo wiec
    poszedlem na ugode i wyslalem jeszcze raz.

    Radze na nastepny raz nie wysylac takich drogich rzeczy bez
    ubezpieczenia w Poczcie Polskiej. To dla wszystkich jest strata - dla
    sprzedajacego bo musi sie gesto tlumaczyc i denerwowac a dla kupujacego
    ze nie otrzymal towaru i ma dostac tylko 66 zl a nie 750.

  • 14. Data: 2005-08-30 20:24:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mithos napisał(a):

> [...]
    > oszczedzic, a pozniej ma pretensje i w dodatku jeszcze nie potrafi
    > czytac strony "O mnie" to zasluguje zeby sie na tej czarnej liscie znalezc.

    Ponieważ?

    > To jest tylko i wylacznie Twoja interpretacja. Jesli w aukcji bylo
    > napisane cokolwiek odnoszacego sie do strony "O mnie" to jak najbardziej
    > jest to zwiazane z opisem.

    Swoją droga to wyjaśnij jak to możliwe, że

    a) "Kupiec obarcza mnie winą. Twierdzi, że to ja ponoszę odpowiedzialność
    i żąda ode mnie 350zł (połowy wartości)" - czyli wysłał 750 zł, towaru
    nie dostał i domaga się połowy? Dziwne...

    b) "Rozumiem, że osoba ta straciła 750zł, jednakże ja również w tym
    momencie straciłem rzecz wartą 750zł i poniosłem koszty wysyłki" - to
    jeszcze bardziej dziwne - człowiek wysłał 750 zł więc w jaki to
    niby sposób Sprzedawca stracił te pięniądze?

    j.

    ps. To Ty: http://allegro.pl/show_user.php?search=Mithos ?

  • 15. Data: 2005-08-30 20:33:09
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Tomasz wrote:
    To dla wszystkich jest strata - dla
    > sprzedajacego bo musi sie gesto tlumaczyc i denerwowac a dla
    > kupujacego ze nie otrzymal towaru i ma dostac tylko 66 zl a nie 750.

    czegoś nie mogę zrozumieć dalczego kupujący ma dostać 66 zł ?
    Akohoro

  • 16. Data: 2005-08-30 20:35:51
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    akohoro napisał(a):
    > Tomasz wrote:
    > To dla wszystkich jest strata - dla

    > czegoś nie mogę zrozumieć dalczego kupujący ma dostać 66 zł ?
    > Akohoro

    Odszkodowanie przyznane przez Poczte Polska.

  • 17. Data: 2005-08-30 20:37:10
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Sprzedawca Allegro wrote:
    > Witam,
    >
    > Do rozwiązania mam następujący kazus. Mianowicie chodzi o tranzakcje
    ^

    Jesli chcesz znac moje zdanie - to to juz jest wystarczajaco
    skomplikowanym "kazusem" na allegro :-))

    Pozdro

    Maseł

  • 18. Data: 2005-08-30 20:39:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    januszek napisał(a):

    > Ponieważ?

    Poniewaz nalezy czytac ze zrozumieniem.

    > Swoją droga to wyjaśnij jak to możliwe, że

    Ja nic nie musze wyjasniac. Odbiegamy od watku.

    > ps. To Ty: http://allegro.pl/show_user.php?search=Mithos ?

    Nie. Ja mam innego nicka i ikonke SS obok niej.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 19. Data: 2005-08-30 20:47:36
    Od: Piotr Zdziechowiak <n...@b...spamerzy.nie.spia>

    Mithos napisał(a):

    > Sady wydaja rozne wyroki. Moje zdanie tez jest takie, ze sprzedajacy sie
    > wywiazal nalezycie. Ale tu jest Polska.

    [cut]

    Moje zdanie jest takie, że to sprzedający się _nie_ wywiązał. Podpieram
    się tym, że ostanio udało mi się "wygrać" ze sprzedającym zwrot całości
    wpłaconej kwoty, kiedy to poczta zgubiła paczkę. Bo jak się okazuje,
    wysyłka nie jest jednoznaczna z dostarczeniem towaru i dlatego też
    ubezpieczenie paczki powinno być w interesie sprzedająego.

    Piotr.

    www.zdziechowiak.pl
    piotr (at) zdziechowiak.pl
    =================================

  • 20. Data: 2005-08-30 20:47:49
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    akohoro napisał(a):

    > taki małorozumny to ja nie jestem Ty odpowiedz mi dalczego kupujący a nie
    > wysyłający .Temu kupującemu proponuję by jednak poszedł do sądu to
    > sprzedający jeszce poniesie koszt sądowe.

    Kupujacy chcial przesylke najtansza, to dostanie takie odszkodowanie
    jakie sie zalezy za taki rodzaj przesylki.

    A kupujacy w sadzie szanse ma marne. I w dodatku to on, a nie
    sprzedajacy zaplaci te koszta. O 600 km podrozy nie wspominam.

    --
    pozdrawiam
    Mithos