  • 11. Data: 2011-04-06 15:46:19
    Temat: Re: Karty miejskie
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Pysz" napisał w wiadomości grup
    > W Londynie jest tak samo i co w tym jest złego?
    > Mamy dzięki temu gratis kontrole biletów (kierowca to robi).

    Akurat Londyn to zły przykład. Tysiące kamer rejestrujące każdy twój ruch.
    Zresztą poza autobusami mają chyba metro. W białymstoku nie ma metra, tramwajów.

  • 12. Data: 2011-04-06 16:16:46
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Akurat Londyn to zły przykład. Tysiące kamer rejestrujące każdy twój
    > ruch. Zresztą poza autobusami mają chyba metro. W białymstoku nie ma
    > metra, tramwajów.

    Ale w metrze jest tak samo, nie wejdziesz jak się nie odczipujesz.

    mp.

  • 13. Data: 2011-04-06 16:59:45
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku Gotfryd Smolik news napisał(a) na pl.soc.prawo następujące
    bzdety:

    > Swoją drogą, szpece od komunikacji miejskiej życie utrudniać
    > umieją - KZK GOP wymusza np. równie "genialny" pomysł wsiadania
    > tylko przednimi drzwiami (z wyjątkami co prawda).
    Argument bez sensu. W Londynie ludziska wsiadają przednimi drzwiami
    przykładają bilet do czytnika i nie słychać tam jakoś o masowym proteście
    przeciw wsiadaniu przednimi drzwiami.
    Ale dla Polaków jakikolwiek porządek jest drażniący i ogranicza ich prawa
    obywatelskie.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 14. Data: 2011-04-06 18:09:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Pysz" napisał w wiadomości grup
    > Ale w metrze jest tak samo, nie wejdziesz jak się nie odczipujesz.

    Nie porównuj metra do busu.

  • 15. Data: 2011-04-06 18:53:42
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Maciek" <m...@e...one.nospam.pl> wrote in message
    > Ale dla Polaków jakikolwiek porządek jest drażniący i ogranicza ich prawa
    > obywatelskie.

    trochę racja, Polak jest pieniacz z natury, bez urazy to nie jest do nikogo
    osobiście.
    inwigilacja nieststy się odbywa znacznie bardziej niż na codzień myślimy o
    tym
    Trudno mieć zaufanie w jakim celu będą używane jakie dane

    w Finlandii ludziska pykają kartą na wejściu że aż miło. Czytnik robi 'bip'
    i jest git. Ale tamtejsza karta działa inaczej z tego co wnuoskuję.

    Wsiadanie pierwszymi drzwiami - jestem za. I niejako bezpieczniej (każdy
    musi przejść obok kierowcy).

  • 16. Data: 2011-04-06 19:23:59
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > nie zrobienie tego będzie kara w wysokości 10 zł. Nasuwa się więc takie
    > pytanie: jakim prawem chcą karać w wysokości 10 zł, skoro osoba ma
    > wykupiony bilet?

    To trochę tak jak z jazdą bez prawka przy sobie - niby masz prawko, ale
    nie okażesz, to dostaniesz mandat. I jakoś to nikogo nie dziwi ;)...
    "Skasowanie" (przyłożenie) biletu (karty) do czytnika, można porównać do
    "okazania biletu do kontroli". Uważasz, że posiadanie biletu, ale
    nieokazywanie go, jest OK? :)

    Nie wnikam w to, czy pomysł jest dobry, czy nie itp.. Ale po prostu, nie
    wydaje mi się to jakieś strasznie dziwne, żeby ludzie musieli przykładać
    e-kartę do czytnika wchodząc do autobusu ;)... .

    Konop

  • 17. Data: 2011-04-06 19:28:39
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > "delegacyjnym" wyposażeniem :> (i do w miarę obłożonego
    > autobusu, nie musi być w samym szczycie)

    Wiesz, są tu dwie kwestie:
    1) szerokość przednich drzwi w autobusie :)
    2) kultura niektórych osób... Jak ktoś włazi i zatrzymuje się 1m od
    wejścia i stoi, bo mu tak wygodnie, jak powiesz przepraszam, to Ci zrobi
    miejsca tyle, że ledwo jedną nogę w przejście wsadzisz, to potem się
    robi "korek", a tył autobusu pusty... Takie sytuacje też się zdarzają i
    nic na to nie poradzisz :(... .

    Konop

  • 18. Data: 2011-04-06 19:30:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-06 21:23, Konop pisze:

    > Nie wnikam w to, czy pomysł jest dobry, czy nie itp.. Ale po prostu, nie
    > wydaje mi się to jakieś strasznie dziwne, żeby ludzie musieli przykładać
    > e-kartę do czytnika wchodząc do autobusu ;)... .

    .. i że tamtejsze przedsiębiorstwo komunikacyjne będzie wiedziało kiedy
    i na jakiej trasie się poruszałeś? Tak, tak wiem - uczciwy czlowiek nie
    musi się bać ...

    --
    spp

  • 19. Data: 2011-04-07 06:24:49
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl>

    > To trochę tak jak z jazdą bez prawka przy sobie - niby masz prawko, ale
    > nie okażesz, to dostaniesz mandat. I jakoś to nikogo nie dziwi ;)...

    Co ma dziwić ? Nie mają na to wpływu

> [...]
    > wydaje mi się to jakieś strasznie dziwne, żeby ludzie musieli przykładać
    > e-kartę do czytnika wchodząc do autobusu ;)... .

    Mnie też nie dziwi, że złodzieje kradną

  • 20. Data: 2011-04-07 08:36:26
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    spp pisze:

    > .. i że tamtejsze przedsiębiorstwo komunikacyjne będzie wiedziało kiedy
    > i na jakiej trasie się poruszałeś? Tak, tak wiem - uczciwy czlowiek nie
    > musi się bać ...

    jeździsz komunikacją miejską? Wk....ają cię przepełnione autobusy?
    Tramwaje jeżdżące stadami? Konieczność trzech przesiadek na odcinku
    jednego kilometra?

    chyba nie, bo w innym przypadku wiedziałbyś, do czego taka informacja
    może być im potrzebna

    andy_nek