  • 1. Data: 2011-04-06 05:29:31
    Temat: kwota utraconego dziennego zarobku lub dochodu wynosi w 2011 roku
    Od: drummer <d...@o...pl>

    W przypadku swiadkow w sprawach karnych powinna byc wyplacona kwota
    utraconego dziennego zarobku lub dochodu. Mam pytanko ile wynosi kwotowa
    w 2011 roku ? Podobno jest to cos okolo 80 PLN, ale ile dokladnie ... to
    nie opiera sie podobno na tym ile sie rzeczywiscie
    zarabia (na ile wyplaca zaklad pracy) ale jest zanizane do jakiegos
    procentowego wyliczenia ... do tego jest chyba opodatkowane podatkiem
    dochodowym i w rozliczeniu za dany rok trzeba zglaszac ... jak jest
    z kosztem uzyskania przychodow ?

  • 2. Data: 2011-04-06 12:18:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Apr 2011, drummer wrote:

    Nie wiem co z resztą odpowiedzi na Twoje pytanie.
    Ale:

    > dochodowym i w rozliczeniu za dany rok trzeba zglaszac ... jak jest
    > z kosztem uzyskania przychodow ?

    Nic.
    Z tytułu przychodu z umowy o pracę zasadniczo nie tracisz, bo żeby
    stracić musiałbyś cały miesiąc nie pracować, a w ten jeden dzień
    wyjątkowo być w sądzie ("pracowniczne" przysługują miesięcznie,
    nie dziennie!)
    A innych nie ma, bo (również "zasadniczo") bezpośrednie koszty,
    czyli np. dojazd, sąd zwraca (tyle że nie z urzędu i AFAIR jest
    dolny limit, gdzieś w kategorii "za dojazd wewnątrz swojego
    miasta").

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-04-06 14:11:56
    Od: "dK" <c...@w...pl>

> [...]
    > stracić musiałbyś cały miesiąc nie pracować, a w ten jeden dzień
    > wyjątkowo być w sądzie ("pracowniczne" przysługują miesięcznie,

    Nauczyciel straci jeśli ma w tygodniu więcej godzin planowych niż w pensum.

    dK

  • 4. Data: 2011-04-07 19:13:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Apr 2011, dK wrote:

    > Nauczyciel straci jeśli ma w tygodniu więcej godzin planowych niż w pensum.

    Ale nie o taką stratę chodziło - pytanie było o koszty uzyskania.
    Nauczyciele chyba nie mają innych niż "pracownicze"?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-04-08 11:33:32
    Od: " ąćę" <j...@N...gazeta.pl>

    A jak okreslić dla sądu utracony przychód w przypadku:
    i) przedsiębiorcy ?
    ii) osoby wykonującej pracę na własny rachunek ?

    -----