  • 21. Data: 2010-02-07 21:39:37
    Temat: Re: Kara upomnienia na podstawie art. 108 Kodeksu Pracy - prośba o pomoc
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sun, 07 Feb 2010 20:04:11 +0100, Johnson powiedział:

    > Tylko po co?

    Hmm...
    Jotte mówi, że o tej karze nikt się nie dowie, Ty mówisz "po co"...
    To jak to jest w takim razie z tymi aktami pracownika? O jakie "akta"
    chodzi?

    No i niektórzy nie lubią bardzo, jak się ich niesprawiedliwie oskarża o
    coś, czego się nie dopuścili i w żywe oczy nazywa kłamcami w dodatku.

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 22. Data: 2010-02-07 21:49:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ppo277vjprhk$.dlg@planet.terror.mx aari^^^
    <a...@t...email.is.invalid.pl> pisze:

    > Kartka została pokazana, ale nie wiem co na to pracodwaca.
    > Xero jest przezornie zrobione, acz nie wyszło najlepiej z pogniecionego
    > materiału. Zresztą tam ani daty nie było, ani nic innego, więc nie wiem
    > czy to będzie wiele warte, jeśli pracodwaca powie, że to np. była kartka z
    > zupełnie innego dnia.
    To bez sensu, przecież wtedy sam sobie zaprzeczy.
    Niemniej jak widać pracodawca nie ma dowodu, że w ogóle wydał takie
    polecenie. Chyba, że "znajome" same to zeznają.

    > A w odwołaniu prawdę będą pisać, więc tego nie trzeba uzgadniać.
    Radzę jednak o tym pogadać. Pracodawca nie ma dowodu (poza własnymi
    zeznaniami) i być może będzie usiłował podważyć wiarygodność strony
    przeciwnej różnymi kombinacjami.

    A to już niech te instytucje ustalają.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2010-02-07 21:53:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:8lakr7ttf2r3$.dlg@planet.terror.mx aari^^^
    <a...@t...email.is.invalid.pl> pisze:

    > To co to w takim razie znaczy:
    > "Odpis zawiadomienia składa się do akt osobowych pracownika."
    > ?
    Że upomnienie jest zamieszczane w aktach osobowych pracownika prowadzonych
    przez pracodawcę.
    To normalna procedura w takich przypadkach.
    Do tych akt kolejni pracodawcy nie będą przecież mieli wglądu (tzn. zgodnie
    z prawem nie będą mieli...).

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2010-02-07 22:02:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:dvjozkx6mxnc$.dlg@planet.terror.mx aari^^^
    <a...@t...email.is.invalid.pl> pisze:

    > Hmm...
    > Jotte mówi, że o tej karze nikt się nie dowie, Ty mówisz "po co"...
    > To jak to jest w takim razie z tymi aktami pracownika? O jakie "akta"
    > chodzi?
    O te, które pracodawca prowadzi zgodnie z reguluje rozporządzenie MPiPS z 28
    maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w
    sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt
    osobowych pracownika (Dz.U. z 1996 r. nr 62, poz. 286 ze zm.).
    Zaś nowy pracodawca zobaczy jedynie dane dopuszczalne na świadectwie pracy.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2010-02-07 22:25:44
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sun, 7 Feb 2010 22:49:25 +0100, Jotte powiedział:

    > To bez sensu, przecież wtedy sam sobie zaprzeczy.

    Powie, że to stara kartka, a tą o którą chodzi pracownice celowo zgubiły,
    na przykład. Nie wiem co mu do głowy przyjdzie.

    > Niemniej jak widać pracodawca nie ma dowodu, że w ogóle wydał takie
    > polecenie. Chyba, że "znajome" same to zeznają.

    W takim razie w małym sklepiku to na blisko 90% poleceń dowodu nie ma.
    Znajome będą zeznawać jak było, czyli że znalazły kartkę i przeczytały na
    niej "zadzwonię o 10:30". Co rzeczywiście nie będzie dowodem, że takie
    polecenie było, a wręcz przeciwnie.

    Ale jak mówię, musztarda po obiedzie, bo pracodwaca kartkę już dostał.
    Nie wiem tylko jeszcze jak (i czy) to skomentował.

    > Radzę jednak o tym pogadać. Pracodawca nie ma dowodu (poza własnymi
    > zeznaniami) i być może będzie usiłował podważyć wiarygodność strony
    > przeciwnej różnymi kombinacjami.

    Jasne, rozumiem. To są koleżanki, więc nie będą działać w tajemnicy przed
    sobą.

    > A to już niech te instytucje ustalają.

    I jak się to załatwia?
    Anonimowy telefon wystarczy? Pomijając fakt, że jak są dwie pracownice, to
    doskonale będzie wiadomo, kto dzwonił (czytaj: obu się dostanie, nawet
    gdybym zadzwonił ja nic im o tym nie mówiąc).

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 26. Data: 2010-02-07 22:26:45
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sun, 7 Feb 2010 23:02:16 +0100, Jotte powiedział:

> [...]
    > osobowych pracownika (Dz.U. z 1996 r. nr 62, poz. 286 ze zm.).
    > Zaś nowy pracodawca zobaczy jedynie dane dopuszczalne na świadectwie pracy.

    No to w takim razie wygląda, że aż do sądu to rzeczywiście nie warto.
    Odwołanie i wypowiedzenie i voila :)

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 27. Data: 2010-02-07 22:34:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1ktclszf2c3ou.dlg@planet.terror.mx aari^^^
    <a...@t...email.is.invalid.pl> pisze:

    > W takim razie w małym sklepiku to na blisko 90% poleceń dowodu nie ma.
    > Znajome będą zeznawać jak było, czyli że znalazły kartkę i przeczytały na
    > niej "zadzwonię o 10:30".
    Jesteś pewien?

    > Ale jak mówię, musztarda po obiedzie, bo pracodwaca kartkę już dostał.
    To nie było mądre.

    > To są koleżanki, więc nie będą działać w tajemnicy przed sobą.
    Żebyś się nie zdziwił...

    > I jak się to załatwia?
    > Anonimowy telefon wystarczy?
    Może, ale lepiej pismo wysłać.

    > Pomijając fakt, że jak są dwie pracownice, to
    > doskonale będzie wiadomo, kto dzwonił (czytaj: obu się dostanie, nawet
    > gdybym zadzwonił ja nic im o tym nie mówiąc).
    No to już albo rybki albo akwarium - ich decyzja.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2010-02-07 22:37:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1st5y734w1rlq.dlg@planet.terror.mx aari^^^
    <a...@t...email.is.invalid.pl> pisze:

    > No to w takim razie wygląda, że aż do sądu to rzeczywiście nie warto.
    > Odwołanie i wypowiedzenie i voila :)
    Ja tam nie wiem. Ale po co też odwołanie i gadki o niesprawiedliwości?
    Ogon pod siebie i w długą...

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2010-02-07 22:54:33
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sun, 7 Feb 2010 23:34:55 +0100, Jotte powiedział:

    > Jesteś pewien?

    Co do znajomej - owszem. Koleżanki nie znam, ale znajoma mówi, że również
    owszem.

    > To nie było mądre.

    Nie miałem na to wpływu, niestety.

    > Żebyś się nie zdziwił...

    Widzę "ducha wspołpracy", ale wiem, że jak przyjdzie co do czego, to zawsze
    może być różnie, szczególnie, jeśli pracodwaca sobie z jedną pogada w
    tajemnicy przed drugą - ale zdaję sobie sprawę, że nie da się przygotować
    na każdą ewentualność, więc skupiam się raczej na tych najbardziej
    prawdopodobnych.

    > Może, ale lepiej pismo wysłać.

    Czyli anonimowo nie przejdzie chyba, bo co za różnica, czy telefon, czy
    anonimowe pismo...

    > No to już albo rybki albo akwarium - ich decyzja.

    Wiesz, nie chodzi o to, żeby się zemścić.

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 30. Data: 2010-02-07 22:56:03
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sun, 7 Feb 2010 23:37:55 +0100, Jotte powiedział:

    > Ja tam nie wiem. Ale po co też odwołanie i gadki o niesprawiedliwości?
    > Ogon pod siebie i w długą...

    Dla spokoju sumienia.
    I po to, aby do akt ewentualnie również trafił prawdziwy opis tego
    "przewinienia".
    Nie wiadomo, czy jutro pracodwaca nie wymyśli kary nagany, czy czego tam
    jeszcze.

    W każdym razie, raz jeszcze, dzięki.

    --
    Bright light is the end