  • 11. Data: 2004-05-17 11:40:19
    Temat: Re: Kanary a brak dokumentów
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    nie zmienia faktu ze nie musze mu podawac danych, policjantowi podam, jak go
    przyprowadzi.
    Moge podac w jego obecnosci.

  • 12. Data: 2004-05-17 11:42:35
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : moze zatrzymac pojaz w celu przyjazdu policji i sprawdzenia twojich danych
    : osobowych, za co zaplacisz slono 1 slowem.

    jezeli bedzie uczciwy kontroler, czysty itp to wtedy tak

    : 2 w niektorych przypadkach robia ze sami zaprowadzajana komisariat -
    niewiem
    : czy to moga, ale tak robia

    moge wysiasc z nim i poczekac az przyjedzie policja, nie musze jemu podawac.
    W tym co Pan Marek wkleil nie ma napisane ze ja Musze udzielic takiej
    informacji
    Kanarowi, Kanarowi moze udzielic policja, a ja policji.

    P.

  • 13. Data: 2004-05-17 13:13:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sqbi" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie, skad policja wie ze kanar kogos ma ???
    > ze ten ktos jest akurat w autobusie/tramwaju, a nie kanar poprostu chce
    > czyjes dane.

    Policja "kanarowi" danych nie podaje, a jedynie potwierdza, ze są zgodne z
    posiadanymi danymi. Tym nie mniej to raczej jest realizowane poprzez
    przybycie patrolu policji choćby z tego powodu, że skąd policjant ma
    wiedzieć, ze ten dzwoniący, to faktycznie kontroler. Ale nie wykluczam, że
    gdzieś istnieć jakieś odstępstwa od tego.

  • 14. Data: 2004-05-17 13:46:45
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > nie zmienia faktu ze nie musze mu podawac danych, policjantowi podam, jak
    go
    > przyprowadzi.
    > Moge podac w jego obecnosci.

    I tu się mylisz...
    AS

  • 15. Data: 2004-05-17 13:47:30
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > I tu się mylisz...

    Ale zaraz wpadnie Olo i rozjaśni sytuację;-))
    AS

  • 16. Data: 2004-05-17 14:20:42
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
> [...]
    > W tym co Pan Marek wkleil nie ma napisane ze ja Musze udzielic takiej

    Jeżeli kanar ma prawo czegoś żądać, to Ty masz powiązany z tym
    obowiązek. Proste?

    KG

  • 17. Data: 2004-05-17 14:35:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ostatnio spotkalem sie z nastepujaca sytuacja.
    > Mianowicie, kontrola biletów, człowiek przede mna nie ma biletu,
    > pada pytanie o dokumenty, dokumentow rowniez nie ma.
    > Propozycja : proszę o podanie danych, zadzwonie na policje celem
    > sprawdzenia (???)
    >
    > W zwiazku z tym pytanie, od kiedy to kanar jest upowazniony do otrzymania
    > kompletnych danych osobowych kogo chce ?

    Nie, kontrolerzy są uprawnieni do otrzymania kompletnych danych osoby
    wyłudzającej przejazd. Nie sposób jednak zrobić tego tak jak to tu
    zrobiono - dane ustala policja obecna na miejscu zdarzenia, a nie indagowana
    przez telefon. To był zwykły blef.

    > od kiedy to policja ma prawo udzielac im takich informacji ???

    Telefonicznie nie ma prawa, bo nie wie czy rozmawia z kontrolerem czy
    przypadkowym Iksinskim. Natomiast po podjęciu interwencji ma prawo a nawet
    obowiązek - od baaardzo dawna.

    pdr
    Olo

  • 18. Data: 2004-05-17 14:37:17
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Dokladnie, skad policja wie ze kanar kogos ma ???
    > ze ten ktos jest akurat w autobusie/tramwaju, a nie kanar poprostu chce
    > czyjes dane.

    Yesooo jak dzieci...przestancie wierzyc w bajki o ustalaniu danych na
    komendzie przez telefon....

    pdr
    Olo

  • 19. Data: 2004-05-17 14:38:58
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych organów
    > porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa, uprawnienia do
    > ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności zmierzających do ustalenia
    > tożsamości podróżnego,
    >
    > 3) w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument
    > uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    > przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem oraz przesłać go
    > prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu.

    Miło ze zacytowałeś ale to wszyscy doskonale wiedzą - moze poza dresiarzem
    Rokickim usiłującym wszystkim wmowic ze moze legalnie wozic tylek za free i
    nikt mu nic nie zrobi....

    pdr
    Olo

  • 20. Data: 2004-05-17 14:40:26
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > go
    >
    > I tu się mylisz...

    No tu akurat nasz gapowicz wyjątkowo ma rację - od ustalania danych jest
    policja, a nie kontroler. Oczywiscie nie zmienia to postaci rzeczy ze dane
    te są natychmiastowo przekazywane kontrolerowi, ktory sporządza wezwanie -
    do uiszczenia znacznie większej kwoty, niz gdyby pasazer wylegitymowal sie
    od razu, ale coz....kazdy ma wybor.

    pdr
    Olo