  • 1. Data: 2002-12-19 09:13:01
    Temat: Kablowka...
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki)

    Witam,

    mam prosbe, wlasnie rozmawialem przez telefon z BOKiem jednej z Poznanskich
    telewizji kablowych i troszke sie wkurzylem. Od 1 stycznia przenosze dzialalnosc
    gospodarcza do nowy wynajetego mieszkania. W mieszkaniu tym jest gniazdko telewizji
    kablowej (JEST SYGNAL!!! kablowki).
    Interesuje mnie to ze wzgledu na mozliwosc podlaczenia sie do internetu wlasnie
    przez ta kablowke. Mam podpisana umowe na najem mieszkania na cele biurowe, co w
    zupelnosci wystarcza do zarejestrowania dzialalnosci gospodarczej, ale okazuje sie,
    ze NIE wystarcza do podpisania umowy z TVK... Czy ktos moze mnie oswiecic dlaczego?
    TVK wymaga ode mnie upowaznienia od wlasciciela mieszkania, badz podpisu samego
    wlasciciela na umowie z nimi.
    Gdzie tu sens i logika? Jeszcze moglbym to zrozumiec, gdyby mieszkanie nie bylo
    okablowane, ale jest... To JA chce podpisac umowe z TVK.
    Czy ktos moze mi to wytlumaczyc, ewentualnie powiedziec, co moge zrobic (poza
    poproszeniem wlasciciela mieszkania - swoja droga mieszkajacego daleko poza
    Poznaniem - o stosowne upowaznienie, co jest wg. mnie przegieciem)?.

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)

  • 2. Data: 2002-12-19 19:59:37
    Temat: Re: Kablowka...
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Roziecki" <emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92E967E6795F4emssiktrexspamwsiedu@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    poza
    > Poznaniem - o stosowne upowaznienie, co jest wg. mnie przegieciem)?.

    Niestety nie masz racji. Jesteś tylko najemcą i nie możesz zawierać umów
    związanych z tym lokalem, bez zgody jego właściciela.
    Joker

  • 3. Data: 2002-12-19 21:09:20
    Od: Daniel Roziecki <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>

    "Joker" <_...@p...onet.pl> wrote in

    [ciach]

    > Niestety nie masz racji. Jesteś tylko najemcą i nie możesz zawierać
    > umów związanych z tym lokalem, bez zgody jego właściciela.
    > Joker

    Patrzac z tej strony, nie moglbym rowniez podpisac umowy z TP S.A., a z
    tym nie ma przeciez zadnych problemow. Wystarczy im umowa najmu. Wiec to
    chyba nie do konca tak jest.
    Poza tym ja nie zawieram umowy zwiazanej z lokalem, tylko chce podpisac
    umowe z TVK na swiadczenie mi uslugi "dostarczania sygnalu
    telewizyjnego"... Jak juz wspominalem wczesniej, nie jest to zwiazane z
    zadnymi pracami dodatkowymi, poniewaz takowe sa wykonane, mieszkanie JEST
    podlaczone do TVK, a w gniazdku jest nawet sygnal TVK.

  • 4. Data: 2002-12-19 23:22:29
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Thu, 19 Dec 2002 21:09:20 +0000 (UTC),Daniel Roziecki
    <emssik@trex.[nie]wsi.[lubie]edu.[spamu]pl>,Daniel Roziecki
    <X...@1...0.0.1> napisał/a:

> [...]
    > zadnymi pracami dodatkowymi, poniewaz takowe sa wykonane, mieszkanie JEST
    > podlaczone do TVK, a w gniazdku jest nawet sygnal TVK.

    Jeżeli masz sygnał,który Ci zapewnił wynajmujący to mieszkanie,to o co
    Ci chodzi?
    Właściciel ma umowę na kablówkę i płaci za to,a Ty płacisz właścicielowi
    za mieszkanie tyle,na ile się umówiliście/spisaliście umowę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaja

  • 5. Data: 2002-12-19 23:24:01
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Ich pogięło jak paragraf.Powinni pisać instrukcję obsługi młota do pobijania
    mózgu.

    Użytkownik Daniel Roziecki <emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:X...@1...0.0
    .1...

  • 6. Data: 2002-12-19 23:57:04
    Od: "Piotr C." <p...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Niestety nie masz racji. Jeste? tylko najemc? i nie możesz zawierać umów
    > zwi?zanych z tym lokalem, bez zgody jego wła?ciciela.
    > Joker

    OK, ale przecież to ON płaci. To, że np. wyprowadzi się za chwile i weźmie
    modem, nie obchodzi nikogo, równie dobrze może płacić dalej, mieszkać w
    lokalu, a modem trzymać w szafie.

    Świetnym przykładem są sieci komórkowe. Też nie interesuje ich dokąd
    wysyłają rachunek a gdzie jest abonent. Ważne, żeby płacił!

    Piotr

  • 7. Data: 2002-12-20 00:33:59
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@M...com.INVALID> napisał w wiadomości
> [...]
    > Świetnym przykładem są sieci komórkowe. Też nie interesuje ich dokąd
    > wysyłają rachunek a gdzie jest abonent. Ważne, żeby płacił!

    Przykład z telefonem komórkowym jest moim zdaniem nienajlepszy.
    Nie jest on związany z prawem do lokalu, ponieważ nie jest częścią
    jego wewnętrznej instalacji. Gdyby przyjąć Twoje rozumowanie, to
    najemca mógłby bez wiedzy i zgody właściciela lokalu, przenieść na
    siebie wszystkie umowy, np: z zakładem energetycznym, z gazownią,
    operatorem telefonicznym linii stałej, wodociągiem itd. w oparciu o
    zasadę, że to ON będzie płacił. A co się stanie, jak nie zapłaci i opuści
    wynajmowany lokal. Wierzyciele przyjdą do właściciela ?
    Joker

  • 8. Data: 2002-12-20 07:44:58
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki)

    Witam,

    "Joker" <_...@p...onet.pl> wrote in
    <XztM9.12015$Sy3.132737@news.chello.at>:

    [ciach]

    >Przyklad z telefonem komórkowym jest moim zdaniem nienajlepszy.
    >Nie jest on związany z prawem do lokalu, poniewaz nie jest cześcią
    >jego wewnetrznej instalacji. Gdyby przyjąc Twoje rozumowanie, to
    >najemca móglby bez wiedzy i zgody wlaściciela lokalu, przenieśc na
    >siebie wszystkie umowy, np: z zakladem energetycznym, z gazownią,
    >operatorem telefonicznym linii stalej, wodociągiem itd. w oparciu o
    >zasade, ze to ON bedzie placil. A co sie stanie, jak nie zaplaci i
    >opuści wynajmowany lokal. Wierzyciele przyjdą do wlaściciela ?
    >Joker

    Chyba nie czytales mojego poprzedniego postu, bez problemow na podstawie umowy
    najmu mozna podpisac umowe z TP S.A. o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych, a
    rowniez co byc moze Cie zdziwi, na podstawie tej samej umowy, mozna bezproblemowo
    podpisac umowe z Energetyka, na dostawy Energii elektrycznej, przeciez takie rzeczy
    sa zupelnie normalne, kiedy wynajmuje sie mieszkanie na cele biurowe i chce miec jak
    najlepiej zwracane koszty.
    Dlatego tez, postawa TVK jest dla mnie jak najbardziej nie zrozumiala.

  • 9. Data: 2002-12-20 07:45:06
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki)

    Witam,

    Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> wrote in
    <attm8g$75f$1@news.tpi.pl>:

    [caich]

    >Jezeli masz sygnal,który Ci zapewnil wynajmujący to mieszkanie,to o co
    >Ci chodzi?

    O to, ze aby moc podpiac sie do internetu przez kablowke, musze miec z nimi
    podpisana umowe.

    >Wlaściciel ma umowe na kablówke i placi za to,a Ty placisz wlaścicielowi
    >za mieszkanie tyle,na ile sie umówiliście/spisaliście umowe.

    To, ze miszkanie jest okablowane, nie znaczy, ze wlasciciel ma podpisana umowe. To
    jest roczne osiedle i wszystkie mieszkania byly przygotowywane do odbioru TVK. Tak
    wiec sygnal jest, ale umowy nie ma i nikt za to nie placi. Nie przeszkadzalo by mi
    to w niczym, szczegolnie biorac pod uwage podejscie tego TVK do mojej osoby, gdyby
    nie chec podpiecia tego nieszczesnego internetu.

  • 10. Data: 2002-12-20 14:32:57
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Roziecki" <emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92EA58E8D1B36emssiktrexspamwsiedu@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    bezproblemowo
    > podpisac umowe z Energetyka, na dostawy Energii elektrycznej

    W tej sytuacji uczciwie przyznaję, że moja dotychczasowa wiedza (praktyczna)
    chyba się trochę zdezaktualizowała i pora ją odświeżyć.
    Pozdrawiam, Joker