  • 1. Data: 2002-12-19 03:32:29
    Temat: dokument pozyczki
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    Witam,
    gdzie mogę znaleźć wzór dokumentu na pożyczkę, dzieki któremu będę mógł bez
    problemu udowodnić przed sądem że podopisana osoba jest mi winna $ ? Czy
    wystarczy podpis, czy wymagana jest obecność np. notariusza?

    Czy można jakoś się zabezpieczyć przed ewentualnymi oszustawi w stylu -
    dłużnik przepisuje wszystko na żonę / rodzinę?

    Gdzie mogę znaleźc dodatkowe materiały (najlepiej on-line) w tym
    odpowiednie art.?

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 2. Data: 2002-12-19 15:49:11
    Temat: Re: dokument pozyczki
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > problemu udowodnić przed sądem że podopisana osoba jest mi winna $ ? Czy
    > wystarczy podpis, czy wymagana jest obecność np. notariusza?

    Wystarczy podpis , choc oczywiacie akt notarialny ma większą doniosłość i
    jest jako taki niepodważalny formalnie.

    > Czy można jakoś się zabezpieczyć przed ewentualnymi oszustawi w stylu -
    > dłużnik przepisuje wszystko na żonę / rodzinę?

    Można - na przykład zastawem/hipoteką.

    > Gdzie mogę znaleźc dodatkowe materiały (najlepiej on-line) w tym
    > odpowiednie art.?

    W kodeksie cywilnym. www.sejm.pl, www.prawo.lex.pl pewnie jest.

    Depi.