  • 21. Data: 2004-03-14 13:28:25
    Temat: Re: KPA i KPK dluugie
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Sun, 14 Mar 2004 00:06:31 +0100, "Szolek"
    <s...@n...kalisz.tpsa.pl> wrote:

    >Czy Komendant ma obowiazek trzymania sie kpa czy nie???

    Jezeli jest konkretny przepis ktory mowi ze Komendant jest
    zobowiazany do wydania konkretnej decyzji, postanowienia, opinii,
    zgody albo zaswiadczenia, to TAK.

    decyzje (nie sadze) / postanowienia - z ustaw, moze z ustawy o
    policji,

    zaswiadczenia o stanie faktycznym lub prawnym - wg odpowiedniego
    rozdzialu KPA

    skargi / wnioski - wg procedury odpowiedniego rozdzialu KPA

    KPA IMHO nic nie ma do wnioskow skladanych na podstawie KPK.

  • 22. Data: 2004-03-14 22:47:22
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > sprawa o ustalenie winowajcy jeszcze sie toczy. Jako strona
    > mam prawo skladac wnioski dowodowe (art. 315 kpk)
    > i tak tez uczynilem.
    >
    > I tu jest ciekawa sprawa...
    > Policja jako organ panstwowy powolany z mocy prawa
    > ma obowiazek(???) stosowac KPA (art 1-3 kpa).
    > W zwiazku z powyzszym powiniem zgodnie z rozdzialem
    > 3 kpa zawiadomic mnie o sposobie zalatwienia w/w wniosku.
    > Tymczasem mija 2 miesiac i nic... Zero odzewu...
    > Nawet nie wiem czy moj wniosek do nich doszedl,
    > czy zostal wlasciwie skierowany.
    >
    > Czy policja ma obowiazek poinformowania mnie

    Dokonales zajebistego polaczenia kpk z kpa. gratuluje.
    Skladajac wniosek dowodowy wg przepisow kpk, jego rozpatrzenie i zalatwienie
    nastepuje rowniez na podstawie kpk, a nie kpa. Reszte juz sobie doczytaj.
    Szczegolnie to ze jesli organ prowadzacy postepowanie karne nie bedzie
    chcial uwzglednic tego wniosku to wyda odpowiednie postanowienie na ktore
    nie sluzy zazalenie.

    Cezar