  • 1. Data: 2004-03-13 02:10:24
    Temat: KPA i KPK dluugie
    Od: "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl>

    Witam serdecznie.

    Mam pytanko dotyczace policji.
    Otoz w ubieglym roku mialem wypadek. Do dnia dzisiejszego
    sprawa o ustalenie winowajcy jeszcze sie toczy. Jako strona
    mam prawo skladac wnioski dowodowe (art. 315 kpk)
    i tak tez uczynilem.

    I tu jest ciekawa sprawa...
    Policja jako organ panstwowy powolany z mocy prawa
    ma obowiazek(???) stosowac KPA (art 1-3 kpa).
    W zwiazku z powyzszym powiniem zgodnie z rozdzialem
    3 kpa zawiadomic mnie o sposobie zalatwienia w/w wniosku.
    Tymczasem mija 2 miesiac i nic... Zero odzewu...
    Nawet nie wiem czy moj wniosek do nich doszedl,
    czy zostal wlasciwie skierowany.

    Czy policja ma obowiazek poinformowania mnie
    o sposobie zalatwiania mojego wniosku??

    Z gory dzieki za pomoc.

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 2. Data: 2004-03-13 06:18:41
    Temat: Re: KPA i KPK dluugie
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl> naskrobał/a w

    > I tu jest ciekawa sprawa...
    > Policja jako organ panstwowy powolany z mocy prawa
    > ma obowiazek(???) stosowac KPA (art 1-3 kpa).

    Policja nie jest organem administracji.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Analfabeci muszom umzec.

  • 3. Data: 2004-03-13 10:48:21
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Sat, 13 Mar 2004 07:18:41 +0100, Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    wrote:

    >Policja nie jest organem administracji.

    ?!

  • 4. Data: 2004-03-13 12:02:30
    Od: "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl>

    > Policja nie jest organem administracji.

    Art. 1. Kodeks postępowania administracyjnego normuje postępowanie:

    1) przed organami administracji publicznej w należących do właściwości tych
    organów sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji
    administracyjnych,

    2) przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy są
    _one_powołane_z_mocy_prawa_lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw
    określonych w pkt 1,

    Szolek

  • 5. Data: 2004-03-13 12:08:40
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl> napisał w
    wiadomości news:c2utc9$4b3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > 2) przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy są
    > _one_powołane_z_mocy_prawa_lub na podstawie porozumień do załatwiania

    Policja nie wydaje decyzji administracyjnych, nie jest zatem powołana do
    załatwiania spraw określonych w pkt 1. KPA nie ma zastrosowania.

    ___________
    RF

  • 6. Data: 2004-03-13 12:33:10
    Od: PN <p...@Z...pl>

    "Falkenstein" <r...@g...pl> wrote in

    > Policja nie wydaje decyzji administracyjnych, nie jest zatem powolana
    > do zalatwiania spraw określonych w pkt 1. KPA nie ma zastrosowania.

    Wydaje.Na przyklad ktorys z artykulow w poblizu art.100 ustawy o cudzoziemcach,ale
    nie pamietam ktory mowiacy o decyzji o zobowiazaniu cudzoziemca do opuszczenia
    Polski.

  • 7. Data: 2004-03-13 12:42:49
    Od: "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl>

    (...)

    > spraw
    (...)

    > Policja nie wydaje decyzji administracyjnych, nie jest zatem powołana do
    > załatwiania spraw określonych w pkt 1. KPA nie ma zastrosowania.

    Ale jest organem powolanym z mocy prawa (chyba ze sie myle).

    Przyklad:
    Iksinski pisze wniosek o sciganie klienta ktory co noc robi zlosciwie
    gluche telefony, gdy on chce spac (art 107 kw.)
    Pismo wysyla poczta listem poleconym na policje.

    Mija miesiac, drugi, trzeci... I nic!
    Iksinski nie wie nawet czy poczta dostarczyla pismo.

    Wiec jak to jest?? A raczej jak powinno byc??

    Pozdrowka
    Szolek

  • 8. Data: 2004-03-13 13:21:06
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl> napisał w
    wiadomości news:c2uvq5$iq2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > (...)
    > są
    > (...)

    > Ale jest organem powolanym z mocy prawa (chyba ze sie myle).

    Jest. Ale nie do załatwatwania spraw opreślonych w pkt 1.

    > Przyklad:
    > Iksinski pisze wniosek o sciganie klienta ktory co noc robi zlosciwie
    > gluche telefony, gdy on chce spac (art 107 kw.)
    > Pismo wysyla poczta listem poleconym na policje.

    A nie lepiej było się pofatygować osobiście?

    > Mija miesiac, drugi, trzeci... I nic!
    > Iksinski nie wie nawet czy poczta dostarczyla pismo.

    A dowiadywał się na policji czy dostali?

    _____
    RF

  • 9. Data: 2004-03-13 16:29:11
    Od: "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl>

    > Jest. Ale nie do załatwatwania spraw opreślonych w pkt 1.

    A co Ty na to??:

    ROZPORZĄDZENIE
    RADY MINISTRÓW
    z dnia 8 stycznia 2002 r.
    w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
    (Dz. U. z dnia 22 stycznia 2002 r.)
    Na podstawie art. 226 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania
    administracyjnego zarządza się, co następuje:
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    § 1. 1. Rozporządzenie reguluje organizację przyjmowania oraz rozpatrywania
    skarg i wniosków, składanych do organów państwowych, organów jednostek
    samorządu terytorialnego oraz organów samorządowych jednostek
    organizacyjnych.
    2. Przepisy rozporządzenia stosuje się do skarg i wniosków składanych do
    organów organizacji i instytucji społecznych, gdy pozostają one w związku z
    wykonywanymi przez te organizacje i instytucje społeczne zadaniami zleconymi
    z zakresu administracji publicznej.
    3. Przepisy rozporządzenia stosuje się również do:
    1) skarg i wniosków przekazanych właściwym organom przez redakcje prasowe,
    radiowe i telewizyjne oraz organizacje i instytucje społeczne,
    2) materiałów prasowych i innych opublikowanych wiadomości, jeżeli mają
    znamiona skargi lub wniosku i zostały przesłane właściwym organom przez
    redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne.
    § 2. Skargę lub wniosek adresowane do właściwego organu i przesłane w
    odpisie do innego organu rozpatruje i załatwia, w ramach swojej właściwości,
    organ, do którego były adresowane.
    § 3. 1. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza
    się wyodrębnionej komórce organizacyjnej lub imiennie wyznaczonym
    pracownikom.
    2. W siedzibie danej jednostki organizacyjnej, w widocznym miejscu,
    umieszcza się informację wskazującą komórkę organizacyjną lub wyznaczonych
    pracowników przyjmujących oraz rozpatrujących skargi i wnioski.
    § 4. Organy państwowe określone w art. 229 Kodeksu postępowania
    administracyjnego, przekazując w trybie art. 232 tego Kodeksu skargę do
    załatwienia właściwemu organowi niższego stopnia, mogą żądać od tego organu
    informacji o sposobie jej załatwienia.

    > A nie lepiej było się pofatygować osobiście?
    > A dowiadywał się na policji czy dostali?

    A czy tak naprawde o to chodzi, zebym chodzil za jakims
    urzedasem i pytal czy dostal i czy raczyl zapoznac sie z moim
    pismem??
    Czy za kazdym swistkiem mam wydzwaniac czy dotarl??
    Czy na prawde tak powinno byc???

    O tego mamy prawo, by sie go trzymac.
    A ja chce tylko wiedziec, czy maja obowiazek odpowiedziec
    na moje pismo, czy tez nie.
    Bo jesli maja i nie odpowiadaja, to znaczy ze maja burdel.
    A jesli maja burdel to moge slac skargi.
    Niedlugo minie rok od wypadku, a ja nadal nie wiem,
    czy jestem winny czy tez nie...
    Zero odszkodowania, zero rekompensaty, a panowie siedza
    na cieplych stolkach i baki zbijaja za nasze pieniadze.

    Pozdrawiam
    Wkur*** Szolek

  • 10. Data: 2004-03-13 17:18:38
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl> naskrobał/a w

    > ?!

    Organem jest np. minister, premier, wojewoda, bumwistrz, rada gminy, czy
    komendant policji.
    Ale Policja nie jest organem państwowym. Nie zajmuje się administracją

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Tato, co znaczy: Formatowanie dysku C: 90%?