    From: "Szolek" <s...@n...kalisz.tpsa.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KPA i KPK dluugie
    Date: Sat, 13 Mar 2004 17:29:11 +0100

    > Jest. Ale nie do załatwatwania spraw opreślonych w pkt 1.

    A co Ty na to??:

    ROZPORZĄDZENIE
    RADY MINISTRÓW
    z dnia 8 stycznia 2002 r.
    w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
    (Dz. U. z dnia 22 stycznia 2002 r.)
    Na podstawie art. 226 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania
    administracyjnego zarządza się, co następuje:
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    § 1. 1. Rozporządzenie reguluje organizację przyjmowania oraz rozpatrywania
    skarg i wniosków, składanych do organów państwowych, organów jednostek
    samorządu terytorialnego oraz organów samorządowych jednostek
    organizacyjnych.
    2. Przepisy rozporządzenia stosuje się do skarg i wniosków składanych do
    organów organizacji i instytucji społecznych, gdy pozostają one w związku z
    wykonywanymi przez te organizacje i instytucje społeczne zadaniami zleconymi
    z zakresu administracji publicznej.
    3. Przepisy rozporządzenia stosuje się również do:
    1) skarg i wniosków przekazanych właściwym organom przez redakcje prasowe,
    radiowe i telewizyjne oraz organizacje i instytucje społeczne,
    2) materiałów prasowych i innych opublikowanych wiadomości, jeżeli mają
    znamiona skargi lub wniosku i zostały przesłane właściwym organom przez
    redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne.
    § 2. Skargę lub wniosek adresowane do właściwego organu i przesłane w
    odpisie do innego organu rozpatruje i załatwia, w ramach swojej właściwości,
    organ, do którego były adresowane.
    § 3. 1. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza
    się wyodrębnionej komórce organizacyjnej lub imiennie wyznaczonym
    pracownikom.
    2. W siedzibie danej jednostki organizacyjnej, w widocznym miejscu,
    umieszcza się informację wskazującą komórkę organizacyjną lub wyznaczonych
    pracowników przyjmujących oraz rozpatrujących skargi i wnioski.
    § 4. Organy państwowe określone w art. 229 Kodeksu postępowania
    administracyjnego, przekazując w trybie art. 232 tego Kodeksu skargę do
    załatwienia właściwemu organowi niższego stopnia, mogą żądać od tego organu
    informacji o sposobie jej załatwienia.

    > A nie lepiej było się pofatygować osobiście?
    > A dowiadywał się na policji czy dostali?

    A czy tak naprawde o to chodzi, zebym chodzil za jakims
    urzedasem i pytal czy dostal i czy raczyl zapoznac sie z moim
    pismem??
    Czy za kazdym swistkiem mam wydzwaniac czy dotarl??
    Czy na prawde tak powinno byc???

    O tego mamy prawo, by sie go trzymac.
    A ja chce tylko wiedziec, czy maja obowiazek odpowiedziec
    na moje pismo, czy tez nie.
    Bo jesli maja i nie odpowiadaja, to znaczy ze maja burdel.
    A jesli maja burdel to moge slac skargi.
    Niedlugo minie rok od wypadku, a ja nadal nie wiem,
    czy jestem winny czy tez nie...
    Zero odszkodowania, zero rekompensaty, a panowie siedza
    na cieplych stolkach i baki zbijaja za nasze pieniadze.

    Pozdrawiam
    Wkur*** Szolek