  • 11. Data: 2009-06-27 20:51:23
    Temat: Re: KOLONIE - odpowiedzialność dzieci, rodziców, wychowawców
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 27, 10:33 pm, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:

    > Ogólnie rzecz biorąc, to w pierwszej kolejności odpowiedzialność ponosi
    > opiekun kolonijny, a w dalszej - rodzic lub inny prawny opiekun. Podstawa to
    > art. 427 KC.

    Hmm... Treść tego artykułu jest dość "nieostra". Czyli widać, że
    rzeczywiście można się długo spierać a ewentualny wyrok w sądzie byłby
    ZUPEŁNIE niemożliwy do przewidzenia... Cóż za potencjał dla adwokatów
    do zarobku! ;)

    "Art. 427. Kto z mocy ustawy lub umowy jest zobowiązany do nadzoru
    nad osobą, ktA?rej z
    powodu wieku albo stanu psychicznego lub cielesnego winy poczytać nie
    mo na, ten
    obowiązany jest do naprawienia szkody wyrządzonej przez tę osobę,
    chyba e uczyniA‚ zadoA›Ä‡
    obowiązkowi nadzoru albo e szkoda byA‚aby powstaA‚a tak e przy
    starannym wykonywaniu
    nadzoru. Przepis ten stosuje się rA?wnie do osA?b wykonywających bez
    obowiązku
    ustawowego ani umownego staA‚Ä… pieczę nad osobą, ktA?rej z powodu

  • 12. Data: 2009-06-27 20:54:25
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 27, 10:35 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Opiekunowie prawni. Niekoniecznie musz to by rodzice.

    Jasne, ale statystycznie w 99% będą to rodzice.

    > To bez znaczenia.

    a jednak zapomniałeś o istnieniu art. 427 KC

    > By o albo bachora nie robi albo wybrakowanego pr bowa trzyma pod
    > kontrol .

    Do kogo te teksty. Daruj se te prymitywne "morały". Chcę tylko znać
    jakie rządzą tu reguły.

  • 13. Data: 2009-06-27 20:55:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szerr wrote:

    > Pomyśleć tylko, że był taki, krótki wprawdzie, czas, kiedy ja sądziłem, że
    > ty się rzeczywiście na czymś znasz...

    life is brutal and full of zasadzkas.

  • 14. Data: 2009-06-27 20:56:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:

    > Znów pieprzysz o rzeczy.

    zapewne natępny twoj post będzie na temat. nie moge sie doczekac

  • 15. Data: 2009-06-27 20:59:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    d.googlegroups.com
    Alojzy Zakalec <a...@g...com> pisze:

    > a jednak zapomniałeś o istnieniu art. 427 KC
    Nie.

    > Do kogo te teksty. Daruj se te prymitywne "morały". Chcę tylko znać
    > jakie rządzą tu reguły.
    Daruję sobie to co mi się spodoba i guzik ci, chłopcze, do tego.
    A reguł nie ma.
    No - może jest jedna, dla tych opiekunów. Albo się takich prac w ogóle nie
    podejmować, albo za naprawdę sensowne pieniądze z wliczonym ryzykiem
    sądownej nawet szamotaniny.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-06-27 20:59:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    n.googlegroups.com
    Alojzy Zakalec <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > rzeczywiście można się długo spierać a ewentualny wyrok w sądzie byłby
    > ZUPEŁNIE niemożliwy do przewidzenia... Cóż za potencjał dla adwokatów
    Ustalenie faktu niedopełnienia obowiązków przez opiekuna/opiekunów (kolonie,
    obozy, wycieczki czy wszelkie inne podobne okazje) jest niezwykle ocenne.
    Poza może sytuacjami zupełnie ewidentnymi.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-06-27 21:06:25
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Szerr wyskrobał(a):
    > Czyli na podstawie Kp - jego pracodawca.

    Ale uogólniasz... Nie każdy opiekun musi sprawować opiekę nad dziećmi na
    podstawie umowy o pracę, to raz. A dwa, jeżeli szkoda (u pracodawcy)
    powstała z winy umyślnej pracownika (opiekuna w tym wypadku), to ponosi on
    odpowiedzialność regresową w stosunku do pracodawcy o to bez ograniczenia.

    --
    .B:artek.

  • 18. Data: 2009-06-27 21:09:29
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Oczywiście masz rację.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 19. Data: 2009-06-27 21:11:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h261ka$vdu$1@news.onet.pl .B:artek.
    <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> pisze:

    > Ale uogólniasz... Nie każdy opiekun musi sprawować opiekę nad dziećmi na
    > podstawie umowy o pracę, to raz.
    To raczej tylko brak precyzji w formułowaniu zdania.

    Nie umyślnej, a zawinionej.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-06-27 21:14:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > Ogólnie rzecz biorąc, to w pierwszej kolejności odpowiedzialność ponosi
    > opiekun kolonijny, a w dalszej - rodzic lub inny prawny opiekun. Podstawa

    Tak
    http://74.125.77.132/search?q=cache:HrxTKCS1L5oJ:kon
    ferencja.21.edu.pl/3/tom/2/163.doc+kodeks+cywilny+ar
    t.+427&cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
    A co, gdy opiekun należycie sprawował opiekę?