  • 1. Data: 2009-08-31 12:11:40
    Temat: Jeszcze raz proszę o pomoc - rozprawa przeciw warsztatowi samochodowemu
    Od: Monika <m...@a...pl>

    Witam,
    Mam problem z nieuczciwym właścicielem warsztatu samochodowego. Oddałam
    samochód do naprawy blacharskiej. Samochód został przez blacharza
    rozłożony na części, ale naprawa nie jest zakończona. Blacharz unika
    kontaktu. Obecnie kieruję sprawę na drogę postępowania sądowego.
    Nadmieniam, że wyczerpałam wszystkie możliwości polubownego załatwienia
    sprawy (dodatkowe terminy, wezwania do dokończenia naprawy, sąd
    konsumencki). W związku z tym mam pytania:

    1. Właściciel warsztatu zamknął działalność gospodarczą. Czy w takiej
    sytuacji mogę mimo wszystko żądać dokończenia naprawy?

    2. Jeżeli w swym pozwie zażądam dokończenia naprawy w określonym czasie
    i sąd wyda taki wyrok, to co się stanie (co powinnam zrobić), jeżeli
    samochód nadal nie będzie naprawiony? Jakie są, po wyroku, możliwości
    wyegzekwowania naprawy, jakie uprawnienia mi wtedy przysługują?

    3. Czy w swym pozwie mogę żądać odszkodowania od warsztatu samochodowego
    za niemożność korzystania z samochodu, w związku z posiadaniem którego
    muszę ponosić pewne koszty (raty, ubezpieczenie OC)

    4. Czy mogę dochodzić zwrotu kosztów za prawdopodobną wymianę niektórych
    elementów, wynikającą z długoterminowego przestoju samochodu - mam tu na
    myśli totalnie pordzewiałe hamulce, zapewne rozładowany i zasiarczony
    akumulator itp. (samochód stoi już ponad rok!)?

    Chciałabym tu dodać, że próbowałam znaleźć warsztat zastępczy i
    dokończyć naprawę na koszt nieuczciwego zleceniobiorcy. Niestety, nie
    udało mi się takowego znaleźć.

    Pozdrawiam
    Monika