  • 1. Data: 2009-08-30 21:30:17
    Temat: allegro/problem
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    nie wiem czy odpwiednia grupa ale szukam pomocnych informacji od prawnej
    strony.Sprawa wygląda tak:

    Zwykła aukcja na allegro ( telefon ) w opcji kup teraz i zaznaczoną
    formą płatności przedpłata na konto i wszystkie dane.Osoba klika kup
    teraz po czym za pare dni pisze ze jednak nie chce go i tyle.

    Z tego co wiem to została zawarta wiążąca umowa kupna-sprzedaży.
    W regulaminie allegro jest napisane

    8.1. Zgłoszenie oferty kupna przez konto Użytkownika i każde
    kolejnepostąpienie w aukcji jest prawnie wiążące i nie może być wycofane
    przezKupującego.

    Proosze o porade jak to wygląda od strony prawnej, co zrobic żeby
    otrzymać pieniądze oraz czy można być na tym stratny.
    Sąd mnie troche przeraża...

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2009-08-30 21:33:20
    Temat: Re: allegro/problem
    Od: Arek <a...@e...net>

    ark_fx pisze:
    > Witam,
    [..]
    > Sąd mnie troche przeraża...

    Napisz do allegro o zwrot prowizji.
    Kupujacy dostanie ostrzezenie za odstapienie od transakcji a Ty prowizje
    spowrotem.
    Telefon wystaw ponownie.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2009-08-30 22:10:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    ark_fx napisal:
> [...]
    > teraz po czym za pare dni pisze ze jednak nie chce go i tyle.
    > Z tego co wiem to została zawarta wiążąca umowa kupna-sprzedaży.

    Ale od takiej umowy mozna odstapic. Nabywca ma na to 10 dni.
    Gdyby byla licytacja to odstapic by nie mogl. 'Kup teraz' jest
    natomiast zwyklym nabyciem z mozliwoscia odstapienia.

    > W regulaminie allegro jest napisane
    > 8.1. Zgłoszenie oferty kupna przez konto Użytkownika i każde
    > kolejnepostąpienie w aukcji jest prawnie wiążące i nie może być wycofane
    > przezKupującego.

    Tu nie bylo licytacji. A regulamin Allegro jest aktem duuuzo nizszej
    rangi niz ustawa.

    > Proosze o porade jak to wygląda od strony prawnej, co zrobic żeby
    > otrzymać pieniądze oraz czy można być na tym stratny.
    > Sąd mnie troche przeraża...

    Nie otrzymasz pieniedzy i nic nabywcy nie zrobisz poza wystawieniem
    negatywa. Zreszta z tym negatywem tez sprawa dyskusyjna, bo w zasadzie
    wystawialbys go za skorzystanie przez nabywce ze swoich ustawowych
    uprawnien.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-08-30 22:22:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Ale od takiej umowy mozna odstapic. Nabywca ma na to 10 dni.
    > Gdyby byla licytacja to odstapic by nie mogl. 'Kup teraz' jest
    > natomiast zwyklym nabyciem z mozliwoscia odstapienia.

    Skąd wiesz, że sprzedający jest firmą?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-08-30 22:32:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ark_fx wrote:

    > Zwykła aukcja na allegro ( telefon ) w opcji kup teraz i zaznaczoną
    > formą płatności przedpłata na konto i wszystkie dane.Osoba klika kup
    > teraz po czym za pare dni pisze ze jednak nie chce go i tyle.

    No i ma prawo.

    Wystaw telefon na allegro jeszcze raz, prowizję odzyskasz.

  • 6. Data: 2009-08-31 07:57:51
    Od: "Korsarz" <2...@7...eu>

    > Witam,
    > nie wiem czy odpwiednia grupa ale szukam pomocnych informacji od prawnej
    > strony.Sprawa wygląda tak:

    Ja mam natomiast przeciwny problem. Szukalem pewnej rzeczy od dawna i
    myslalem ze ja znalazlem, od razu "Kupilem Teraz" 5 sztuk z przedplata na
    konto (w sumie wyszlo z wysylka 37zl). Byl to weekend, w niedziele od razu
    skapowalem sie ze to nie ten model, szybko zawiadomilem sprzedawce o tym
    proszac o zwrot pieniedzy i anulowanie aukcji lub alternatywnie zeby
    sprzedal ten model ktory faktycznie potrzebuje jesli go ma. Minal juz
    tydzien, kasy nie mam, towaru nie mam, gosc nic nie odpowiada na maile. Co
    zrobic? Dac mu negatywa? Czekac jeszcze tydzien? Pisac do allegro? Olac?

  • 7. Data: 2009-08-31 08:07:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Korsarz" <2...@7...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    (...)
    > zrobic? Dac mu negatywa? Czekac jeszcze tydzien? Pisac do allegro? Olac?

    Negatyw nalezy sie Tobie. Skoro "Kup Teraz" to nie moze anulowac aukcji. A
    sprzedaz innego modelu niz w tresci aukcji to tylko jego dobra wola i prawde
    mowiac nie powinien tego robic. Ja w takich sytuacjach pierwsze co
    proponuje, to zwrot prowizji (z moich pieniedzy).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-08-31 08:12:06
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

> [...]
    > zrobic? Dac mu negatywa? Czekac jeszcze tydzien? Pisac do allegro? Olac?

    To ja się może podłącze, aby nie tworzyć nowego wątku.

    Kupiłem na allegro w drodze licytacji telewizor z oryginalną półką pod
    niego. Licytowałem dość wysoko bo odbiór osobisty był możliwy i to w moim
    mieście. Po wylicytowaniu okazało się, że sprzedawca jest z miasta
    oddalonego o ok. 50 km, no nic zarzyczyłem sobie dostawy. Telewizor
    przyszedł i patrzę nie ma półki, nie ma pilota. Na aukcji nie było wprawdzie
    napisane że jest pilot, ale nie było też że go nie ma, wydało mi się to
    oczywiste. Bez pilota nie ma praktycznie możliwości obsługi TV, zamiennik
    praktycznie nie do dostania.Napisałem do gościa i on odpisał że zapomniał i
    że wyśle, a półka się stłukła i że naprawi i wyśle. Od ponad tygodnia ani
    pilota, ani półki. Co robić ?

    --
    -------------
    ONYX

  • 9. Data: 2009-08-31 08:57:13
    Od: "Korsarz" <2...@7...eu>

> [...]
    > prawde mowiac nie powinien tego robic. Ja w takich sytuacjach pierwsze co
    > proponuje, to zwrot prowizji (z moich pieniedzy).

    Mam prawo kupiony w internecie towar zwrocic do 10 dni, ale jak zwrocic cos
    co nawet nie dostalem? Rozumiem jeszcze zebym namieszal wielce, drogi towar
    jedna sztuka, tragedia w rodzinie, zamieszanie w sklepie. Ale nie, nie
    wyrzadzilem nikomu szkod, chodzilo o glupie zarowki do samochodu, kwota tez
    smieszna. Spokojnie mozna sie dogadac ze sprzedawca, ale ten w ogole nie
    odpowiada wiec co mi pozostaje, pewnie dostanie negatywa...

  • 10. Data: 2009-08-31 09:35:52
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 31 Sie, 00:10, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    > Zreszta z tym negatywem tez sprawa dyskusyjna, bo w zasadzie
    > wystawialbys go za skorzystanie przez nabywce ze swoich ustawowych
    > uprawnien.

    Bez przesady. Komentarz do transakcji allegro to tylko Twoja
    subiektywna ocena przebiegu transakcji tudziez subiektywna ocena
    samego kontrahenta w kontekscia transakcji. Kupujacy (czy sprzedajacy)
    moze postapic w 100% zgodnie z prawem, a Ty masz prawo to ocenic,
    niechby i negatywem, gdy bedzie niegrzeczny w rozmowie telefonicznej.
    Nic w tym dyskusyjnego.