  • 1. Data: 2009-08-31 08:41:52
    Temat: bieg terminu płat. faktury
    Od: "Bartess" <b...@t...pl>

    Witam.
    Od kiedy zaczyna się bieg terminu zapłaty za fakturę wysłaną pocztą listem
    poleconym? Chodzi mi o to, że np. na fakturze data wystawienia FV to 24.
    sierpnia, termin płatności to 7 dni, czyli data zapłaty na FV widnieje 31.
    sierpnia. Jeżeli taki list polecony trafił do adresata dopiero 30. sierpnia
    to ile dni, zgodnie z prawem, ma adresat na zapłacenie takiej FV? Czy jeden,
    jakby to wynikało z daty płatności jaka widnieje na FV, czy 7 dni liczone od
    daty doręczenia przez listonosza listu poleconego? Jaki przepis prawny
    reguluje te uwarunkowania?

    Dziękuję i pozdrawiam

    4280 (20090726) __________

  • 2. Data: 2009-09-01 16:44:21
    Temat: Re: bieg terminu płat. faktury
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > jakby to wynikało z daty płatności jaka widnieje na FV, czy 7 dni liczone od
    > daty doręczenia przez listonosza listu poleconego?

    Od momentu, jaki ustaliliście przy sprzedaży. Odroczona płatnoś cto umowna
    sprawa. Jak ustaliliście, że od daty wystawienia, to od daty wystawienia.

  • 3. Data: 2009-09-02 10:42:10
    Od: "Bartess" <b...@t...pl>

    > Od momentu, jaki ustaliliście przy sprzedaży. Odroczona płatnoś cto umowna
    > sprawa. Jak ustaliliście, że od daty wystawienia, to od daty wystawienia.

    Problem w tym, że w umowie było napisane, że - cytuję "zapłata w dniu
    montażu". A montaż jest niedokończony, bo zapomnieli sobie zamówić jakiejś
    części i zamontowali 4/5 rzeczy a na tą pozostałą 1/5 czekam już miesiąc.
    Ostatnio chciałem złożyć reklamację to mi powiedzieli, że bez FV reklamacji
    nie mogę złożyć i że mi wyślą FV pocztą na to co zamontowali. Wczoraj
    odebrałem tą FV z terminem płatności 7 dni, a data płatności wypada na dziś.
    Pomijając już to, to do kwoty FV jaka wynikałaby z tego co zrobili doliczyli
    sobie, 500 zł jako zaliczkę na to, co niby mają mi jeszcze zamontować.
    Zadatek płaciłem na samym początku w momencie składania zamówienia i nic nie
    było mówione, a tym bardziej pisane, że potem mogą chcieć kolejny zadatek.
    Co mam z tym zrobić? Odesłać FV i nie płacić? Zapłacić tylko tyle za ile mam
    zapłacić nie płacąc tych 500 zł? Czy jeszcze coś innego?

    Dziękuję za odpowiedź.

    4280 (20090726) __________

  • 4. Data: 2009-09-03 10:27:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 2 Sep 2009 12:42:10 +0200, Bartess napisał(a):

> [...]
    > Ostatnio chciałem złożyć reklamację to mi powiedzieli, że bez FV reklamacji

    Niech nie pierdolą głupot. Uświadom im że są w błędzie, albo że celowo
    robią Cię w ciula.
    Zerknij niżej/wyżej do wątku o paragonach.
    Ponadto - nie zamawiałaś na pewno 4/5 tego czegoś, tylko całość. Jak
    zamontują, odbierzesz to - wtedy nastąpi rozliczenie.

  • 5. Data: 2009-09-03 13:07:00
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    Herald <h...@o...eu> napisał(a):

    > Niech nie pierdolą głupot. Uświadom im że są w błędzie, albo że celowo
    > robią Cię w ciula. (...)

    Ewentualnie wyznacz termin, po którym odstąpisz od umowy. Po bezskutecznym
    upływie terminu wzywasz ich do demontażu przedmiotu i zamawiasz nową, lepszą
    ekipę.

    GK