eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa? › Re: Jestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa?
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa?
    Date: Wed, 12 Mar 2014 12:00:48 +0000 (UTC)
    <X...@1...0.0.1>
    <leti1n$voi$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <leto42$67s$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lev1n0$bum$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lfk7t0$7nu$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1403102304500.3892@quad>
    <lflgjg$f23$4@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1403110850100.1252@quad>
    <X...@1...0.0.1>
    <Pine.WNT.4.64.1403121033200.856@quad>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Utrudnienie w kontroli było, szczególnie jeśli zakład "współpracuje"
    > z pracownikiem.
    > Całość sprowadza się do terminu przedłożenia stosownego zgłoszenia
    > do
    > ZUS - formalnie ZUS nie ma czego kontrolować, jak nie wie czy było
    > "przedłużenie" zwolenienia.
    > O ile się nie mylę, była taka idea, aby "system" sam generował
    > odpowiednie zgłoszenie już w momencie wystawiania zwolnienia przez
    > lekarza, ale nie mam pojęcia czy to działa (podejrzewam że nie).

    Czyli dobrze mysle.
    Co z tego, ze pracownik choruje 6 miesiecy, skoro chorowanie odbywa sie
    dwutygodniowymi zwolnieniami, pracownik dostaje zwolnienie, wysyła je
    poczta po 5 dniach, zanim to dotrze do ZUS, zwolnienie praktycznie sie
    konczy.

    A system podobno ma dopier zacząć działać.

    > Odniosłem wrażenie, że chodziło właśnie wyłącznie o dostosowanie
    > "prawa
    > procedur sądowych" do istniejących mechanizmów, a nie demolkę całej
    > procedury leczenia pod kątem dopasowania do oskarżonych właśnie ;),
    > bo to już jest grubsza sprawa, wymagająca poprzestawiania procedur
    > również NFZ.

    Nie łudze się, ze coś da się zmienić w kontekscie istniejącego prawa.
    Zwłaszcza w kontekscie wiekszych obowiązków oskarzonego.
    To zawsze bedzie wymagało mniejszych lub wiekszych zmian.
    Ale raczej ewolucji niż rewolucji.

    Natomiast na pewno da sie wprowadzić kontrolę lekarzy. Wystarczy trochę
    chęci, troche prowokacji i szybko się okaze jak łatwo dostać zwolnienie.

    > JEŚLI zostaną one wdrożone w ww sposób (informacja niezwłocznie
    > w momencie wystawiania zwolnienia) to może i kontrolę ułatwią,
    > ale na fakt, że takie zwolnienie spowoduje wylot procesu z wokandy
    > (w ostatniej chwili) wpływu mieć nie będą.

    Zgadza się.
    Ale co się dzieje, jak oskarzonemu udowodni się, ze nie stawił się na
    procesie pod pozorem fałszywego L4?