  • 31. Data: 2023-08-20 16:25:46
    Temat: Re: Jest pan "uczestnikiem interwencji"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Oooo! Kviat się obudził.

    Oooo! Robert nadal pisze głupoty.

    > Zanim zaczniesz pisać poczytaj wątek, bo jak
    > zwykle przy...łeś, jak przysłowiowy dzik w sosnę. Aż szyszki spadły :-)

    Dziecko drogie, w przeciwieństwie do ciebie nawet obejrzałem zalinkowany
    filmik w poście rozpoczynającym wątek.

    Zanim zaczniesz pisać przynajmniej postaraj się zrozumieć sedno problemu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 32. Data: 2023-08-20 17:48:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli nawet, to trwając w uporze nic nie osiągniesz.

    Ale rozmawiamy o prawie a nie że przemocą można coś osiągniąć.

    > Wiesz, tych kilka wyroków - bierzesz pod uwagę, ze dziennie jest
    > dokonywanych kilkadziesiąt tysięcy legitymowań.

    Może większość jest wykonywana poprawnie. Albo nie trafiacie na
    prafnikuf u filozofuf:P

    > Już kiedyś tu pisałem czemu. Nie chce mi się kolejny raz. Co do zasady
    > nie ma co go legitymować, bo to idiota.

    Kto wychodzi na idiotę do dość dyskusyjne;)

    Ale jeśli już, to po protu
    > zrobić całą procedurę w kierunku art. 130§2 kk albo §3. Ale w takim
    > wypadku legitymowanie jest tylko początkiem. Jeśli gość jeździ i
    > fotografuje jakieś obiekty ważne dla obronności, to pewnie gdzieś te
    > dane gromadzi. Kwestia  do zbadania, czy przykładowo wystawia te dane
    > gdzieś w internecie pomagając temu wywiadowi w identyfikacji celów.

    No ale wypadałoby mieć podstawę prawną. Jak się pyta to się gubicie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-08-20 17:49:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2023 o 14:22, A. Filip pisze:

    > Zacznijmy od ogona: czy są podstawy do wylegitymowania obywatela takie
    > że policjant praktycznie prawie zawsze może udawać że to z ich powodu?
    > Ja obstawiam (w ciemno) że są.

    Więc nalezy je podać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-08-20 18:30:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2023 o 17:48, Shrek pisze:

> [...]
    >

    >  Ale jeśli już, to po protu
    > No ale wypadałoby mieć podstawę prawną. Jak się pyta to się gubicie:P

    Podstawę prawną do czego?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 35. Data: 2023-08-20 18:32:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2023 o 17:49, Shrek pisze:

    > Więc nalezy je podać.

    Bezdyskusyjnie. Tylko nie wiem, czy akurat temu facetowi powinno
    szczególnie na tym zależeć. Bo jeśli podejdą do niego jako podejrzanego
    o szpiegostwo, to bedzie przerwa w emisji filmików.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 36. Data: 2023-08-20 19:14:25
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    --
    animka

  • 37. Data: 2023-08-20 19:51:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bezdyskusyjnie. Tylko nie wiem, czy akurat temu facetowi powinno
    > szczególnie na tym zależeć.

    Skoro prosi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2023-08-20 22:22:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podstawę prawną do czego?

    Legitymowania - a to wymaga podania przyczyny i jaki konkretnie paragraf
    narusza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2023-08-20 23:16:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo nie trafił - jak dotąd na zdecydowanego policjanta. Albo uznajemy, że
    > to kretyn i po prostu do niego w ogóle nie podchodzimy. Jeśli ochrona,
    > czy warta wzywa interwencję, to ustalamy krótko, czy jest podejrzenie
    > popełnienia jakiegoś wykroczenia / przestępstwa. Jeśli nie ma, to nadal
    > go nie ruszamy. Jeśli jest, to ustalamy, co mu imputują. Jeśli
    > szpiegostwo - co takie całkiem od rzeczy nie musi być - to sprawa jest
    > dość gardłowa, bo sąd może go tymczasowo aresztować na czas zbadania
    > nośników i urządzeń.

    No to śmiało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2023-08-21 01:31:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wiesz, dokąd sobie tu dyskutujemy, to nic się nie dzieje. Problem w tym,
    > że do sieci trafiają takie filmiki i potem w realnym świecie trafia się
    > taki idiota, co mu się wydaje, że działania w tym kierunku mają sens.
    > Potem dostanie "po grzbiecie" i wrzeszczy o naruszaniu jego swobody.
    >
    > Uwierz, ze jak jest czas, to można się ze "znawcą Konstytucji"
    > przepychać na filozoficzne dysputy. Ale czasem nie ma i głupotą jest
    > stawianie oporu.

    Dla mnie to trochę taki przypadek jak ten z ochroniarzem-bucem. Jeśli co
    zacytował watkotwórca jest zgodne z prawdą (nie oglądałem tego filmiku)
    to należało przynajmniej poprawić tego policjanta, bo co to za tekst, że
    o jego byciu w prawie zdecyduje sąd, ale odmawiając mu popełnia się
    wykroczenie? Ja tam do dowolnej osoby podchodzę zwykle bardzo otwarcie i
    staram się życia jej i sobie nie utrudniać, do czasu jak czegoś nie
    wywinie. W końcu mozna MZ podac jakiś rozsądny powód i niekoniecznie zaraz
    zamykać jak gdzieindziej sugerujesz.

    --
    Marcin