  • 1. Data: 2008-05-25 21:48:35
    Temat: Jest gdzies w sieci baza NIP ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Czy sa dostepne ogolnopolskie bazy firm - posiadaczy NIP ? Podstawowoe dane
    typu miasto, adres itp.
    Bo nie sa to chyba dane chronione ?

    Fantom

  • 2. Data: 2008-05-25 22:21:30
    Temat: Re: Jest gdzies w sieci baza NIP ?
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy sa dostepne ogolnopolskie bazy firm - posiadaczy NIP ? Podstawowoe
    > dane typu miasto, adres itp.
    > Bo nie sa to chyba dane chronione ?

    nie ma

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzz.

  • 3. Data: 2008-05-25 23:02:11
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > nie ma

    :(
    A przynajmniej jakies regionalne np z wojewodztw lub miast ?

    Fantom

  • 4. Data: 2008-05-25 23:23:33
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > :(
    > A przynajmniej jakies regionalne np z wojewodztw lub miast ?

    jeśli chodzi o wyszukiwanie po NIPie to nie słyszałem i wątpię aby coś
    większego było..

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 5. Data: 2008-05-26 06:25:45
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Fantom wrote:
    > Witam
    > Czy sa dostepne ogolnopolskie bazy firm - posiadaczy NIP ?
    > Podstawowoe dane typu miasto, adres itp.
    > Bo nie sa to chyba dane chronione ?

    http://www.poznan.pl/mim/public/msp/szukaj.html

    ale tylko dla poznania jak sądze...

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-05-26 06:30:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał

    > Czy sa dostepne ogolnopolskie bazy firm - posiadaczy NIP ?
    > Podstawowoe dane typu miasto, adres itp.
    > Bo nie sa to chyba dane chronione ?

    O bazie dostępnej w Internecie nie słyszałem, raczej nie ma.
    Natomiast dane te w przypadku podmiotów gospodarczych nie są
    tajne i jeśli chodzi ci o sprawdzenie konkretnego podatnika
    to bez problemu uzyskasz to w urzędzie skarbowym.

  • 7. Data: 2008-05-26 17:17:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 01:23:33 +0200, dekazzze napisał(a):

    > jeśli chodzi o wyszukiwanie po NIPie to nie słyszałem i wątpię aby coś
    > większego było..

    Po NIP nie ma, ale jest baza KRS no i baza warszawskich firm na
    warszawa.um.gov.pl (wyszukiwanie po nazwie, nazwisku, adresie)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2008-05-26 21:54:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2008, Alek wrote:

    > Natomiast dane te w przypadku podmiotów gospodarczych nie są
    > tajne i jeśli chodzi ci o sprawdzenie konkretnego podatnika
    > to bez problemu uzyskasz to w urzędzie skarbowym.

    Czekaj.
    Próbowałeś?
    (komentarze na grupach świadczą o czymś innym).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-05-27 06:11:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Czekaj.
    > Próbowałeś?
    > (komentarze na grupach świadczą o czymś innym).

    Przy kontroli w firmie urzędniczki z US zakwestionowały kilka
    faktur VAT bo podejrzewały, że są wystawione przez osoby nie
    będące płatnikami VAT. Na pytanie co podatnik może w takim
    wypadku poradzić odpowiedziały, że zawsze można w US sprawdzić
    takiego wystawcę faktury.
    Praktycznie nie sprawdzałem jak takie sprawdzenie wygląda
    i jakie informacje są udostępniane, ale przecież wystarczyłoby
    żeby podali nazwę rejestru i numer a tam dane są już zupełnie
    jawne i łatwo dostępne.

  • 10. Data: 2008-05-27 08:27:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2008, Alek wrote:

> [...]
    > będące płatnikami VAT. Na pytanie co podatnik może w takim
    > wypadku poradzić odpowiedziały, że zawsze można w US sprawdzić

    Dobra, ale AFAIK takie sprawdzenie wygląda tak: *Ty* podajesz
    *wszystkie* dane, a US co najwyżej powie "mamy takiego" albo
    powie "dane nie są prawidłowe".
    O ile wiem, w przypadku podania np. NIP i próby dowiedzenia się
    o inne dane (lub na odwrót) US zasłania się tajemnicą skarbową.

    > Praktycznie nie sprawdzałem jak takie sprawdzenie wygląda
    > i jakie informacje są udostępniane, ale przecież wystarczyłoby
    > żeby podali nazwę rejestru i numer a tam dane są już zupełnie
    > jawne i łatwo dostępne.

    No i właśnie tego (jak wynika z opisów) robić nie chcą.

    pzdr, Gotfryd