  • 1. Data: 2008-05-26 06:25:55
    Temat: [prawo pracy] Czas rozpoczęcia pracy
    Od: "MP" <q...@q...qw>

    Witam,
    Szukałem i nie znalazłem, także chciałbym zapytać Was o zdanie, czy do czasu
    pracy wlicza się czas
    potrzebny do przygotowania się dla pracownika do rozpoczęcia pracy, np.
    przebranie się itp.
    Czyli pytając inaczej czas 8 godz. (np. 8-16) jest to czas _faktycznie_
    poświęcony na pracę,
    czy cały czas przebywania pracownika w firmie (8.00 wjeście do firmy,
    16.00 - out)

    Z góry dziękuje za pomoc,

    --
    Pozdrawiam,
    MP

  • 2. Data: 2008-05-26 07:06:02
    Temat: Re: [prawo pracy] Czas rozpoczęcia pracy
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 08:25:55 +0200, MP napisał(a):

> [...]
    > poświęcony na pracę,
    > czy cały czas przebywania pracownika w firmie (8.00 wjeście do firmy,

    A co Ci pracodawca powiedział? Czas pracy to wtedy kiedy jesteś do jego
    dyspozycji - może to być "przejście przez bramkę" przed szatnią, a może to
    być moment zajęcia miejsca przy biurku. W moim przypadku jest to akurat
    czas kiedy włączam komputer i loguję się do systemu, dla moich kolegów
    jest to moment wejścia do budynku (przejście przez bramkę z czytnikiem
    kart) - nawet jeśli potem idą kupić kanapki do bufetu i zrobić sobie
    kawę (a pracę mamy taką samą, tylko inaczej zorganizowaną).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2008-05-26 07:18:50
    Temat: Re: Czas rozpoczęcia pracy
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Maj, 08:25, "MP" <q...@q...qw> wrote:
> [...]
    > poświęcony na pracę,
    > czy cały czas przebywania pracownika w firmie (8.00 wjeście do firmy,

    Jak napisal Henry(k), pracowalem w firmie w ktorej czas rozpoczecia
    pracy liczony byl od wejsia do budynku czyli pikniecia na wejsciu
    karta. Pracowalem tez w firmie w ktorej czas liczony byl od momentu
    zameldowania sie na stanowisku.

  • 4. Data: 2008-05-26 07:43:16
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 26 May 2008 09:06:02 +0200, Henry(k) napisał(a):

> [...]
    > kart) - nawet jeśli potem idą kupić kanapki do bufetu i zrobić sobie
    > kawę (a pracę mamy taką samą, tylko inaczej zorganizowaną).

    Nie powstrzymam się, żeby nie opisać...

    bo w pewnym urzędzie skarbowym, ten moment to "odbicie" karty magnetycznej
    przy drzwiach wejściowych. Więc rano, tak o 6.58 jest tam tłum urzędników,
    a w tle nierzadko pootwierane na środku drogi samochody, które dopiero za
    chwile pojadą na parking ;]
    Mnie potem jeszcze "posyłali" po zakupy śniadaniowe :D

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2008-05-26 08:34:27
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Kapsel napisał:

> [...]
    > chwile pojadą na parking ;]
    > Mnie potem jeszcze "posyłali" po zakupy śniadaniowe :D

    Bo te czytniki to powinny byc przy biurkach urzedasów, aktywowane
    dopiero po wolaczeniu komputera ;)

  • 6. Data: 2008-05-26 12:06:28
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a w tle nierzadko pootwierane na środku drogi samochody, które dopiero za

    nihil novi.
    Pracowałem onegdaj w fabryce Skody w Mlada Boleslav.
    O godzinie 14, gdy kończyła się zmiana to tłum przebranych pracowników
    czekał przed zegarem czekając na odpowiednią porę do odbicia karty

    Kij ma jednak dwa końce.
    W pewnej firmie, w której pracowałem były karty magnetyczne i czytniki
    rejestrujace przyjście do pracy i wyjście z niej. Zlikwidowano to.
    Zbyt łatwo pracownicy byli w stanie udokumentować nadgodziny.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 7. Data: 2008-05-26 14:16:44
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 00:18:50 -0700 (PDT), SzalonyKapelusznik napisał(a):

> [...]
    > pracy liczony byl od wejsia do budynku czyli pikniecia na wejsciu
    > karta. Pracowalem tez w firmie w ktorej czas liczony byl od momentu
    Skoro wspominamy...
    Ja pracowałem kiedyś w firmie gdzie od bramy /z zegarem/ do stanowiska
    pracy miałem pół godziny piechotą - ca 2 km. Dlatego akurat mój wydział z
    zwegara nie korzystał - na szczęście dla mnie. I nie sądzę żeby to jakoś
    rzadki przypadek był. Taki, na przykład, górnik dołowy...

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2008-05-27 10:21:09
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Bo te czytniki to powinny byc przy biurkach urzedasów, aktywowane dopiero po
    > wolaczeniu komputera ;)

    Pierdzierlisz głupoty.
    A co jak urzedasa zatrzymają petenci po drodze na schodach ? Albo zaraz po
    wejsciu do pokoju i nie ma czasu na właczenie komp bo jakiemuś tam ludkowi sie
    spieszy ? To urzedas ma twoim zdaniem powiedzieć "spadać ja jeszcze nie zaczełem
    pracować nie obsłuże was" ?
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-05-27 11:05:40
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik mz napisał:

    > A co jak urzedasa zatrzymają petenci po drodze na schodach ?

    A co jak go zatrzumaja przed wejsciem do urzedu?

    To problem urzedasa chyba nie?

    > Albo zaraz
    > po wejsciu do pokoju i nie ma czasu na właczenie komp bo jakiemuś tam
    > ludkowi sie spieszy ?

    To bez wlaczenia komputera i tak sprawy nie zalatwi.

    > To urzedas ma twoim zdaniem powiedzieć "spadać ja
    > jeszcze nie zaczełem pracować nie obsłuże was" ?

    Mniej wiecej tak. A potem pojdzie na dywanik do przelozonego.

  • 10. Data: 2008-05-27 14:04:39
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Paweł <b...@m...com> napisał(a):

    > O godzinie 14, gdy kończyła się zmiana to tłum przebranych pracowników
    > czekał przed zegarem czekając na odpowiednią porę do odbicia karty

    Och, widziałam podobne sceny w pewnej, już nieistniejącej, a kiedyś bardzo
    się liczącej firmie informatycznej - tłum ludzi czekający przy wyjściu, aż na
    czytniku 16:59 zmieni się w 17:00.

    Przy czym przyczyna była dość banalna, bezsensowna organizacja czasu pracy:
    praca od 8:00 do 17:00 z godzinną przerwą na lunch, z której nie można było
    zrezygnować. To znaczy można było, nie było obowiązku jedzenia przez tę
    godzinę, wychodzenia z biura ani niezajmowania się pracą, ale nie można było
    skrócić przerwy na lunch i wyjść wcześniej.

    --
    JoP